Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Michelu Maudetovi se v rozhodujícím zápase v ringu rozplynul sen o kariéře boxera. Přijme proto práci osobního sekretáře u bankéře Ferchauxe, který je však nucen uprchnout z Francie. Michel bez skrupulí opouští starý svět a vydává se se svým novým šéfem na útěk s vidinou uplatnění a finančního prospěchu. (borsalino)

Recenze (15)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Melville obsazoval Belmonda nejčastěji do hlavní role, ale tím mi radost neudělal, protože jejich spojení příliš nefungovalo. Opět se jedná o jiného Melvilla než jsem zvyklá, pryč je perfekcionismus, nekoná se žádné velké drama, jen vyznání lásky Melvillově milované Americe. Chvílemi se z filmu stává road movie, což jsou nakonec ty nejlepší části. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Melvilleho láska k Amerike je znateľná, siahodlhé zábery z idúceho auta sú však pre príbeh kontraproduktívne, vyhadzuje diváka z rytmu. Ten rytmus totiž nie je príliš rýchly, ale nebyť týchto záberov, snímok by pôsobil lepšie. Ide tu predovšetkým o drámu dvoch mužov, ktorí sú dosť odlišný na to, aby sa v mnohom začali podobať. ()

Reklama

mortak 

všechny recenze uživatele

Souhlasím s Belmondem, kterému se Melvillova adaptace Simenonova románu nelíbila, a proto se ve stáři rozhodl natočit novou. Melville se sice snaží zachovat charakteristiku postav, ale vytvari pro ně nové situace, které by se měly podobat těm knižním. Jenže to nefunguje a logika příběhu, logika vývoje postav jsou fuč, což se nejvíce projeví na zmateném konci. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

To jsem se bál, že se dočkám od Melvilla něčeho jako druhého Boba hazardéra a že mě další film od mého oblíbeného režiséra bude po většinu času nudit, naštěstí tentokrát se nestalo. Sice pro mě Nejstarší Fercheaux nedosahuje úplně kvality Melvillových posledních filmů, v některých scénách včetně vybraných dlouhých záběrů jakoby chyběla působivější atmosféra a psychologii postav by šlo určitě ještě více rozpracovat, ale jinak se mi tohle osudové road movie dvou odlišných mužů dost líbilo. Pomalu plynoucí, komorní thriller mezi bankéřem a sekretářem ve stylu „kdo s koho“ přidává do hry i politiku se zákonem, i zájem třetí strany z podsvětí, a až do samotného konce zůstává napínavý. Ani jeden z hlavních hrdinů mi nebyl stoprocentně sympatický, přesto měl film v sobě jistou zvláštní patinu, která způsobila, abych se o jejich osudy po většinu času zajímal a Charles Vanel nesl v sobě s věkem podmanivé kouzlo osobnosti, které propůjčil i své postavě cynického boháče Ferchauxe. Lehce nadprůměrný snímek se pro mě vedle několika vizuálně či režijně působivých pasáží stává výjimečným právě i díky vkladu Vanela, který spolehlivě zastínil nezvykle otravného floutkovského Belmonda. [75%] ()

tatopulos 

všechny recenze uživatele

3,5* Překvapivě vynikající příběh na rozdíl od příšerného remaku "Kdo jinému jámu kopá" z roku 2001. Musím říct, že je to velice svěží neveselý "chlapský" film oproti krajně sentimentální Siréně od mississippi, i když postavy Vám nemůžou být příliš sympatické. Skvělá barevnost, hudba, myšlenky o autoritě, co nás váže k druhým, jestli peníze můžou zrušit naše pouta k druhým..a co dává lidem nad námi moc. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (3)

  • Film vo svojej dobe neuspel i napriek účasti Belmonda či adaptácii Simenonovho románu. Radikálne sa rozchádzal s novou vlnou, avšak aj s tým, že idiosynkraticky vzdával ódu na americký Juh. (Biopler)
  • Režisér Melville po celou dobu natáčení šikanoval a sekýroval herce Charlese Vanela. Belmondovi se to hrubě nelíbilo, takže nakonec vypěnil, strhnul režisérovi z hlavy jeho oblíbený stetson a strčil do něj tak silně, že upadl. Pak se s Vanelem sebrali a odešli z placu. (raininface)

Reklama

Reklama