Režie:
Andy MuschiettiKamera:
Antonio RiestraHudba:
Fernando VelázquezHrají:
Jessica Chastain, Nikolaj Coster-Waldau, Javier Botet, Megan Charpentier, Daniel Kash, Isabelle Nélisse, Morgan McGarry, Jane Moffat, Melina Matthews (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Burzovní makléř Jeffrey Desange, který po finanční krizi v roce 2008 přišel o veškerý majetek, zavraždí v záchvatu šílenství své kolegy i manželku, se kterou má dvě dcery, tříletou Victorii a roční Lily. Obě dívky odveze pryč z domova. Někde uprostřed lesů dostane na zasněžené vozovce smyk, auto sjede ze srázu a dole v rokli narazí do stromu. Při nárazu se Victorii rozbijí brýle, které musí nosit. Všichni přežijí a Jeffrey odvede dívky do nedaleké opuštěné chaty. Zde má v plánu obě dcery zabít a pak zastřelit sebe. Je ale napaden záhadnou černou postavou, která ho zabije. O pět let později Jeffreyho identické dvojče Lucas najímá záchranný tým, který obě dívky v lese našel. Dívky jsou odvezeny na kliniku dr. Dreyfusse. Hovoří o jakési „mámě“, která se o ně v lese starala. K Lucasovi jsou zpočátku nepřátelské, ale poté, co Lucas dá Victorii brýle, ta ho poznává a obejme ho. Lucas a jeho přítelkyně Annabel získají dívky do své péče… (TV Nova)
(více)Videa (28)
Recenze (1 026)
Po letech sucha se hororovej žánr v poslední době se vší parádou staví na nohy a já jsem strašně rád. Mama je pro mě obrovským překvapením. Je to chvilku co jsem jásal u Sinister a tohle je hned na začátek roku další pecka do tý malý sbírky kvalitních hororů posledních let. Film staví na krátkometrážním filmečku z roku 2008, jehož celá nově natočená kopie je i ve filmu, a přitom vůbec nepřichází o tu hrůznou atmosféru, kterou dokázal režisér během tří minut vyhnat do extrémů. Nádhernej vizuál a pohádkovej nádech filmu, o kterej se zaručeně postaral sám producent Guillermo del Toro, jen připomene dokonalej Faunův labyrint. Jessica Chastain hraje svojí klasiku a zbytek obsazení je vážně příjemnej. Jako horor by to na maximum asi nestačilo, ačkoli několikrát zamrazí a vážně dokáže vyděsit. Pět hvězd musím ale dát za emočně vypjatej konec, což jsem sakra kam až moje paměť sahá u hororu ještě neviděl! Pálím tomu plnej počet a rád. Rejža odvedl dobrej kus práce, vymyslel originální záležitost, del Toro to ve svojí hororovo-pohádkový dílně dovedl k dokonalosti a já tleskám. ()
V roce 2008 Andres Muschietti vytvořil krátký snímek s názvem Mamá, jímž představil hororovým fanouškům novou formu děsu, která Vás dokáže vyděsit a polapit do svých sítí během několika málo minut. Toto celovečerní zpracování rozhodně nedělá své krátké prvotině ostudu, ale přece jen... Navzdory výborné atmosféře i vizuálu, zajímavému příběhu, i hereckému obsazení jsem měla pocit, že tomu něco chybělo. Z herců vyniká Jessica Chastain, kterou sice nijak nemusím, ale coby drsná rocková zpěvačka, s černými vlasy, tetováním a černýma linkama se mi líbila. Z dvojice malých holčiček předvádí úžasný výkon zejména Isabelle Nélisse coby Lily. Hudba mi občas připomínala Faunův labyrint a Harryho Pottera. Naprosto úžasná je pak sekvence, kde se dozvíme, co vlastně Edith Brennan/Mama se svým dítětem provedla. Ten vizuál je dokonalý. Takže Mama rozhodně nezklamala, jen jí chybělo něco z toho, z čeho mě v krátkém snímku polévala hrůza. Ale možná že to všechno, co parádně fungovalo na malém prostoru, nemůže přesně stejně tak fungovat na prostoru celovečerní stopáže. ()
Závěrečný pokus o poetickou dojímavost Mamu sráží stejně jako celková mimóznost námětu, ze kterého s každou další minutou civí vypočítavý konstrukt (hlavně finále je spolu s flashbacky evidentním oslím můstkem z bezvýchodné situace). Jenže tahle mamina vaří atmošku jak se sluší a patří, což je potřeba ocenit hlavně ve světle nezvládnutých blábolů typu nového Evil Dead. Technicky mi vadí jediná věc: Prudce zářící reflektory do oken uprostřed hluboké noci. Čekal bych, že takovou školáčinu si minimálně Riestra pohlídá. ()
Stejně jako letos oscarová Jennifer Lawrence přišla po svém triumfu s žánrovým veletočem a po romantické komedii nás „potěšila“ hororem, obdobnou cestou se vydala téměř oscarová Jessica Chastain. Její Mama však dopadla o poznání lépe. Představuje malé sestry, které pět let svého života strávily samy v opuštěné chatě uprostřed lesů, kde pozbyly kus své lidskosti. Teď se dostávají do „rodiny“ svého strýce, starost o dívky bez sociálních návyků však padne na jeho přítelkyni, potetovanou baskytaristku s tváří zmiňované (a velmi dobře hrající) Chastain. A ta to mít snadné rozhodně nebude. Snímek námětově vychází z krátkometrážního kousku Mamá argentinského režiséra Andrése Muschiettiho, který díky zlaťákům producenta (a jistě i mentora) Guillerma Del Tora usedl na režisérskou židli znovu. Jen je škoda, že se oba pánové rozhodli ukázat digitálního bubáka hned na začátku (kterak lapil otce obou dívek), protože si tím tak trochu do prachu země zašlapali potenciálně děsivé momenty, které ve změti disharmonických tónů a funkčních lekačkách přicházejí. Příjemně gradující, vztahově napjatý a zručně natočený horor pak bohužel sráží i doslova pohádkový závěr, za který by si tvůrci zasloužili pořádnou facku. Znepokojivá duchařina, které paradoxně škodí často se promenádující Mama. Silné 3* ()
Dve malé dievčatká sú po rokoch pátrania organizovaného ich príbuznými nájdené v opustenej chate. Je záhadou, ako deti dokázali prežiť päť rokov bez kontaktu s vonkajším svetom. Ich vysvetlenie je ale jednoduché. Postarala sa o nich Mama. Tú však okrem dievčatiek nikto nevidí a jej totožnosť je pre každého ešte väčšou záhadou. - Po dlhých rokoch som si tento horor pozrel znova a stále sa mi velmi páči. Dokonca môžem povedať, že je to jeden z mojich najoblúbenejších kúskov v tomto subžánri. Pán Andy Muschietti tu dokázal, že sa pre tento žáner narodil, a zaslúžene zbieral obrovské úspechy v roku 2017. Pravdou je ale to, že prvá polovica je o stupeň lepšia než tá druhá. V prvej časti je silno poznať, ako perfektne dokáže tento režisér pracovať, pretože každá jedna scéna je dôsledne vystavaná a pôsobí divácky atraktívne. Postavy sú uveritelné, rovnako ako vzťahy medzi nimi. A to je dôvodom, prečo funguje aj slabšia druhá polovica, pretože s tými postavami jednoducho súcitíte a digitálne efekty už nemôžu pokaziť celkový zážitok. Je tu poznať aj miestami rozprávkový rukopis producenta Guillerma del Tora. Naviac je tu vynikajúca hudba, kopa hereckého talentu a dôkladne napísaný scenár. Takže keď si to dám všetko dokopy, jediné, čo mi u tohto hororu vadí, sú tie CGI efekty, ktoré podla mňa ani neboli nutné, pretože Javier Botet už mnohokrát predviedol, že žiadne digitálne úpravy nepotrebuje. Taktiež dúfam, že spolupráca Muschiettiovcov a Jessicy Chastain výrazne prispeje k tomu, že sa táto špičková herečka objaví v pokračovaní It. + Javier Botet + herečka z Crimson Peak + herečka z It + herec z Diary of the Dead + herečka z The Sound ()
Galerie (59)
Zajímavosti (22)
- Isabelle Nélisse nehovorí po anglicky a aj preto má len málo dialógov a viac hovorí rečou tela. (Arsenal83)
- Podľa Jessicy Chastain tetovanie chobotnice Annabel opisuje jej postavu. Keď sa Annabel ocitla v nepríjemnej situácii, tak podobne ako chobotnica odhodila svoje chápadlo a nechala si narásť nové, aby unikla. (Arsenal83)
- Každý deň trvalo štyri hodiny, kým naniesli make-up na Javier Boteta v role Mamy. Ďalšie dve hodiny trvalo make-up potom odstrániť. (Arsenal83)
Reklama