Reklama

Reklama

The Last of Us - Season 1

(série)
Trailer 1
USA, 2023, 8 h 37 min (Minutáž: 43–80 min)

VOD (1)

Epizody(9)

V roce 2003 pustoší planetu parazitická houba, která mění lidi v násilné predátory známé jako tzv. nakažené. O dvacet let později je ostřílený přeživší Joel (Pedro Pascal) najat skupinou rebelujících bojovníků za svobodu, aby propašoval čtrnáctiletou Ellie (Bella Ramsey) pryč z represivní karanténní zóny. Z původně rychlé a jednoduché práce, se brzy stane brutální a temná cesta napříč postapokalyptickými Spojenými státy, kde se Joel a Ellie budou muset spolehnout jen jeden na druhého. (Magic Box)

(více)

Videa (12)

Trailer 1

Recenze (198)

UhLee 

všechny recenze uživatele

První série - (8,5/10). Poslušně hlásím, že jsem divák látkou zcela nepolíben. Hlavním důvodem, proč jsem se na seriál The Last of Us podíval byly nadšené recenze a reakce diváků a i mého nejbližšího okolí. Taky mám prostě rád HBO seriály, které jsou většinou zárukou kvality. Opravdu si pořád stojí za tvrzením, že to, co dostane HBO pod ruky, tak to dokáže přetvořit v něco kvalitního. Tady před nimi stal nelehký úkol. Věhlas, který kolem sebe herní adaptace od roku 2013, kdy vyšla na platformu PlayStation 3 je enormní a fanoušci jsou v těchto případech zkrátka nekompromisní. Já jsem stejný případ. Když NETFLIX začal prznit mého oblíbeného Zaklínače, tak jsem taky neznal bratra. Naštěstí adaptaci dostalo na starost to SPRÁVNÉ studio, takže jsme dostali opravdu kvalitní dílo. Už od prvních minut jde ve vzduchu cítit napětí, které je téměř hmatatelné. Blížící se apokalypsa je na spadnutí a divák jenom čeká, až se to celé sesype jako domeček z karet. Z úvodního intra jsem byl velice nadšený. Lehké vybrnkávání, které předváděl Gustavo Santaolalla se k depresivnímu a pochmurnému seriálu výborně hodilo. Zároveň v sobě skrývá neuvěřitelnou křehkost, která jde ruku v ruce s celým seriálem. Pokud se bavíme o křehkosti lidského bytí, kdy vás dělí jedno kousnutí od proměny v nelidské monstrum, nebo křehkost vztahu, který se vybuduje mezi Ellie a Joelem. Vztah této dvojice nepřekvapivě jádrem celého seriálu, na kterém to všechno stojí. Proto jsem nesmírně rád, že mezi nimi funguje chemie na výbornou a cítíte mezi nimi to postupné budování vztahu. Už úvodní epizoda ukázala, že nakažení budou nemilosrdní a nákaza se bude šířit velice intenzivně. Samotný vzhled nakažených a jejich postupná stádia mi přijde jako něco naprosto geniálního a ještě daleko víc geniální mi přijdou různé druhy nakažených, kdy jsem s obrovskou chutí hltal každičký detail. Líbí se mi, že se z toho nestalo něco opulentního, ale vesměs se to drží nohama na zemi jako komornější drama. Zakončení seriálu bylo velice osobité a originální. Překvapilo mě, že tam nebyl nějaký brutální cliffhanger, který by diváka přiměl s očekáváním vyhlížet další sérii, ale i tak se na ni moc těším. Jako neznalý fanoušek jsem si to užil velice a plánuji si jednoho krásného pustit i samotnou hru. Uvidíme, kolik do té doby vyjde sérií. PS: Nakonec bych se chtěl ještě podělit o velice emotivní zkušenost. Před několika lety mi Spotify vyhodilo soundtrack ze samotné hry s názvem All Gone. Tento soundtrack mě okamžitě chytil za srdce a když poté zazněl ve finální epizodě, tak mě zaplavila vlna emocí. “I Was Never Afraid Before You Showed Up.” 🔝Nejlepší epizoda: Endure and Survive(S01E05)🔝 ()

J.Lajner 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Z herní série The Last of Us (TLOU) se stala natolik populární a vlivná značka, že bylo otázkou času, kdy její duchovní otec Neil Druckmann, spojí sílu s nějakým streamovacím gigantem, aby svou vizi mohl adaptovat pro potřebu filmového média. Výsledkem spolupráce se společností HBO je devítidílný seriál. Jako člověk, který oba dva díly postapokalyptické herní série dokončil několikrát, si nyní říkám, zdali to v souvislosti s čerstvě zhlédnutým seriálem není spíše na škodu. Herní TLOU je v zásadě cestovním simulátorem, což obrazně řečeno platí i pro jeho televizní inkarnaci, včetně stěžejního příběhového pilíře. Parazitická houba napadne a následně ovládne mozky lidí, čímž způsobí apokalypsu globálních rozměrů. Čas trhne oponou a my poznáváme Joela (Pedro Pascal). Muž, který přežil, ale zároveň přišel o všechno. Druhou postavou je čtrnáctiletá Ellie (Bella Ramsey). Dívka zrozená v chaosu, pro niž je stará podoba světa jen sbírkou nažloutlé literatury, starých fotografií a vzpomínek vyprávěných pamětníky. Tyto povahově nesourodé postavy spolu musí putovat z bodu A do bodu B, a na cestě čelit různým překážkám. Díky prožitým hrůzám i střípkům nefalšované krásy, mezi nimi postupně vzniká citové pouto. Je jasné, že herní přímočarost a častý přísun akce, musel seriál něčím nahradit. Televizní TLOU tedy na hlavní dějovou kostru usilovně roubuje nové podzápletky nebo skrze flashbacky rozšiřuje vedlejší linie příběhu, nicméně výsledek je nevyvážený. Retrospektivní vsuvky mapující nástup apokalypsy pomáhají dotvořit komplexnost světa , ale jinak se spíše přešlapuje na místě. Zajímavé dějové segmenty jsou osekány na kost a méně podstatné výplně si pro sebe kradou celé epizody. Díky tomuto defektu se několik dílů táhne a finále je naopak uspěchané. Seriál nepříjemně překvapí i častým výskytem logických lapsů. Oplocený pozemek zkušeného preppera napadnou ozbrojení banditi. Místo toho aby se dotyčný schoval za nějaký kryt, stoupne si doprostřed otevřené ulice a začne střílet naslepo. Joel, chlap, který v postapokalyptickém prostředí strávil dvacet let života, dělá základní školácké chyby a činí neuvážená rozhodnutí. Chová se hlučně i když ví, že nepřítel je extrémně citliví na zvuk, nebo dorazí do perfektně vybaveného skladu zbraní odkud si vezme jednu pušku. Absurditu tohoto momentu ještě zvýrazňuje skutečnost, že má k dispozici pojízdné auto s úložným prostorem. Scenáristé občas přijdou se zajímavým nápadem, který sice okázale představí, ale více se k němu již nevrátí. Například originálně pojatou komunikací mezi houbou napadenými lidmi (alternativa zombií). Ostatně, jejich minimální výskyt citelně narušuje tolik potřebný pocit ohrožení, pocit strachu o hlavní postavy. Jakoby seriál nevěděl jestli se má striktně držet předlohy nebo kráčet vlastní cestou, což se kromě nevyváženého poměru mezi akcí a dramatem, týká rovněž osobnosti Joela. Je hezké, že jej autoři značně polidštili a vykreslili v rovině citlivého člověka se sklony k depresím. Tento krok ale bohužel vede k nesourodým kontrastům, protože když se má Joel náhle změnit v nelítostnou vražednou zbraň, je těžké tomu uvěřit. Se znalostí herní předlohy vyplouvají uvedené nedostatky zřetelněji napovrch, ale zatracovat kvůli tomu celý seriál, by určitě nebylo objektivní. Důvodů není málo. Výprava je na televizní poměry grandiózní, atmosféra ucházející, zásadní dějové zlomy ve většině případech fungují a herci jsou skvělí. Především chemie mezi ústřední dvojicí šlape na jedničku. TLOU si pozornost zaslouží, neboť působivá výprava a nadčasové poselství, které na svých bedrech nese, nezadusí ani nával scenáristických nedodělků a občasná nuda. Ideální volba pro ty, kteří se k herní předloze nikdy nedostanou, avšak výroky o televizní události roku, doporučuji brát s rezervou. () (méně) (více)

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Fantazie. Důkaz, že HBO na co šáhne, to se umí proměnit v diamant doby. Na rozdíl od jiných VOD služeb. Tento seriál dokazuje, že se to dá, že existuje možnost natočení povedené adaptace počítačové hry. Povedené v takovém duchu, že Vám mnohdy tu hru doslova připomene a zároveň to nebude blbé. Je teda pravda, že příběh je už sám o sobě dost silný, ale po technické stránce se vše také povedlo. Pátou hvězdu nedávám jenom za ten brutální LGBT tlak, který byl tlačen už hrou. A seriál v tom logicky pokračuje. ()

tron 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Prvá séria má skoro 9 hodín, ale scény s príšerami zaberajú, čo ja viem... 2O minút? Paradoxne to nielenže nevadí, ale naopak skôr vadia scény s nimi, pretože sú na jedno brdo, ich vizuálne stvárnenie by strašne chcelo pripomínať Guillerma del Tora, ale bez jeho šialenej a nepredvídateľnej fantázie a proste sú to klasické nudné akčno-trikové sekvencie, kedy sa sila oblúd drasticky mení podľa toho, či práve stoja proti zápornej vedľajšej postave, alebo proti hlavnej hrdinke/hrdinovi. Podobné scény z Resident Evilov ma bavili viac, tu už to bol ozaj vývar desaťkrát vylúhovaného čaju. Čo sa vizuálu týka, občas sa tvorcom nejakým zázrakom podarí prísť s omračujúcim post-apokalyptickým záberom, ale nedajte sa oklamať: to všetko sú max. desiatky sekúnd. Inak sa dej odohráva v hnusných interiéroch skromne zariadených miestností, v ktorých dakto, aby sa nepovedalo, rozhodil pár stoviek kancelárskych papierov po zemi, do rohu postavil vitrínku a následne do nej hodil kameň a voilá, máme na svete post-apokalyptickú výpravu. Okrem toho mi svet pod nadvládou mutantov pripadal až príliš zaľudnený a v rámci možností civilizovaný. Ono je fajn, že sa tvorcovia venujú skôr postavám, ich minulosti a vzťahom, než obludám a akcii, ale čo z toho, keď postavy sú strašne šablónovité a neukrývajú v sebe absolútne žiadne prekvapenie? Všetko ide vo vopred dlho dopredu odhadnuteľných koľajach. Rozmýšľam, či tu bolo niečo, čo ma aspoň mierne (v dobrom) zaskočilo... Asi nie. Nechýba samozrejme povinná výplňová pasáž, ktorá je umiestnená do minulosti jednej z postáv tesne po tom, čo sa v súčasnosti odohrá  (zdanlivo) neriešiteľný problém. Takže hodinu sledujeme flashback, ktorý je fajn, ale to je asi tak všetko a následne sa opäť vrátime do súčasnosti, aby bol neriešiteľný problém podrazácky vyriešený behom pár okamihov. Pedro Pascal a Bella Ramsey sú zdatný, relatívne funkčný pár a občas to medzi nimi vtipne iskrí, ale malo toho byť viac. Šialené je, že napokon je najkvalitnejšou epizódou mrazivý, veľmi smutný a hlboko ľudský homosexuálny diel poukazujúci na to, že vo svete plnom ľudského zla, malosti, xenofóbie a hlúposti, sa stále nájde zopár normálne a civilizovane uvažujúcich jedincov, ktorí radšej zomrú, než by sa z nich mali stať primitívi. Seriál mohol obsahovať niekoľko mimoriadne silných, intenzívnych, mrazivých a nezabudnuteľných scén a áno, skutočne k ním má solídne našliapnuté, ale nakoniec to nie je ono. Tvorcovia sa zjavne upokojovali vetou „ale veď takto to stačí“. Nuž... mne nie. ()

A.Fish 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ehh to jako bylo ono? Nuda, bez emocí, bez napětí, bez čehokoliv zajímavého. I TWD, kde půlka dílů je nudná, má lepší momenty než tohle. Celou dobu se skoro nic neděje, jen se žvaní, aby seriál doklopýtal do předvídatelého konce. Reálně by stačilo 6 dílů.. Hype okolo tohoto seriálu mi hlava fakt nebere... ()

Galerie (323)

Zajímavosti (115)

  • Na začátku epizody si Joel (Pedro Pascal) a Ellie (Bella Ramsey) pouštějí v autě skladbu „Alone and Forsaken“ od Hanka Williamse. Píseň zazní také ve videohře, když Joel a Ellie vstoupí do Pittsburghu, a je také použita v prvním traileru k seriálu. (BROKEN_)
  • Keď Tommy (Gabriel Luna) prechádza okolo horiaceho domu, hovorí: "To je Jimmyho dom." Vo videohre Jimmy býva vedľa Joela a Sarah a je vlastne prvým nakazeným, s ktorým sa v hre stretnete. (Vo videohre sa horiaci dom nazýva "Lewisova farma".) (molcan2)
  • Joel (Pedro Pascal) hovorí, že kabeláž na Billovom plote (Nick Offerman) už nemá veľa času a že môže Billovi zohnať hliníkové cievky, ktoré by vydržali oveľa dlhšie. To nie sú len vedomosti preživších; vedel by to z práce v stavebníctve pred tým, ako ho zasiahla huba. (molcan2)

Reklama

Reklama