Režie:
Harmony KorineScénář:
Harmony KorineKamera:
Benoît DebieHrají:
James Franco, Selena Gomez, Vanessa Hudgens, Ashley Benson, Rachel Korine, Heather Morris, Ash Lendzion, Lauren Vera, Justin Wheelon, Rod Grant, Josh Randall (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Čtyři sexy středoškolačky se rozhodnou vyloupit fast food, aby měly peníze na krátkou jarní dovolenou. Jenže to je jenom začátek… Při oslavách v motelovém pokoji se zábava zvrhne a překročí zákonnou hranici. Dívky jsou zatčené a stanou před soudem… pouze v bikinách se ocitnou v soudní síni, kde za ně překvapivě zaplatí kauci nechvalně proslulý místní gangster Alien (James Franco). Alien vezme dívky pod svá křídla a začíná ta nejdivočejší jarní jízda, co pamatují. Na oko drsný Alien má i citlivou stránku, a tak si ho mladé školačky zamilují a vydávají se společně na prázdniny, o kterých se žádné z nich ani nezdálo. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (578)
Totálně nudný videoklipový art, který chce snad ještě nedej bože říct něco o dnešní mladé prázdné MTV generaci. Holky v plavkách se však okoukají za 5 minut (tedy spíš jedna, ten zbytek za moc nestojí), tempo je pomalé a to neustále opakování některých záběrů mě dost iritovalo. Co na plat, že je James Franco je božan a pár sekvencí je celkem zajímavých (pasáž s hudbou Britney Spears), když zbytek je jenom bizarní, ale naprosto nudná pozéřina, která nevtáhne. ()
Film o lásce a anarchii. V uvozovkách a v barvách Skittles. Korine unikátním způsobem mixuje brakovou zápletku a hyperstylizovanou MTV/ R&B /YouTube estetiku s „tekoucí“ formou vyprávění, jakou měl například Strom života. Neměnný, hypnotizující rytmus typu trance hudby, neustálé opakování replik (ve stylu novel Chucka Palahniuka) a recyklování záběrů (případně způsobů jejich komponování), vede k dramaturgickému zploštění všech scén na stejnou úroveň. Podobně jako hrdinky k ničemu nesměřují, protože žijí svou permanentní dovolenou, ani film negraduje (scény, kde bychom větší akčnost čekali, jsou naopak natočené naprosto nezaujatě – viz například v jednom záběru, přes dvě skla snímané přepadení bistra). Mnohé se nezmění ani s příchodem Aliena, neboť z gangsteřiny se vyklube stejně repetitivně činnost jako cokoli jiného. Není důležité, KDY se co stalo a stane. film nás od konstrukce koherentní fabule skákáním po časové ose tam a zpět spíše odrazuje. Důležité, je že se něco děje právě teď. Ve stavu přesycenosti audiovizuálními podněty jsme udržováni neustále. Realita a hra, vysoké a nízké, záběry syrové a záběry lyrické, vše splývá v jedno. Zřejmě jde o snahu napodobit způsob, jakým své okolí zakoušejí hrdinky a Alien, jehož hledisko film v druhé polovině načas přejímá. Návrat Faith a Cotty do reality je naopak snímán vcelku realisticky, bez vizuálních ozvláštnění vytvářejících dojem nekončícího tripu, kdy se barvy zdají být výraznější a pohyb zpomalený. Dalším subjektivizujícím prvkem je voice-over (hovory domů) sestávající z vět, které příkře konstrastují s tím, co vidíme. Skutečně si dnešní mládež takhle představuje ráj? Korineho zběsilá postmoderní koláž je v tomhle stejně neurčitá jako ve svém postoji k protagonistkám, představujícím v lyžařských maskách s jednorožci, v bikinách a s kalašnikovy jakousi zkomercionalizovanou verzi Pussy Riot. Nejde jim ovšem o věci politické (namísto poslechu přednášky o občanských právech kreslí faly) ani genderové (nijak se nebrání tomu, že si z nich Alien dělá další své „shits“). Chtějí ničit pouze proto, že v trvanlivějších hodnotách nevidí smysl. Není pochyb, že bychom jimi měli opovrhovat, jenomže ono je to natočené tak svůdně… 80% Zajímavé komentáře: JFL, MA.KI, OldaVagner, IZFNP ()
Spring Breakers lákají perfektním audiovizuálem a neonovou estetikou, nahotou, letní zábavou a zvukomalebně znějícím spojením "spring break" ("jarní prázdniny" znějí o poznání méně cool :-D ). No a přitom jsou ve skutečnosti zdviženým prostředníkem právě vyprázdněným a povrchnostmi posedlým pártyboys a pártygirls. Je to vábnička, která diváka chytí do pasti. V podstatě značně depersivní art. Jen se mi zdá, že všechno důležité stihl sdělit už v první půlhodině a po zbytek stopáže je už pouze (podmanivou) recyklací, ačkoli i to pravděpodobně má svůj význam. "Everytime" bezpochyby jedna z filmových scén roku. ()
Korineho okázalá, extatická i fluorescenčne-neónová anti-téza zhýralého Project X o (ne)dejovej vyprázdnenosti à la Gaspar Noé (tu sa priam hlási jeho monumentálne hypnotická psychedélia Enter the Void; francúzsky kameraman a okrem iného aj ‚závratový virtuóz‘ Benoît Debie tomu v značnej miere dopomohol). A o rafinovanom „zdokumentovaní“ doterajšej „hviezdnej“ kariéry najznámejšej popovej speváčky Britney Spears už ani nehovoriac. ___ „Prosto“ a „jednoducho“ – jedná sa o povznášajúci i podvratne sofistikovaný polo-art, ktorý nadchne prevažne iba tých (naj)skúsenejších. 90% ()
Důkaz, že dnes lze překvapit i s Generací MTV, která se tváří tak, že pokud nemáte Lamborghini, tak se k Vám nebudou znát (a vy nikdy neochutnáte to všechno, co si schovávají pod těmi maličkými plavkami). V první chvíli mě napadlo, že ten člověk chtěl natočit psycho ala Jen Bůh odpouští s artovým fetišem a dlouhými záběry s naprosto nečekanou hudbou, ale tohle mělo v sobě mnohem víc. Očekávání je svinstvo. Já to furt říkám a ... Everytime od Britney Spears už pro mě nebude jako dřív:). ()
Galerie (102)
Zajímavosti (22)
- BBC zaradilo film na 74. miesto vo svojom rebríčku najlepších filmov 21. storočia. (Real Tom Hardy)
- Najobľúbenejší film Quentina Tarantina za rok 2013. (Real Tom Hardy)
- James Franco uviedol, že sa natáčalo na reálnych miestach, kde sa schádzali zločinci a gangstri a tiež, že sa počas natáčania na tých miestach diali rôzne zlé veci. Uviedol tiež, že počas natáčania scény v biliardovej herni mala Vanessa Hudgens veľký strach. (Real Tom Hardy)
Reklama