Reklama

Reklama

Dům u hřbitova

  • Itálie Quella villa accanto al cimitero (více)
Trailer 2

Kdysi dávno prováděl doktor Freudstein v domě u hřbitova zrůdné experimenty na svých lidských obětech. Dnes, desítky let po jeho smrti, se sem nastěhovala tuctová americká rodina. Dům ožívá její přítomností a zlo se probouzí. Už není úniku pro ně ani jejich přátele, kteří se jim snaží pomoci. Smyčka smrti se začíná stahovat s nevídanou brutalitou, při níž detailní záběry krvavých masakrů otřesou i tím nejtvrdším obdivovatelem hororů. Lucio Fulci, považovaný za umělce smrti, opět dokazuje své hrůzné mistrovství. (Filmexport Home Video)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (159)

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Podobne ako The Beyond samoúčelný gorefest bez deju - a ani toho gore tu nakoniec nie je až tak veľa a všetko musí zachraňovať ústredný potvorák, ktorého riadi stádo červov. V prvom rade to ale nemá absolútne žiadnu atmosféru, na rozdiel od fenomenálneho Zombi 2, takže ďalšia Fulciho klasika, ktorá ide mimo mňa. A že ich už bolo... ()

MaedhRos 

všechny recenze uživatele

Celým snímkem táhne podzim a zatuchlina a když už začne téci krev, teče po čertech působivě... Odpůrci italské hororové školy tohle sousto asi nepřepolknou, ale pro mě je tenhle Fulciho majstrštyk dokladem toho, že hrůza tváří v tvář neodvratnému může někdy strčit do kapsy onen tolik oblíbený strach z neznáma. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Pochmurné podzimní počasí a bezútěšné prostředí zrušeného hřbitova s náhrobky mezi žlutavým spadaným listím zahušťují už beztak hustou atmosféru. Lokace domu je dokonale vybraná, na osamělém místě u lesa, stranou mimo hlavní silnici, což zvyšuje ztísněnost pocitu, že tady se člověk pomoci nedovolá. A samotný dům, postavený ve starém stylu, je jako stvořený pro nějaké satanské rituály či blackmetalové dýchánky :o)). Tenhle film je tak krásně strašidelný a dobrý, že by se klidně obešel i bez těch gore scén. Paradoxně právě jejich až přílišna naturaličnost a propracovanost mi tu neseděla, narušovala mi tu krásně tajemnou atmosféru. Ale co bych si stěžoval, drsné násilí vždycky k Fulcimu patřilo a ještě musím Maestra pochválit za ten krásný, nejednoznačný závěr. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Roky 1979 až 1981 boli Fulciho zlatým obdobím. Natočil v ňom štyri legendárne horory - PÁTER THOMAS, THE BEYOND, ZOMBIE 2 a tento. Je z nich azda najmenej všímaný, ale rozhodne nieje nekvalitný, Fulciho klasická ,,ťažká,, atmosféra a jeho tradičné gore sa preplietajú celým filmom až do jeho strhujúceho záveru. Odporúčam nielen fanúšikom žánru. Tí ostatní by mali zistiť, že existoval nejaký Lucio Fulci a redefinoval pred 30timi rokmi hororový žáner. ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Skvelý horor s tajuplnou a mysterióznou atmosférou. Mňam! Jesenné počasie a smutná nálada filmu je bravúrna. Na rozdiel od iných Luciových filmov je tu pomerne kompaktný dej a príbeh, ale naštastie ( :) ) Fulciov rukopis je tu aj tak cítiť poriadne. Patrím k tým, ktorým tiež úplne nesadol zombík v záverečnej časti, a keby vôbec neexistoval tak by sa nič nestalo. Ale čo už, skvelý koniec to vynahradil. Jednoducho majster Fulci bol okolo roku 1981 vo vrcholnej forme, a práve týmto obdobím (The Beyond, City of the Living Dead) sa zapísal do histórie hororu veľkými písmenami... ()

Galerie (72)

Zajímavosti (27)

  • Väčšina filmu sa odohráva v temných a klaustrofobických interiéroch, kde sa režisér Fulci snažil urobiť každý záber tak, aby sa diváci cítili nepríjemne. Na dosiahnutie tohto efektu použil temné osvetlenie s prevahou šedej farby. Pri natáčaní exteriérov Salvati využil prirodzené svetlo a mnoho širokouhlých záberov na vytvorenie väčšej úzkosti, zatiaľ čo v sekvenciách odohrávajúcich sa v pivnici zveličil svetelné strihy a podsvietenie. Na osvetlenie doktora Freudsteina (Giovanni De Nava) Salvati zvyšoval a znižoval intenzitu svetla podľa pohybov kamery. (Arsenal83)
  • Poslední věta "No one will ever know whether the children are monsters or the monsters are children" je většinou připisována Henrymu Jamesovi, ale ve skutečnosti ji vymyslel Lucio Fulci. (Chatterer)
  • Scénu s doktorom Freudsteinom (Giovanni De Nava) skúšali niekoľko dní. Fulci nebol s prácou nikdy celkom spokojný a Trani musela desaťkrát prerábať make-up. Po rôznych testoch Fulci nakoniec schválil verziu monštra, ktorá sa vo filme objavuje. (Arsenal83)

Reklama

Reklama