poster

Carol

  • Velká Británie

    Carol

  • Slovensko

    Carol

Drama / Romantický

Velká Británie / USA, 2015, 118 min

Režie:

Todd Haynes

Předloha:

Patricia Highsmith (kniha)

Scénář:

Phyllis Nagy

Kamera:

Edward Lachman
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 2-Xtreme
    ***

    Od filmu som čakal ultimátnu komornú drámu so štipkou lesbického závanu. A veľa som z toho nedostal. Sklamanie je na mieste. Cate aj Rooney hrajú na top úrovni, no režisér nedokázal film ukočírovať a už i tak nie moc dokonalý scenár ničím neobohatil. A tak tých 118 min prešlo bez toho aby film aspoň na chvíľu zaujal. 60%(7.1.2016)

  • kajas
    **

    K uzoufání nudný snímek plný dlouhých odevzdaných pohledů. Spalující milenecký poměr par excellence.(24.2.2016)

  • Davies182
    **

    Nejdelší čekání na mrd v dějinách americké kinematografie. Film plný studených barev, charakterů i emocí.(8.6.2016)

  • Slarque
    ****

    Asi jsem divný, ale mně se tohle lesbické romantické drama líbilo více než Haynesovo v mnohém srovnatelné Daleko do nebe. Velmi dobře napsané postavy zahrály výborně obsazené herečky, k tomu krásná kamera a pěkná hudba. Ač se film jmenuje Carol, v centru jeho zájmu je spíš Therese, a podobně to mám i s hereckým obsazením. Tedy aniž bych nějak snižoval výkon Cate, klobouk dolů před Rooney.(18.6.2016)

  • Wysch
    *****

    × Blanchtettka je pro mě jedna z nejhezčích, ale hlavně i nejlepších hereček současnýho filmu. Zvládá v podstatě jakoukoliv roli, do které byla obsazena, a bez přehánění přiznám, že jsem její výkon v týhle lesbický romanci žral na 110%. Skutečnou hvězdou je tu však Rooney Mara, jejíž character arc nejenže netrpí zbytečným vysvětlováním hloupému divákovi, jaká že dívka to vlastně je, ale hlavně posouvá příběh dál bez sebemenšího patosu ve vztahu ke starší ženě. A Mara to zvládá zahrát s neskutečným přehledem, a to jak v emočních scénách, tak v klidných pasážích třeba při jízdě autem. Rooney oproti svojí ségře nemá jistý fyzický přednosti (a tím nemyslím prsa proboha), ale její ksichtík jako by byl stvořený pro mladé ženy, které hledají sebe sama. × Kamera je místama opravdu nádherná, přehledná, statická a zajímavá ve svých úhlech. × Tomu nahrává stejně skvělé nasvícení. Jaká je to potom škoda, že v jedné klíčové scéně jako by za kamerou stál někdo úplně jinej a osvětlovač si dával zrovna šlofíka. × Storytelling je úžasnej, minimálně pro mě, v tom ohledu, že absolutně nemá potřebu vysvětlovat divákovi, co se děje a dít bude. Nikdy na scénu nepřijde postava a neřekne: "A teď si tahle postava myslí tohle a tahle zase tohle." Místo toho na scénu přijdou postavy a jednají. Není důvod přeskakovat pro charaktery a samotný příběh důležité scény tím, že je někdo převypráví. Stejně tak není důvod cpát do filmu zbytečné scény. A pokud se nějaká taková jeví, za několik minut se ukáže, že je důležitá. Zároveň se scénář nikdy nesníží k tomu, aby něco shazoval, aby někomu něco podsouval, aby v divákovi vytvořil určitý dojmy (podpořeno kvalitní režií). Vztah obou holek není prvoplánově popisovaný, a jejich milostná scéna není prvoplánově jakákoliv - pobuřující, šokující, příliš lechtivá, atd. atd. atd. Naopak stejně jako většina dialogů je celý vztah vztahem dvou rovnocenných partnerek, z nichž jedna má to štěstí, že je mladá a nezkušená, druhá tu smůlu, že je starší a s nějakou minulostí. × Upřímně jsem byl kvalitou vyprávění šokovanej a vůbec nechápu, že jsem se filmu tak dlouho vyhýbal. ("No jo, lesbická romance, to bude kýč.") Jaký bylo překvapení, když jsem pak v poloprázdným kině hltal každej dialog, každej pohled do očí, každej dotyk, každou scénu, každý pohled z okna... A jaký bylo pro mě překvapení, když jsem pak objevil film i v koukatelný kvalitě na internetu a bez obalu jej stáhnul a podíval se na něj po několika dnech podruhé. Film není žádný terno, co se cen týče, přelomovosti, originality, a podobně. Ale je to neskutečně citlivý vhled do vztahu dvou žen v době, kdy se na homosexualitu nahlíželo jako na nemoc. Není to film pro každýho diváka, ale toho, kterýho osloví, už od plátna (nebo obrazovky) nepustí. A nemusí to bejt tím, že máš nějakou orientaci, může to bejt třeba i tím, že je to prostě skvěle odvyprávěnej citlivej příběh, kterej má svoje kouzlo v tom, že tomu tak skutečně mohlo bejt.(18.5.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace