poster

Líbej mne až k smrti (festivalový název)

  • USA

    Kiss Me Deadly

Thriller / Film-Noir / Drama

USA, 1955, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radko
    ****

    Pamparádny úvod nezdržujúci sa s barličkami "pozvoľného vstupu do deja". V jeho rámci sa stihne horkokrvná úniková akcia vystrašenej ženy, briskná analýza muža čo jej stopne a ich následné temné polapenie. Ústrednú časť filmu tvorí pátranie po príčinách toho, čo sa prihodilo v úvode. Pobehovanie z miesta na miesto ale súkromného detektíva veľmi vpred neposúva. Pri urputnej snahe dopátrať sa zmysluplnej príčiny zreťazeného vraždenia sám neváha použiť násilie a neštíti sa ani vášnivých bozkov vyľakaných slečien. No jediné čo sa dozvedá sú nové a nové mená. Pri konci naveľa naveľa získa i jednu indíciu v podobe pár všeobecných slov. Ani tieto slová a následný apokalyptický záver však neprinášajú jednoznačné vysvetlenia o záhadnej veci, v mene ktorej sa sa zabíja. Prináša ale poznanie o nepekných dôsledkoch prílišnej zvedavosti.(17.12.2013)

  • Shadwell
    ****

    Dosti atypický noir, který postrádá řadu žánrových atributů. Třeba zde chybí osudová tíha nad postavami, zdá se totiž, že hlavní hrdina (nehorázně sexistický prase, mimochodem, který by potřebovalo nakopnout, až by se z něj stalo Apollo 18) vzešel čistě z drsný detektivní školy a nic mu nehrozí. Počíná si jak nějaký komiksový avatar. Přesto se v Kiss Me Deadly srocuje všech šest základních podmětů filmu-noir. Dělí se na tři sociologické a tři umělecké. Mezi sociologické patří nový realismus uměleckého ztvárnění násilí, ovlivněný zkušeností druhé světové války, nárůst kriminality v Americe a popularizace psychoanalýzy. Mezi umělecké pak americký román drsné školy, evropský film (německý expresionismus, francouzský poetický realismus, Hitchcockova anglická špionážní melodramata) a hollywoodské žánry oblíbené v třicátých letech (horory Universalu, gangsterky Warner Brothers a klasické detektivky produkované převážně Foxem).(15.12.2008)

  • Paldini
    *****

    Konečně vím, odkud bral Frank Miller inspiraci pro své hrdiny ze Sin City. Soukromé očko Mike Hammer nemá prostě rád, když mu někdo zavraždí náhodnou polonahou stopařku v jeho autě a ten někdo chce oddělat i samotného Mikea. Jenže Mike je neskutečně drsný parchant s nepěkně brutálními způsoby vyšetřování. K tomu připočtěme smrtící ženy, zabijáky na každém rohu a pořádně záhadnou skříňku a dostaneme velice slušnou porci brakové zábavy.(19.5.2007)

  • EdaS
    ****

    Ani napotřetí a v HD se na pět hvězdiček prostě nedostanu. Snad proto, že Aldrich ani Meeker nejsou můj šálek čaje a nejlepší prásknutí dveří za klasickým filmem noir natočil stejně Orson Welles (Dotek zla). Úvodní pasáž se stopařkou a závěrečná apokalypsa ale pobaví vždycky.(27.6.2011)

  • Rogue
    *****

    Prvotřídní akce a našláplost mixlá se scénářem kategorie B - Spillane v dárkovém balení plném přítulných žen, tvrďáckých pohledů a Indyho archou jako drobnou pozorností od Bezzeridese. Dokonale funkční.(16.3.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace