Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (661)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jestli bych měl vybrat nějaký film jako ukázku dobře zvládnutých postmoderních přístupů ve filmovém umění, pak bych zřejmě volil právě Lolu Toma Tykwera. Jeho typicky ,,špinavý" námět o hrdinech překračujících z různých důvodů zákon tvůrce vypráví hned třikrát a pokaždé s jemnou změnou některého z detailů, díky níž se celý syžet uhne a vytvoří zajímavou alternativu ke skutečnému příběhu (tím zřejmě reflektuje nejnovější teoretické poznatky o paralelních vesmírech z kvantové fyziky, tedy teorii paralelních vesmírů profesora Stephena Hawkinga...). V tom ale vězí tak trochu háček Tykwwerova autorského záměru - nedá se vlastně říci, která z těchto tří verzí je skutečná, všechny žijí v paralelních světech a čekají na svou šanci uskutečnit se (podobně, leč ne takto progresivně, nahlíží divák i na dějovou linku třeba i ve filmu Butterfly Effect). Leitmotivem je Lola závodící (originální název Lola rennt = Lola závodí) s časem. Tomu je pak podřízeno téměř vše - obrovská dynamika filmu, rychlý a téměř klipový střih, výběr hudby, synchronizace obrazu a zvuku... Za zmínku stojí i další postmoderní prvek - mísení forem, kdy hraný film je prokládán animovanými sekvencemi. Tenhle progresivní Tykwerův experiment se překvapivě netříští, ale jemným sémantickým posunem modeluje významovou rovinu filmu. Shrnuje v sobě mnoho vlivů - ať už hudební videoklip, fenomén MTv, detektivku, klasický thriller, nebo i německý sociálně laděný film. Zvlášť dobrý je i výkon německé herečky Francesky Potente (škoda jen, že svůj zřejmý talent později zahazuje ve škvárech, jako je třeba horor Anatomie). Zkrátka Lola běží o život je důkazem toho, že se Tomu Tykwerovi vyplatila odvaha experimentovat. Velmi, velmi vydařený filmový experiment... ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Kdybych měl volit nejlepší film moderní německé kinematografie (samozřejmě z těch, které jsem viděl), vážně bych váhal mezi Lolou a Klepáním Na Nebeskou Bránu. Tom Tykwer vypráví skvěle vystavěný příběh, vizuální podoba je ojedinělá a pro film naprosto klíčová (ať už jde o comicsové vsuvky či alternativní "flashbacky"). Herecké výkony jsou bez diskuse výborné a vše podkresluje výborná hudba z poslouchatelné části německé techno scény. Dialogy nemá cenu rozebírat, nemají prostě chybu (slovo "Tasche" si budete určitě nějakou dobu pamatovat:)), nicméně český dabing je na (chtělo by se říci tradičně) vysoké úrovni, obzvlášť vyniká Táňa Vilhelmová coby hlas Loly. Vše ostatní je teorie;) ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Cool motherfucking asshole zábava pre nemeckú mládež. Vďaka inteligentnému režisérovi a nápaditej zápletke sa z toho stala ale aj výborná zábava pre všetky generácie. Krotká stopáž je výhodou, výborne to odsýpa. Skvelý príklad kvalitnej európskej komerčnej tvorby. A tiež treba brať ako prínos filmu, že sa z režiséra a dvoch hlavných predstaviteľov stali medzinárodné hviezdy. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Když sleduje člověk tenhle sebevědomý filmařský koncert, který sice kdovíjak neřeší nějaké pevně zcelující vypravěčské schéma, ale svými žánrovými a formálními hrátkami je jedním z nejvýraznějších autorských projektů své doby, říká si, proč to proboha takhle nejde i u nás. Film, z něhož dělají neúprosný soundtrack, promyšlené střetávání několika postav v nepříliš složité spirále a megavtipné fotografické koláže neutuchající gejzír dynamické černohumorné zábavy. Uhrančivá Franka Potente navíc v úloze, v níž by v tradičním sprintu na dva kilometry rozcupovala i Toma Cruise... 85% ()

Lavran 

všechny recenze uživatele

Tykwerova požitkářská jízda mládím napumpovanou stylistikou, která své tempo a energii dává divákovi pocítit náležitě bezprostředně (zrychlený tep, touha vyběhnout na ulici a nezastavit se, dokud člověku nezrudnou vlasy). Pokud ne jeden z nejzásadnějších snímků německé filmové školy, tak přinejmenším ten nejprogresivnější a nejintenzivnější. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (22)

  • Slepá žena, která půjčí Mannimu telefonní kartu je matka herce, který Manniho hraje, Monika Bleibtreu. (don corleone)
  • Hlas, který je na začátku filmu vypravěčem, patří Hansu Paetschovi, který je známým německým vypravěčem pohádek. Jeho hlas zná každé dítě, které v Německu vyrůstalo s pohádkami na kazetách. (don corleone)
  • Když Lola (Franka Potente) běží poprvé, přebíhá ulici, následuje blízký střih a je vidět, že tričko má vyhrnuté. Po dalším střihu Lola odbočí do další ulice a je vidět, že tričko má shrnuté. (Mydlivoj)

Související novinky

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

11.03.2018

Pětadvacátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofest letos nabízí velmi kvalitní dramaturgii a zajímavé hosty. Tím jistě nevyhledávanějším bude francouzská herečka Catherine Deneuve… (více)

Reklama

Reklama