Reklama

Reklama

Horečka sobotní noci

  • USA Saturday Night Fever (více)
Trailer

Obsahy(1)

Devatenáctiletý brooklynský rodák Tony Manero (John Travolta) žije pro sobotní noci na místní diskotéce, kde se díky svým stylovým tanečním kreacím stává králem klubu. Mimo něj však jeho život není tak růžový. Doma se Tony neustále hádá s otcem a musí soutěžit se svým bratrem, který se stal knězem a rodina o něm má poněkud zidealizované mínění. Uspokojení mu nepřináší ani jeho práce v obchůdku s barvami. Všechno se ale změní, když na diskotéce zahlédne Stephanii Manganovou (Karen Lynn Gorneyová) a začne s ní trénovat na taneční soutěž. Stephanie sní o světě za hranicemi Brooklynu a její plány odstěhovat se za most na Manhattan navždy změní Tonymu život. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (321)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Frčeli Bee Gees, vystřelovací nože a afro-účesy. Travolta byl mladej, ošklivej a hubenej. Ostatní zcela nevýrazní a po pěti minutách od filmu si nepamatuju ani jejich jména, ani obličeje. Jinak ovšem s tímhle snímkem na rozdíl od Pomády problém nemám. Až na ten dost bídný dabing made in Česká televize (Jan Dolanský atd.). ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Archaické, leč působivé, přičemž cílevědomé úsilí půvabné Stephanie o získání lepší životní perspektivy je sympatické, i když - popravdě - její hodnotový žebříček za mnoho nestojí. Samotný příběh je ale především o hledání vlastní cesty a vlastní identity, o pokusech a omylech, kterých se přitom lze dopustit - a hlavní devizou jeho protagonistů je MLÁDÍ, jehož cenu si zpravidla uvědomíme až tehdy, když v kolotoči všedních dnů navždycky a neodvolatelně pomine. Takže za 4* ... snad pro opojení tancem, který podtrhuje magickou sílu těch dní ... snad pro prchavý okamžik, který tak snadno proklouzne mezi prsty ... snad pro lehkost, s níž mnohdy překračujeme Rubikon ... snad pro všechno, co ztrácíme a jen výjimečně nalézáme s každým dnem - s každou hodinou. ()

Reklama

swamp 

všechny recenze uživatele

Travolta je nesympatický frajírek, kterému jde sakra dobře tančení, a přestože je hajzl, na konci si to během jediné scény vše uvědomí a je hodný, tečka. Hudba Bee gees výborná. Je patrné, že se tvůrci snažili o to, aby snímek měl jistý přesah (drogy, nechtěné těhotenství, sebevražda, znásilnění, rasová nenávist), ale bohužel tlačili až moc na pilu a nepodařilo se. Raději si dám Grease, děkuji. :) ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) -"You want a dream girl? Then go to sleep and have a nightmare." Z tohohle jsem měla velmi silný pocit, že se dívám na aktualizaci Rebela bez příčiny. Oproti roku 1955 se hodně posunula hranice toho, co všechno můžou tvůrci ukázat, ale ten základní pocit, že je to všechno zaranžované a falešné, zůstává. Když například po super legrační předstíraně drsné bitce v hospodě, kde jsou všechny rány očividně jenom na oko, nikdo nikoho doopravdy nemlátí a všichni si dávají velký pozor, aby si navzájem neublížili, hrdinové odjíždějí v autě a mají na sobě krásně nalíčené tržné rány s jasně červenou krví, vypadá skoro už jako parodie. Na druhou stranu jsem vůbec nečekala, že bude charakter Travoltovy role tak zajímavý, vrstevnatý a navzdory všemu, co jsem zatím řekla, uvěřitelný. Scénář je sice dost těžkopádný, ale myslím, že Tony i já jsme nakonec byli proti svojí vůli vzděláni. A to jsem se jako hodná holka ovládla a nenechala se ovlivnit svým názorem na všechnu tu hudbu, protože a) Bee Gees v mé hlavě budou vždy jen ti zubatí chlapci, co zpívají Massachusetts a za b) když se tahle disco hudba pokouší vystihnout temnější stránky života, je to zase spíš směšné. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Koncentrovaný veškerý nevkus a kýč sedmdesátek, High School Musical roku 77. Je to totální hovadina, ale protože to je zasazeno do hodně bizarní doby, tak to má nechtěné kouzlo. Příběh o klukovi, co chodí na diskošku, protože je to to jediný v čem je fakt dobrej a do čeho dokáže dát srdíčko a žije svůj povrchní život až do doby, než mu nečekaná tragédie ukáže, že na světě jsou i důležitější hodnoty než disco, je sice nesmírně cool a zábavné dílo (rozhodně si pustím radši toto, než třeba Intoleranci, přestože jsem jí dal plné hodnocení), ale je to prostě taková blbost, že ji nemůžu ohodnotit lépe. Mimochodem - pokud budete stejně jako já natěšeni na druhou Pomádu, budete hodně překvapeni. Dočkáme se takových krás jako je Travolta ve slipech, hromadné znásilnění jedné dívky nebo záplava vulgárních mouder ve stylu ,,Když kluk dlouho neš*ká, tak ho bolej kulky." Spíš než Pomáda je to předchůdce Prciček. Tak bacha na to. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (41)

  • Během natáčení zemřela přítelkyně Johna Travolti Diana Hyland. Díky této události se Johnovi přičítala zvýšená podrážděnost při natáčení. Filmování bylo na tři dny přerušeno. (Terva)
  • John Badham chtěl, aby nešťastný Bobby (Barry Miller) jezdil v Chevroletu Impala. Hrdina chtěl však jezdit ve starém Cadillacu. Štáb to stálo 2 400 amerických dolarů hotově. (Terva)
  • Film je považovaný za subžáner muzikálu a je nositeľom inovácie, nakoľko protagonisti síce tancujú ako v muzikáli, no nespievajú. (Biopler)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama