poster

Zloději kol

  • Itálie

    Ladri di biciclette

  • slovenský

    Zlodeji bicyklov

  • anglický

    The Bicycle Thief

  • anglický

    Bicycle Thieves

Drama

Itálie, 1948, 93 min

  • poz3n
    ****

    Vskutku banální zápletka, která se postupně mění pro hlavní hrdiny nepříjemnou a pro diváky příjemnou procházku po Římě. Italský neorealismus asi nikdy nebude můj šálek kávy, ale Zloději kol mají jednoznačně největší sílu v jednoduchosti a díky tomu jsou pro mě přístupnější než většina ostatních italských filmů této doby. 7/10(10.5.2013)

  • AngelAngie
    *****

    Perfektní filmový zážitek, u kterého se vyplatí mít ve filmotéce originál a vracet se k němu!(16.7.2009)

  • kinej
    *****

    Jeden z nejvýraznějších reprezentatnů italské poválečné tvorby neztrácí nic ze své působivosti ani po půl století. Vypovídá o životě v poválečném Římě více než leckterý dokumentární materiál a to proto, že zachycuje morální hodnoty své doby. Je zde patrný levicový avšak zároveň nikoliv komunistický podtext. I přes to, že třou bídu, nevěnují revolucionářským agitátorům pozornost. Tím, se film odlišuje od soudobých děl a od politického klimatu poválečbých let. A také se mi líbí poselství, že na zločin musíš být gauner, dobrák se vždycky spálí. To platí i dnes.(25.9.2007)

  • Vishnar
    *****

    Moje první setkání s De Sicou a nečekal jsem takhle nadprůměrný film. Celou dobu jsem hlavnímu hrdinovi přál, aby své kolo našel a celý film by mohl skončit americkým happy-endem...bohužel (naštěstí) De Sica vidí svět více realisticky, takže je nakonec okradený donucen stát se sám zlodějem kol.... Jeden z nejsmutnějších a zároveň nejkrásnějších filmů, co jsem kdy viděl.(15.11.2006)

  • Ruut
    *****

    V každém případě zajímavý film. Většinou hodnotím nejvyšší známkou biják ve kterém jsou dokonale skloubeny skvělé herecké výkony, režie, kamera, výprava a samozřejmě samotná hlavní myšlenka filmu. No jo neorealismus. Ve zlodějích kol hráli jen neherci. Kameraman si nijak nepomáhal k zajímavějšímu obrazu. A příběh je velice prostý. Přesto vidím že i tak může vzniknout skvělé dílo. Nejvíc mě dostávala asi melancholická "osudová" hudba a posledních pět minut filmu.(19.8.2006)

  • Enzo Staiola

  • - Vittorio De Sica prohlašoval, že představitele pro role Bruna a Antonia si vybral kvůli jejich způsobu chůze. (džanik)

  • - Najobľúbenejší film Leonarda DiCapria. (MikO_NR_1909)

  • - Lamberto Maggiorani skutočne stratil po natáčaní svoj symbolický bicykel, teda s tým aj svoju prácu, a tak sa rozhodol, že bude pokračovať vo filmovej brandži. (Karush)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace