Reklama

Reklama

Spring Breakers

  • USA Spring Breakers (více)
Trailer 1

Čtyři sexy středoškolačky se rozhodnou vyloupit fast food, aby měly peníze na krátkou jarní dovolenou. Jenže to je jenom začátek… Při oslavách v motelovém pokoji se zábava zvrhne a překročí zákonnou hranici. Dívky jsou zatčené a stanou před soudem… pouze v bikinách se ocitnou v soudní síni, kde za ně překvapivě zaplatí kauci nechvalně proslulý místní gangster Alien (James Franco). Alien vezme dívky pod svá křídla a začíná ta nejdivočejší jarní jízda, co pamatují. Na oko drsný Alien má i citlivou stránku, a tak si ho mladé školačky zamilují a vydávají se společně na prázdniny, o kterých se žádné z nich ani nezdálo. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (577)

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Měla jsem radost, že se k nám do kin konečně dostalo něco se Selenou Gomez (ne, Spy Kids 3D skutečně nepočítám - tam měla jako dítě jen úplně malinkou roli), takže jsem na to rozhodně chtěla zajít do kina. Ale musím říct, že můj typ filmu to teda není. Hlavní problém je to, že film podle mého postrádá nějakou myšlenku a zdá se, že režiséra fascinovala hlavně představa polonahých těl, pistolí a party na pláži... a už bohužel nedomyslel, co takovým filmem chce vlastně říct. A to je škoda. Navíc mě trochu rozčilovala forma dokola se opakujících replik - takový druh scénáře mi taky zrovna nesedí. A chlap, který vedle mě seděl v kině, byl trošku "creepy" - nepřišel ani s nějakými kámoši, ani třeba se svou holkou, ale úplně sám, takže to na mě dělalo dojem, že se přišel jen osamoceně pokochat třesoucími se zadky a kozami hereček (kterých tady bylo až až). Styl filmu byl zkrátka hodně o té vizuálnosti, spíš než o duchaplném obsahu. A taky se podle všeho pokoušel dost šokovat různými scénami. Chvílemi to skutečně bylo i dost bizarní - obzvlášť ta razie s puškami a růžovými kuklami v rytmu písničky "Everytime" od Britney Spears. To bylo trošku moc. Plus má za mě tak možná James Franco, který očividně zvládá širokou škálu rolí - zde konkrétně gangsterského rapera. Takže jedna hvězdička za něj, půl hvězdy za Selenu a půl hvězdy za hudbu. Na víc to podle mě nemá. (A mimochodem, nechápu, proč se ve všech popisech tohoto filmu chybně píše, že hlavní postavy jsou středoškolačky - ve filmu je jasně řečeno a v podstatě i ukázáno, že jsou to vysokoškolačky). ~(2,0)~ ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Komentář mého známého, který filmu nelze odpárat. Neudělám nic jiného, než že ho doslova uctivě okopíruju, protože je to text, který si zaslouží existovat na světě minimálně dvakrát (Pierre Menard by věděl, jak to myslím): "Spring Breakers páchá krásnou filmovou loupež. Co bylo do té doby zprostředkováváno pouze videoklipovými záběry k tanečně popovým songům (a jenom a právě ony videoklipy vymyslely celý beach party styl i obsah), se tady stalo chytře vybraným dějištěm uhrančivého příběhu. Tohle byste nikdy nečekali. Dokonce i když odhodíte počáteční nedůvěru, nejspíš neodhadnete příští momenty filmu dost odvážně. A nepřekvapilo by mě, kdyby většina diváků vlastně úplně přehlédla, co se jim to skutečně odehrálo před očima. *» O prázdninách čas běží jinak. Tedy pokud nepodlehnete mánii masového odreagovávání se a v tentýž moment neprovádíte na tomtéž místě navlas tutéž činnost jako stovky ostatních, čímž fakticky ničíte volné možnosti prázdninového režimu a vlastně jen pokračujete v ubíjejícím, pro všechny stejně odpočítávaném čase školy. Tudíž by se mohlo zdát, že to poslední místo, kde byste hledali probuzená vědomí pro magickou krásu jedinečného okamžiku, je floridská pláž obsazená rozjásanou, zpovykanou bohatou omladinou v době jarních prázdnin. A ejhle... *» Stačí sledovat děj, čas a sebe v čase, a pak se prázdniny mohou stát školou vlastní intuice, vlastního očekávání a vnímání času, ať jste, kde jste. Ovšem pozor. Ve Spring Breakers se do toho pustí čtyři exempláře svého druhu, které mají do hloubajících existencialistek opravdu daleko: šestnáctileté středoškolačky. Přestane jim stačit pouze kopulačně vrtět boky na večírcích, šňupat koks, relaxovat v hotelovém bazénku. A rozhodně se nespokojí s "pomádovým" prázdninovým románkem, nezůstanou v bezpečných vodách rádoby hříšných tanců, při nichž ve skutečnosti nic nehrozí. Ale budou rozmetávat každou minutou veškerá svá i divákova očekávání a rozjedou hypnotickou hru na život a na smrt. *» „Nechci se vrátit. Tady mám konečně pocit, že jsem sama sebou. Chci kliknout a zastavit čas.“ Tohle přání je klíčem – k příběhu i zasmyčkované struktuře filmu. Může ho paradoxně splnit jediná věc: odvaha pokračovat, nezastavovat. (Dívka, která přání vznese, to příznačně vzdá první – ale zanechává touhu.) Čas prázdnin, čas Spring Breakers se může zpomalovat, natahovat, je to jeden ze zázračných aspektů jeho „toku“, může nechat vracet ve smyčkách ty momenty, které jsou tak mimořádné a fantaskní, že „utkví“, „nezmizí“, jsou jako zvukové vlny, rozvibrované všudypřítomnými strunami. Tento efekt se může udržet a znovu opakovat jen tehdy, pokud odhodlané postavy mají odvahu jít ještě dál, do ještě fantasknějších a napínavějších důsledků. Pokud protáhnou magický čas prázdnin až tam, kde ostatní už se poslušně vracejí do zaběhlých smyček školního a rodinného bezčasí. Zbylé hrdinky pokračují v největším paradoxu lidského života: zastavují čas jeho udržováním v pohybu. Nutí ho, aby znovupřehrával a zastavoval mimořádné momenty, tím, že ho akcelerují, že dál logicky rozvíjejí příběh. Potom jim čas jako nekonečné echo přivolává neustále všechno: je, jejich současnost i minulost, to, co právě dělají, i to, co už udělaly (přepadení kavárny), aby se dostaly sem. To už jednou provždy definuje je a jejich příští možnosti: právě jich, surfujících na zcela konkrétně rozvibrovaných vlnách času jejich konkrétní existence. Jakmile s tím přestanou, budou prostě jen „trávit prázdniny“. *» Pokud vám tohle všechno zní i při nejlepší vůli školmetsky, pusťte si rovnou Spring Breakers. Je to čirá dechberoucí napínavá magie." () (méně) (více)

Reklama

Hild 

všechny recenze uživatele

Ačkoliv většinu stopáže zabírají párty, pohybující se zadky, nahota a drogy, tak film není tak povrchní, jak se na první pohled může zdát. Rozhodně se zde snaží i o jistý přesah a svým způsobem se dá tento film zařadit mezi artové filmy. Jenže tentokrát se mi nepodařilo dostat se k úplnému jádru filmu, nedokázala jsem rozlousknout tu skládačku, která by mě dovedla k plnému pochopení filmu (stále opakující se věty měly jistě svůj význam, ale jaký?). Místy ve filmu na mě bylo až moc absurdit a spíše to působilo směšně, každopádně Spring Breakers je všechno, jen ne to co bych čekala a pro mě překvapivě ta hodina a půl byla více než snesitelná. Hodně k tomu přispěl i zajímavý, lehce videoklipový audiovizuál. Znovu už bych to vidět nemusela, ale zajímavý film to rozhodně byl. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Óda na neóny, exemplárny style over substance produkt, dvojhodinová obsahová žumpa zabalená do pestrého farebného vizuálu hudobného videoklipu, účelová prázdnota reflektujúca realitu jednej generácie, pomaly už s nábehom dosiahnuť status kultovej klasiky, pred vydaním odpromovaná čisto len skrz fotky ústredného kvarteta (na začiatku 2013 boli fakt doslova všade) (a z ktorých tri boli vtedy v teen svete "It") odetého iba v bikinách a s dlhými nohami. A zatiaľ čo Projekt X je spôsobom podania výpovede o "aktuálnej situácii" pomerne identický, jazda v ňom je Phantom a jazda v tomto Fabia. Korine keby zostal pri videoklipoch, trónil by. Ako Hype Williams... (23.6.2013) (15.3.2017) (29.12.2021) #1 A prečo mením po 8 rokoch z odpadu na tri hviezdy? Dekadencia. Úpadok morálnych hodnôt. Preto. --- "Everytime" / "...Baby One More Time" / <3 ♪♫ / ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Možná trochu víc alternative, než by bylo záhodno. Z diváckého hlediska velmi nepřehledný a "nepříjemný" film, který toho říká docela dost a dokonce to má ve finále hlavu i patu, ale je to tak špatně uchopené (dramaturgie, dialogy) a nepřehledně natočené a nedotažené (střih, x wtf scén), že to jenom málokdo pobere a vytěží z toho trochu toho filmového zlata, které tam někde je. V podstatě definice dnešní doby a mládeže, ale velmi snadno by to divák mohl přehlédnout a skončit u toho, jaké to vlastně byla bezmyšlenkovitá krávovina. ()

Galerie (102)

Zajímavosti (22)

  • Scéna, v ktorej sa hovorí, že dvojičky (ATL Twins) robia všetko spolu, vrátane zdieľania žien, je pravda aj v skutočnosti. Naposledy mali separátne priateľky v 6. triede. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama