Reklama

Reklama

Pieta

  • Jižní Korea Pieta (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

V životě nelítostného lichváře dochází k zásadnímu zvratu v okamžiku, kdy se objeví žena, která tvrdí, že je jeho matka. Z jejich setkání vzklíčí vztah, který ač se pohybuje mezi niternou empatií a vzájemným krutým zraňováním, směřuje k prapodivné harmonii. Kim Ki-duk se po sérii tuctových festivalových titulů a několikaletém útěku z civilizace vrací na výslunní. Jeho v pořadí osmnáctý film opět nabízí nelítostně upřímný i uhrančivě poetický pohled na podstatu lidských vztahů a současně přináší vyhrocenou metaforu kapitalismu. Film byl oceněn Zlatým lvem na filmovém festivalu v Benátkách. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (98)

Aktuálně.cz (Martin Svoboda I)

"Pokud šlo Ki-dukovi o jasné vytknutí předchozích problematických děl a navázání tam, kde skončil coby miláček „všech chytrých", lze vnímat Pietu jako úspěch. Provedením je na stejně vysoké úrovni, ceny se opět hrnou. Záleží zřejmě na individuální odolnosti vůči "neustále stejné bezchybnosti"." více

Alenaprokopova.blogspot.com (Alena Prokopová)

"Pieta umně obsáhne hned dvě klíčová témata: duchovní prázdnotu a organizovanou honbu za mamonem. Místo živého, přesvědčivého obrazu světa ovšem dostáváme prvoplánový, samožerný, duchovní kýč," více

BestFilm.cz (Roman Kotvald)

"Další komorní drama z taktovky slavného Kim Ki-duka zůstává pouze v průměrnosti jeho tvorby a skoro až podprůměrnosti světové kinematografie. Nedaří se mu úplně dobře nastavovat zrcadlo dnešní kapitalistické společnosti, funguje pouze jako intimní vztahová hra s nevydařenou pointou." více

FandimeFilmu.cz (Lukáš Vojáček)

"Promineme-li scénáři určitou dávku naivity, jedná se o vskutku vynikající dílo s mrazivou atmosférou a přesvědčivými hereckými výkony. Další příspěvek do mistrovy jedinečné filmografie." více

Filmpress.sk (Elena Ťapajová)

"Ak divák vydrží drsné scény zmrzačovania, či znásilňovania alebo masturbácie v prvej polovici filmu, bude sa môcť sústrediť a naplno si vychutnať režisérovo majstrovstvo rozprávať pútavý príbeh s minimom dialógov, ale s dôrazom na detail, budovanie metafory, ale aj využívanie svetla a tmy, či …" více

Indiefilm.cz (Ferdinand Fořt)

"Pieta totiž rozhodně není realistický film, není to sonda do současné chudinské Korey. Jako by se spíše odehrávala v pokřivené a značně stylizované paralelní realitě. Ve výsledném vyznění však ani Kim Ki-duk není zcela pesimistický, i jeho postavy nakonec nalézají skrze obrovskou bolest vykoupení." více

Kfilmu.net (Martin Svoboda II)

"Ki-Duk Kim byl vždy typický snobský umělec mnohem víc než asijský poeta, dřív ale jeho díla přesto působila přesvědčivěji a životněji než nyní, kdy propadá sám sobě a jakoby se vyžíval v tom, že může zase jednou udělat to samé. 65 %" více

Kukatko.cz (Pavel Urík)

"Pieta není ani zdaleka nejlepší film, jaký jsem kdy viděl. Není ani nejlepší Asijský film. Přestože Lee Jung-jin hrál skvěle a jeho matku Jo Min-soo ještě o trochu lépe, asi je nikdy nezařadím mezi své nejoblíbenější herce. Pieta ale ve mně zanechala nesmazatelnou stopu, stejnou, jakou po sobě…" více

Kulturissimo.cz (Daniel Storch)

"Kimův snímek je velmi vyvážený a zručný kompilát, který dává vyniknout všem svým složkám. Závažnosti výpovědi i jejímu zpracování, depresivnímu duchu místa i charismatickým hereckým hvězdám." více

25fps.cz (Daniel Szabó)

"Pieta má vedle rodinného rozměru příběhu i pomyslný společenský přesah v podobě kritiky tržního kapitalismu a jeho způsobu fungování. Příčinou setkání Mi-sun s Kang-doem jsou peníze. Peníze jako prostředek k přežití v kapitalistické (ale jakékoliv jiné) společnosti, ale také jako původce zla a…" více

Související novinky

8. Filmasia: Korejské hody s Kim Ki-dukem

8. Filmasia: Korejské hody s Kim Ki-dukem

28.11.2012

Po loňském ročníku Filmasie, který přinesl rekapitulaci tvorby a osobní účast Bonga Joon-hoa (Vzpomínky na vraždu, Matka, Mutant), se letos Filmasia (30.11. - 2.12. 2012) zaměří na dalšího ze… (více)

Reklama

Reklama