poster

Dva nula

  • Slovensko

    Dva nula

    (festivalový název)

Dokumentární / Sportovní

Česko, 2012, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • poz3n
    *

    Jestliže má být tohle reálný pohled do útrob stadionu při pražském derby, pak je naše republika plná dementů a vulgárních hovad. A tomu já věřit nechci. Stejně jako tomu, že tohle je dokument. 1/10(6.3.2013)

  • swamp
    *

    Česká RAPublika mi sedla skvěle, i když nejsem zrovna fanda do rapu. Čekal jsem proto, že nový dokument od Abraháma mi sedne, i když nejsem zrovna fanda do fotbalu (občas v TV ano, i na stadionu už jsem se byl podívat na zápas.. a to dokonce i na tom sparťanském). Jenže.. byl to vůbec dokument? Když někomu dáte porty a řeknete mu "chovejte se přirozeně, natáčíme dokument týkající se tohoto derby", tak to bude neskutečně chromé - což se mi i potvrdilo. Navíc má film téměř dvě nesnesitelné hodiny, které rozhodně nešetří na zdlouhavých záběrech ničeho (ano, chápu, koncept.. and so what?!). Slovy klasika.. "V neděli po fotbale / Kdo umí ten umí / Hej vrchní jste pomalej! / Šest nula na rumy!"(27.2.2013)

  • Mgb21
    ***

    Tohle je mi tak líto. Skvělý nápad a spousty zajímavých postav. Jen někdo zapomněl v rozpočtu nechat pár korun pro střihače. Místy to byla fakt nuda a všechno jen díky dlouhým záběrům jedné kamery. V pasážích, kdy se rychleji stříhá, začne mít dokument tempo a zas je na co koukat. Je mi opravdu líto promarněné příležitosti.(5.7.2013)

  • Langsuyar
    **

    Největším problémem filmu je jeho uchopitelnost. Už samotné zařazení do konkrétního žánru může činit problém. Film se prezentuje jako dokumentární, ale často s přívlastkem komediální, stejně tak jej můžeme považovat za jakýsi experimentální exemplář, oscilující právě mezi těmito dvěma žánry. Ať už jej zařadíme kamkoliv (nejvíce bude spojován asi s dokumentem, ale diváci na něj budou chodit jako na komedii), je potřeba se zamyslet, co se vlastně snaží film sdělit. Když se podíváme čistě na referenční význam, jedná se o jakousi ukázku nebo prezentaci vybraných diváků prestižního českého derby Sparta - Slavia a pohled na jejich reakce, rozhovory, emoce apod. během konaného střetnutí. Divák si z toho může odnést, že fotbaloví fanoušci jsou sprostí burani, VIP návštěvnice přiblblé pipiny atd. Jenomže to není tak jednoduché. Vybraní aktéři jsou totiž uzavřeni do fotbalového světa, kde přebírají právě takovéto role a jejich reakce nejsou ničím zajímavým nebo překvapujícím. Když se posuneme na explicitní význam, můžeme hovořit o tom, že divák zápasu nechává průchod svým nekontrolovatelným emocím a díky tomu, že se ocitá v kolektivu stejně chovajících se lidí, odbourává zábrany a jeho jednání je primárně pudové a bezmyšlenkovité. Takový člověk se takto chová ale pouze v určitých případech a proto nemůže hovořit o žádné sociologické sondě, protože takové chování je od diváků fotbalové zápasu běžné. Najít nějaký implicitní význam by už nemělo cenu, protože film je ve své podstatě chycen do pasti své omezenosti, které jej limituje rozehrát onu několikrát proklamovanou sondu do lidské společnosti. Divák je nakonec konfrontován opakující se řadou záběrů na vybrané účastníky, kteří rozdílně reagují na danou situaci. Dva nula tak může pouze pobavit určitými vtipnými situacemi, které vzniknou z průběhu zápasu. Do jisté míry mají podle tvůrců postavy jednat autenticky, takže komediální situace mohou působit přirozeně a tak umocnit svou grotesknost, je ale otázkou do jaké míry, když vybrané postavy věděly o natáčení filmu a byly si vědomy postavených kamer. Tak jako tak je Dva nula ve výsledku pouze přehlídkou chování určitých jedinců na fotbalovém zápasu. Snažit se v něm hledat něco víc je zbytečné, samotní tvůrci si totiž tuto možnost odepřeli.(8.9.2012)

  • salalala
    ***

    Prazvláštní experiment, který zůstal v půli cesty. Je nesmírně zajímavé pokusit se o jakousi sondu do duše fotbalového fanouška a pozorovat, jak se mění při samotném zápasu. Jenomže to by na to asi tvůrci museli jít trošku jinak. Vzhledem k tomu, že přiznávají, že všichni aktéři o natáčení věděli, vyvstává otázka, do jaké míry se tedy tlumili nebo naopak předváděli. To už nezjistí nikdo z nás. Abrahám se bohužel rozhodl ke dlouhým statickým záběrům a tím si trošku podřezal větev. Sledovat několikrát dokola dvouminutovku, kdy padnou dva góly, je sice super nápad, ale je toho hrozně moc. Ve filmu je to snad dobrou čtvrthodinu a opravdu už to chvílemi nudí. Stejně tak jako podobně dlouhé záběry na topoly před stadionem a rohový praporek, tohle už bylo trošku navíc. Na tvůrcích je vidět, že mají velký talent a odvahu a některé záběry jsou kompozičně i výtvarně řešeny výborně, bohužel selhávají v dramaturgii, která není úplně ujasněná a působí hodně natahovaně. O žánru se dá taky spekulovat, protože o čistý dokument podle mě nejde. Nicméně oceňuji nápad, invenci a pokus. Škoda, že je to tak dlouhé a v podstatě neucelené. Jde jen o sled epizod, které nic nepropojuje a jsou odděleny příliš ostrými střihy. Opravdu škoda. 50%(10.10.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace