Reklama

Reklama

Metro

Trailer 1
Rusko, 2013, 132 min

Co vše se může stát v metru? Napínavý boj o přežití v hlubinách metropole. Milostný trojúhelník v podobě atraktivní ženy, jejího životem uondaného manžela a bohatého bezskrupulózního milence představuje zápletku téměř banální. Milostný příběh se však zvrtne v nečekané drama, když se oba sokové ocitnou ve stejném vagonu metra v moskevské ranní špičce, které se řítí přímo do katastrofální potopy. Na původní rodinnou krizi se tak rychle nabaluje masový boj cestujících o přežití, jenž se svádí v potemnělých tunelech, skýtajících nejedno překvapení... Půdorys ruského filmu obnovuje to nejlepší z populárních katastrofických formátů jako Dobrodružství Poseidonu (1972) či Denní světlo (1996), které přesazuje pro 21. století do mnohem dynamičtější a pro ruskou kinematografii typicky syrovější polohy. Kineticky vyvedený film si s nadhledem pohrává s pravidly žánru, přitom mu nechybí dramatický spád. V prvním plánu sledujeme zkoušku mezilidských vztahů, které dohromady svádí kalamita. Ve druhém plánu Metro vypovídá o rozpadu zaostalé infrastruktury a společenských nešvarech ruské společnosti, kriticky ovšem také upozorňuje na odvrácenou stranu nezkrotné urbanizace. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (223)

verbal 

všechny recenze uživatele

Docela průsak. Do moskevského metra kape. Všude bordel, všichni ožralí, kontrolní systém má v sobě snad ještě elektronky a centrální, sledovací panel má diodové blikátko a tři tlačítka z padesátých let. Divím se, že vlaky nejezdí ještě na páru. A pak přijde ta velkolepá katastrofa! Tunel pod řekou se protrhne a valí se jím ruská třímetrová vlna, která totálně jebe na fyzikální zákony a zásadně nezatéká do bočních prohlubní a odboček, aby se těch pár prchajících genitálů mělo kam schovat a neutopili se hned v desáté minutě. A tak dvě hodiny bloumají čvachtavým tunelem a řeší, kdo bude komu šukat manželku a jestli ten asertivní pubescent sbalí astmatickou šestnáctku, co na něj bez inhalátoru pěkně kašle. Kdyby na konci všichni chcípli, jednu bych snad přidal, ale bohužel, závěrem nesympatičtí hrdinové ruku v ruce pajdají vstříc zapadající sanitce. ()

Honzek 

všechny recenze uživatele

Tak tohle jsem nechytl. Podle hodnocení jsem usoudil, že by se mělo jednat o pořádný biják. No, spletl jsem se. Námět na katastrofu pěkný, ale špatně zpracovaný. Všechny charaktery naprosto hloupé, situace, ve kterých se ocitají, řeší tím nejhorším možným způsobem a to je jen příklad. Hudební stránka je absolutně mimo, hodí se do naprosto jiné sorty filmů. Do některých scén jednoduše ani nezapadala. A místy působila opravdu směšně, ostatně jako film samotný. Snaží se být světový, ale každých 10-15 minut klopýtne o další a další klacky, které si sám hází pod nohy. Zhruba úvodní hodinku je to koukatelné, dokonce jsem přemýšlel nad čtyřmi hvězdami. Ale pak už to mělo rychlý spád a šlo to s kvalitou jen dolů. A stopáž samotná filmu též hodně vadí. Tolik náhod, které se ve filmu dějí, jsem nezažil snad v žádném jiném snímku. Při koukání jsem byl místy nucen se smát a to má být prosím katastrofický film. Raději to shrnu. Je dost možné, že vás film pohltí, protože vám stačí samotné efekty, které nejsou špatné, nebo samotná katastrofa a její průběh. Já se ale nemohl zbavit pocitu, že je to nízkorozpočtové béčko. Tři hvězdy s odřenýma ušima :( ()

Reklama

Georgex 

všechny recenze uživatele

To, že Rusové poslední dobou netočí úplně špatné filmy je známý fakt, ale že natočí opravdu dobrý katastrofický film, je pro mě velkým překvapením. Ano, nejedná se o nic originálního a nabízí se srovnání zejména s filmem Daylight se Stallonem, nicméně na rozdíl od zmiňovaného amerického protějšku, je toto film, kterému jsem v rámci možností věřil a hltal každý doušek z dvouhodinové stopáže. Hlavní postavy působí všedně, nezatěžují přehnaně svými osobními problémy, nehrají si na hrdiny, lidé se chovají jako zvířata a jsou schopni se mezi sebou pošlapat, zkrátka vše se snaží vypadat reálně, což skvěle pomáhá atmosféře filmu. Překvapuje i fakt, že se ruským tvůrců povedlo ukočírovat kameru alá Hollywood, což nebývá zrovna pravidlem. Každopádně se jedná o jeden z nejlepších katastrofických filmů, který v Evropě vznikl a velmi si cením toho, že se tvůrci, po vzoru amerických kolegů, nesnažili přinést přehnaně srdce beroucí hrdinský patos. Moje hodnocení 80%. ()

Korbitch 

všechny recenze uživatele

"Skvělý katastrofický film, plný napětí"?? Skvělý určitě ne, katastrofický tak z jedné čtvrtiny a napětí to rozhodně ano, ale pouze to elektrické. Mělo mě to napadnout, když se to líbilo tomu retardovi, že to bude slabý jak čaj. Půlka filmu je regulérní rodinný drámo, kde se řeší milostný trojúhelník, přičemž jeden bod je naprostý ňouma, kterýmu bych nesvěřil ani umírajícího křečka, natož malou dceru, druhý bod je namástrovaný zbohatlík, kterýmu byste rozbili držku, jen by na vás promluvil, a do třetice nafintěná kurva s odporným mateřským znamínkem vedle kušny, která podvádí ňoumu s namistrovancem. Pak se tam plácá ještě pár postav, který už si pořádně nevybavím. A to je kámen úrazu. Můžu vám říct, že mi bylo vyloženě u řitního otvůrku, kdo se dostane ven a kdo ne. A to včetně tý malý holky, která byla na kopačku okovanou kanadou od první minuty. Pokud se u survivalu nedokážu ztotožnit ani s jednou postavou...průser. Katastrofální průser. Další blbost byla neustálé prostřihy nad metro. Zlehčovaly tak situaci, která se dole odehrávala. Divák měl od nehody zůstat prostě dole pod zemí a nahoru se podívat až na samotném konci. Chyběly vyhrocené situace, ve kterých by řídla skupinka, chybělo napětí, chybělo téměř vše. Dvě dávám pouze za pěknou kameru a celkem dobře zpracovanou nehodu, která mě jen utvrdila v tom, proč radši jezdím tramvají. A málem bych zapomněl na herecké nevýkony. 78%? Du blejt! ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Ach, ten současný ruský žánrový film... Rusové (tak jako ostatně většina ostatních národů) vycházejí z hollywoodských vzorů, přičemž základní šablony dotvářejí / ozvláštňují prvky vlastní specifické kultury. Potud fajn. Dobré je i to, že jsou zdatnými řemeslníky a dokonce ani nechodí daleko pro nějaký ten vydařený speciální efekt. Jenže se to většinou někde zvrtne - obvykle na konceptuální nedomyšlenosti / nedůslednosti a na mamutí dávce nabubřelého nacionalistického patosu. Metro je sympatické alespoň tím, že do fungování ruských institucí nespokojeně (a přitom vcelku zábavně) šťouchá - ve filmu postavy neustále naráží na zastaralou techniku (nemocnice, dispečink metra), nedodržování předpisů a laxní přístup zodpovědných pracovníků (hlášení potíží v metru, fungování policie) či na nízkou kvalitu služeb (operátor s mizerným pokrytím, ucpané ulice). Tepána je i skutečnost, že zatímco špičkový chirurg ve státní nemocnici spíše živoří, společenská a hospodářská situace přeje přitroublým byznysmenům (kteří podle tvůrců nejspíš nejsou společnosti až tak prospěšní). Až po samotnou scénu havárie se to sleduje hezky, ovšem pak to vypadá, jako by scénáristovi došly nápady (nebo na jejich realizaci nezbyly peníze) a postavy už se jen víceméně nudně pachtí sem a tam a absence napětí vycházející ze strachu o jejich osud je nahrazována řešením vztahových problémů. A když už jsme u postav - ony ani nejsou příliš zajímavé a film nám nenabízí mnoho důvodu, proč bychom s nimi měli soucítit, což je v katastrofickém žánru poměrně zásadní problém. ()

Galerie (154)

Zajímavosti (5)

  • Speciálně pro potřebu filmu byl vytvořen 117metrový tunel, detailně napodobující podzemní dráhu. Natáčelo se také ve skutečných vagonech metra. (Dlee)
  • Ruské vagony metra známé z našeho hlavního města mají původ ve vozech z Argentiny z počátku minulého století. (Hawaj)
  • Celkově všechny Moskevské scény se natáčely v Samaře, kde filmování probíhalo po dobu 2 týdnů. (Dlee)

Reklama

Reklama