Režie:
Alejandro González IñárrituScénář:
Guillermo ArriagaKamera:
Rodrigo PrietoHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Emilio Echevarría, Gael García Bernal, Goya Toledo, Álvaro Guerrero, Vanessa Bauche, Humberto Busto, Rosa María Bianchi, Adriana Barraza (více)Obsahy(1)
Octavio miluje ženu svého bratra a je pevně rozhodnut s ní uprchnout. Zoufale potřebuje peníze, a když se ukáže, že jeho milovaný pes Cofi je výborný zabiják, bez váhání ho přihlásí na krvavé psí zápasy, které dobře vynášejí. Daniel opouští svou ženu, aby mohl žít s mladou dlouhonohou modelkou Valerií. Jejich nový exkluzivní byt se ale zakrátko změní v nesnesitelné vězení a stane se smrtící pastí pro Valeriina malého chundelatého pejska Richiho. Bývalý komunista a partyzán El Chivo se po letech strávených ve vězení živí jako nájemný vrah. Jeho jedinými společníky jsou toulaví psi, které sbírá na ulici a léčí jim jejich rány... Tři příběhy se proplétají stylem připomínajícím Pulp Fiction, aniž by se však režisér tohoto strhujícího mexického filmu, jenž byl nominován na Oscara, snažil kohokoli kopírovat či napodobovat. Originálním způsobem líčí několik lidských osudů, jež se protnou ve scéně fatální dopravní nehody, která celý film otevírá. Tarantinovsky spletitá story uchvátila svou energií a výsostnou filmařinou i členy Akademie, kteří film nominovali na Oscara. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (631)
A sobectví a hloupost. A láska a to hlavně k sobě. A prachy a mazlíčci na provázku, abychom se měli hezky. A rodina, která drží společnost po hromadě nebo teda spíš na hromadě nebo v hromadě. Ale to je stejně fuk, protože štěstí hledáme v kdejaký hromadě hoven a pak si hnědý od hlavy k patě sebelítostivě fňukáme, jak je ten svět nespravedlivej. ___ Iñárritu kombinuje, až se mu trochu zapletly nohy. Koláže v jednom okamžiku do sebe propletených osudů spíš než aby nabízely jednu silnou linku, tak se vzájemně rozmělňují, až závěr vyzní trochu do prázdna. 154 minut bylo zbytečně moc. i tak ale fascinující. Hlavně první půle. Celkově bych si vystačil s úvodní dějovou linií. ()
Originální a zajímavý film je pozoruhodně odtočen. Jinak, než jsme zvyklí, ovšem typicky pro pana Iñárritu, který se v tomhle vyžívá a dává divákovi možnost si poskládat mozaiku. Jeho tvorbu jsem viděl nezvykle obráceným způsobem, Babel, později 21 gramů a klenot jako Amores perros jsem si nemohl přeci nechat ujít. Jsem rád, že jsem situace využil, ale film je zbytečně zdlouhavý a často emočně nevyvážený, příběhové linie jsou propastně rozdíloné, první část byla spíše nudná. Druhá hodně realistická a nejzajímavější. Třetí hodně napnutá, emočně přetékala i díky výborně vybrané muzice. Kdybych si měl vybrat mezi Babelem, Amores nebo 21 gramy... nevyberu si ani jedno, protože s jeho tvorbou se nemohu úplně stotožnit. ()
První příběh mě neskutečně bavil. Opravdu, lepších 50 minut jsem už dlouho neviděl a věřil jsem, že tohle bude další skvělý film od režiséra, který natočil 21 gramů. Jenže pak přišel druhý příběh a tam to začalo malinko drhnout, ale stále to bylo nadprůměrné. A nakonec přišel poslední příběh, který šel totálně mimo mě. Tím nechci říct, že by byl nějak špatný nebo vyloženě hloupý, jen mi prostě nesedl a klidně bych se bez něj obešel. Kdybych mohl své hodnocení rozkouskovat, bylo by to zřejmě takto: První příběh - 100 %, druhý - 80 %, třetí - 60 %. Bylo pro mě velkým zklamáním, že film, který začne tak skvěle, skončí tak… nezáživně. Dohromady mi vychází nějakých 80 %, což zcela odpovídá. Protože Amores perros je nadprůměrný film, ale až tak, aby byl na IMDb hodnocen jako 164. nejlepší film, zase ne. Osobně bych místo něj dosadil právě 21 gramů, který mě bavil celý a mnohem víc, i přes své složité retrospektivní vyprávění. ()
No co to sakra bylo, jak muze mit takova kravina tak dobry hodnoceni? Film je vlasne sestavenej ze tri pribehu, pricemz mi prislo, ze Ińárritu chtel v kazdym vyjadrit urcitej druh lasky, at uz to je ke zviratum nebo k nejake osobe, coz se mu docela povedlo. Prvni pribeh je nejbrutalnejsi a taky nejlepsi, psi zapasy jsou dobre tema a i zpracovany to bylo slusne, jenze po chvily se zacli situace opakovat a zaver s velkou sazkou uz je provarenej ze spousty jinejch filmu. Druhej pribeh byl asi nejslabsi, jediny co tu stoji za zminku je vecne hystericka modelka, jinak samotnej pribeh tehle casti stal za hovno a vubec nevim co tim chtel tvurce rict. A treti pribeh se zacal odvijet jako docela slusne drama o zabijakovi, jenze se vsechno desne tahlo a nakonec to taky za moc nestalo. A do toho vseho nekolik situaci, ktere spojujou jednotlive pribehy a tudiz diky nim ziskavame komplexnejsi pohled na celou situaci, ale to uz tu taky nekolikrat bylo. Takze jedinej klad filmu jsou docela slusny herci, misty povedena hudba a skoro az dokumentarni syrovost, ale to na dobry hodnoceni nestaci. ()
(1001) Nerozumím tomu. To nejsou tři propletené příběhy, to je film složený ze tří povídek. A tak ani tak nechápu, co to má znamenat. A abych napsala víc než jenom tři věty, tak dodám ještě zpětné uvědomění, proč mě to ani nezajímá: Nikdo z těch postav není dobrý člověk (Gael k tomu má asi nejvíc nakročeno, ale i on se chová hned od začátku dost problematicky). Proč bych se měla dívat na film výlučně jenom o zlých a špatných lidech. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (19)
- Produkce filmu začala 12. dubna 1999. (chelseaman22)
- Když se Chivo (Emilio Echevarría) fotil ostříhaný a oholený, měl na sobě jiné oblečení, než jaké bylo potom na fotce, kterou nechal dceři v pokoji. (Pepy)
- Muž, který hraje řidiče autobusu ve scéně, kdy se Octavio (Gael Garcia Bernal) rozhodne nenastoupit, je ve skutečnosti Bernalův otec. (don corleone)
Reklama