Reklama

Reklama

Pod zemí

  • USA As Above, So Below (více)
Trailer 1

Vydali se do míst, kam živí nepatří. V pařížských katakombách se ukrývá zcela neznámý prostor, lákající mnoho průzkumníků a badatelů ze všech koutů světa. Vstoupit lze zdarma, ale nakonec můžete zaplatit i cenu nejvyšší. Scarlett Marlowe (Perdita Weeks) studuje na univerzitě obor Městská archeologie a Paříž je pro ni z tohoto pohledu pravý ráj. V podzemí se tu vinou stovky kilometrů chodeb, v nichž je vepsaná historie města. Při studiu starých map narazí na záznamy o tajemné podzemní místnosti, kterou se rozhodne najít a prozkoumat. Své nadšení a odhodlání nakonec přenese i na partu speleologů a dobrodruhů. Přemluví je, aby ji do „dolní" Paříže doprovodili. Hned na začátku cesty míjejí nápis s varováním, že vstupují do říše mrtvých, bohužel ho ještě neberou vážně. O pár hodin později už ale všichni na vlastní kůži poznají, že se smrtí není radno si zahrávat, protože vás taková hra může stát i život. Na výpravě krvavou pařížskou historií je začnou pronásledovat jejich vlastní tragické prožitky a traumata, která jsou v těchto ponurých místech až příliš reálná. Vrátit se nemohou, cesta zpět je zatarasená, a pokud si chtějí uchovat alespoň teoretickou naději na přežití, musí postupovat labyrintem chodeb a tunelů níž a níž, do míst, kde na ně čekají výjevy mnohem děsivější než ty, které zůstaly za jejich zády. Jenže kam hlouběji lze dojít z podsvětí? Ano, tušíte správně... (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (604)

Peytl 

všechny recenze uživatele

Je třeba zvolit úhel pohledu, kterým budeme na peklo nahlížet a pochopitelně i zohlednit pevnost svého svěrače. Kupříkladu taková Dorota Máchalová by jistě raději pětkrát strhla Heřmánkovi váhu, než aby zažila pět minut v pařížském podzemí, opačně by se cítil hrdina pekla kulhánkovského, ten by tuto kanálovou exkurzi bral jako romantický výlet s partou kámošů, kdy má občas někdo smůlu. Já, jakožto znalec obou zmíněných pekel a bonusově též pekla werichovského, kdy Čupera, tedy převtělený svatý Pytlík, bojuje s démonem alkáčem, musím konstatovat, že peklo je zkrátka věc neuchopitelná a pro každého má diametrálně jiný význam, což je v pořádku, je třeba se něčeho bát. No, a já se bál, vskutku. Vlastně hned na začátku, kdy se parta vnořila do katakomb oblečena jak na motejly a s jednou čutorou, ale s třemi kilometry lana, po kterém se dostanete bez přírazu ze sto metrové studny rychleji, než výtahem do druhýho patra v paneláku v Novodvorské č.p.15. Co už... První půlhoďku jsem naprosto vážně myslel, že já vocas stáhnul jinej film. Horor? No, ani omylem. A když se konečníkově začalo dít to, proč se hrdinovi jako jsem já dostává záhadně prostěradlo do prdele, tak se už blížilo kvapem trošku nalblé finále, které to, chcát nechcát, malinko posralo. Ale co, při záplavě ultratupých krváčků to vůbec nebylo špatný, už vzhledem k tomu, že za tak evidentně nízký rozpočet by takovému Bredu Pičovi v cateringu nenamazali ani kedr s máslem. ()

Beckett51 

všechny recenze uživatele

"Jediná cesta ven je dolů." Zasraná klaustrofobie! Původně jsem chtěl dát kvůli posledním dvoum minutám o hvězdu míň, ale když tak nad tím přemýšlím, už si nedokážu vybavit, kdy jsem byl u filmu naposled takhle posranej a fóbicky vydrásanej. Navíc se z filmu dají pochytit opravdu skvělá mravní ponaučení, jako třeba nevěřit krtkům, nezvedat zaprášené telefony, nepanikařit, když se prodíráte úzkou chodbou plnou kostí kde Váš krysy koušou do prdele, neopětovat pohledy podezřelým prsatým slečnám, jenž provozují sabaty v hlubokých temných chodbách a spousta dalších. Bezpochyby found-footage roku. ()

Reklama

JosefGruber 

všechny recenze uživatele

Musím se přiznat, že při vstupu na tento film jsem byl naprosto smířený s tím, že se bude jednat o další sračku typu Blair bitch a podobných hysterických snímků, které nenabídnou jediný kloudný záběr. Proto jsem byl ze začátku hodně nadšený. Bohužel čím se film blížil závěru, tím mé nadšení klesalo. A ten závěr? Nejsem prostě zastánce mrtvol vylézajících ze stěn a podobných hovadin. 3*, 12.9.2014, kino ()

castor 

všechny recenze uživatele

Má fůru titulů, hovoří plynně několika jazyky a je sakra zabraná do symboliky, alchymie, archeologie a zřejmě má sklony i k sebetrýznění. Obklopuje se samými chytrými mlaďochy, kteří dobře vypadají a ke všemu jsou náklonní k jejím pološíleným nápadům. Teď se rozhodla prozkoumat francouzské katakomby, kde beztak najde nějaké pojítko k mrtvému otci a kde se ukrývá kdejaký bubák. A objekt jejího zájmu je samozřejmě hodně hluboko. Jenže k postavám si nevytvoříme pražádný vztah, motiv o smývání dávných hříchů je spíš úsměvný a atmosféra s přibývajícími minutami nepěkně klesá. Mizerná dramaturgie. Hlavně, že se pořád něco děje, že? Jsem rád, že to mám za sebou. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Kedysi dávno bolo v Paríži kvôli epidémii toľko mŕtvych, že museli MILIÓNY tiel nahádzať do podzemia dlhého X kilometrov, čím sa vytvoril údajne najväčší masový hrob na Zemi. Okolo tohto pozoruhodného miesta je omotaná podozrivá, čudácka a nehororová zápletka o hľadaní kameňa mudrcov, ale keďže Harry Potter do Francúzska zásadne necestuje, hrdinov nemá kto zachrániť a ich podzemné dobrodružstvo sa okamžite komplikuje a z fantasy sa mení na horor. Prichádzajú prvé znamenia, zranenia, hádky, úmrtia, prízraky. Poznáte to. Film je síce občas drsný (dievča ubité doslova na smrť), ale to nestačí. Samotná atmosféra nie je zlá, avšak dosť jej podkopávajú nohy (s výnimkou hlavnej hrdinky) nesympatické postavy + čudný scenár. Je v ňom všetko, od duchov detí cez výčitky svedomia až po šialencov, nestarnúce rytierske mŕtvoly, po horiace autá a zostupovanie čoraz hlbšie, až do pekla. A keď je v niečom všetko, to tiež nie je dobre. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (9)

  • Natáčení probíhalo v pařížských katakombách a v kostele svatého Eustacha. Jedná se o první film, u něhož francouzská vláda svolila z natáčením v katakombách. (Terva)
  • Herec Ben Feldman v skutočnom živote trpí klaustrofóbiou, preto musel častejšie využívať prestávky pri natáčaní. (BoredKid)

Reklama

Reklama