Reklama

Reklama

Korida lásky

  • Japonsko Ai no corrida (více)
Trailer
Drama / Pornografický / Romantický / Životopisný / Thriller
Japonsko / Francie, 1976, 105 min

Obsahy(1)

Pověstný snímek nonkonformního japonského tvůrce Nagisy Ošimy KORIDA LÁSKY patří k filmovým titulům, jež v sedmdesátých letech prolamovaly různá sexuální tabu. Avšak i z pohledu současnosti, v níž zřejmě padly téměř všechny sexuální zábrany a intimní sféra se stala veřejnou, působí Ošimovo dílo značně nekonvenčně. Tvůrce se inspiroval autentickým příběhem, jenž se odehrál v Japonsku v roce 1936 a jehož protagonistka získala mezi Japonci jistou popularitu.

Děj líčí vývoj vztahu mezi mladou ženou Sadou, která začala pracovat v jednom hostinci jako služka a která se stala milenkou majitele podniku Kičiho. Zprvu pasivní žena postupně podléhá své sexuální touze a strhává zkušeného muže svou smyslností a nenasytností. Dvojice se oddává zničující vášni a stále hlouběji propadá do jejích osidel. Stupňující se posedlost nakonec vede k tomu, že milenka muže z vášně uškrtí a po smrti mu uřízne pohlavní orgán.

Ošima se koncentruje pouze na vztah milenců, odvíjející se v typických japonských interiérech před očima služebných či přizvaných gejš. V jednotlivých epizodách jsou zachyceny různé sexuální praktiky včetně sadomasochistických. Ve snaze postihnout destruktivní hloubku pudového vztahu neváhá tvůrce sáhnout i k jednoznačně naturalistickým scénám. Snímek tak jistě naplňuje vágní definici pornografie (již jen zobrazením genitálií a různých kopulačních technik), současně však postrádá její primitivnost a samoúčelnost. V Koridě lásky je naopak přítomen ozvlášťňující prvek "estetizace", projevující se způsobem snímání a svícení i použitím hudby či kostýmů. Dílo vychází z určité japonské tradice a spojuje ji s moderní dobou. Odkazuje k různým významům a rozhodně přesahuje žánr erotického filmu. Nabízí různé úvahy o voyeurství, o lásce a smrti, o stáří i o vztahu mezi mužem a ženou.

Snímek mohl vzniknout jen díky iniciátorovi celého projektu, francouzskému producentu Anatolu Daumanovi. V Japonsku byl zakázán a jeho tvůrce byl postaven dokonce před soud. Při uvedení na berlínském festivalu byl film zabaven a s podobnými obtížemi se setkával při uvedení všude ve světě. Nagisa Ošima natočil o dva roky později podobný snímek V říši vášní, tentokrát s duchařským námětem. V roce 1997 rekonstruoval událost z roku 1936 režisér Nobuhiko Obajaši ve snímku s názvem SADA. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (84)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Mám rád japonský film, to je jedna věc. Druhá je skutečnost, že se tvůrci nebojí. Odhalovat násilí a nahotu musí být součástí filmu, pokud to je součástí děje a smyslu příběhu. Nějaké záměrné zahalování a pozice kamery jsou bez smyslu. A pak se mi ještě líbí silný sebedestrukční nebo destrukční příběh. Vše splněno. Silný zážitek. ()

Defaultovna 

všechny recenze uživatele

Naozaj netuším, ako hodnotiť podobné filmy. Je pravda, že kvalita snímku je nepopierateľná a dialógy sú miestami skvostné, na druhej strane, niektoré scény boli bolestne dlhé, hluché a strácali sa samé v sebe. Každopádne je to ale zaujímavý a zhliadnutiahodný film, ktorý nenudí. PS: Trier sa môže schovať. ()

Reklama

agathon 

všechny recenze uživatele

Skandální film, který musel režisér natáčet sice v Japonsku a s japonskými herci ale za francouzské peníze a pro zahraniční distribuci, protože domácí cenzura takto explicitnímu zobrazování sexuálního aktu tehdy jaksi nehověla... Skandální... No, na nijak výjimečnou stopáž je to asi po hodině už dost nudné a jen jsem úpěnlivě čekal na to proslulé filnále. A když konečně přišlo, spíše než katarze a rozčarování z toho, kam až může vést zničující lidská vášeň, se dostavila úleva, že se už odvíjejí závěrečné titulky. Zajímavě kontrapunktická zvuková stopa, spousta situací stojících na hranici absurdity (sex před hrajícími gejšami, etuda s nahými malými dětmi,...), skutečně "tělesné" herectví hlavních představitelů, atd. Není to zkrátka špatně natočené, při o něco větší divácké trpělivosti to může být i zajímavé, mě to ale přišlo především nudné. A navíc se mi nechce oceňovat film jenom za to kolik a jakých tabu v historii kinematografie prolomil. ()

psy.cho 

všechny recenze uživatele

Tak na tento film som sa tešil ako dieťa na Vianoce. Prekvapili ma odvážne zábery, ktoré mi až pootvorili ústa. Dokonca je to odvážnejšie ako dnešné japonské porno. Ai no corrida sa odohráva hlavne v interiéroch japonských papierových domov a absentujú zábery z vonku. Celkovo film nemá ani tak čo do príbehu ako na stále ukájanie sa medzi mužom a ženami. Klobúk dolu na odvahu Óšimi. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Keďže sú slová pri sexe zbytočné, iba skonštatujem, že tí Japonci by stále iba j....i. Povinnosť pre fanúšikov súčasného porna, zistia totiž, že ono sa to dá natočiť aj niekde inde ako na sofe alebo pri bazéne. A že sa pri tom dajú prežívať aj skutočné emócie. Rozhodne je zaujímavé sledovať tunajšie komentáre, pretože vlastne ani neviem ako argumentovať. Podľa mňa to kvalitný film je, ale ak niekomu nesadne, má rovnakú pravdu ako ja. Mne zase nesadlo chladné Posledné tango v Paríži. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (6)

  • Po odvysílání filmu v Portugalsku (Rádio e Televisão de Portugal) sdělil arcibiskup města Braga, Eurico Dias Nogueira, že se dozvěděl více během deseti minut filmu než v celém svém životě. (JoranProvenzano)
  • Promítání filmu bylo až do roku 1991 zakázáno ve všech částech Kanady kromě Québecu, v Pobřežní provincii dokonce i poté. (JoranProvenzano)
  • Ve Velké Británii nejdříve Britská rada filmových censorů film doporučila promítat pouze v soukromých filmových klubech, aby do něj nemusela zasahovat, ale až po rozšíření právních nařízeních známých jako „Obscene Publications Act“ na filmy roku 1977. Později určila jeho přístupnost jen pro starší osmnácti let, nechala v něm všechny záběry, ale nařídila pozměnění záběru s prepubertálním chlapcem, který za trest vytahuje svůj penis, a to tak, že scéna byla přiblížena, takže byl vidět pouze chlapcův výraz. Od tohoto bylo upuštěno roku 2011. (JoranProvenzano)

Reklama

Reklama