Reklama

Reklama

Roger Waters: The Wall

  • Velká Británie Roger Waters: The Wall (více)
Trailer 1
Hudební / Dokumentární
Velká Británie, 2014, 155 min (Alternativní 127 min)

Obsahy(1)

Roger Waters The Wall je hudebně-zážitková road movie, která zachycuje světové koncertní turné zakládajícího člena legendární britské skupiny Pink Floyd v letech 2010 až 2013. Záběry, pořízené ve třech městech na dvou kontinentech, putují mezi 150 metrů dlouhým jevištěm a zákulisím, ze kterého vše exkluzivně komentuje sám Waters. Divákům se naskytne pohled na úchvatnou hudební a vizuální show, ve které nechybí pyrotechnika, bohaté projekce a před zraky rostoucí monumentální zeď. Waters při tvorbě ohromující rock'n'rollové show doslova zhmotnil vlastní imaginaci a protiválečné vize – stejně jako původní dvojalbum rockové opery z roku 1979 nese i film silné pacifistické poselství a stopuje Watersovu osobní minulost, kterou tvrdě zatížila otcova a dědečkova smrt ve světových válkách. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (106)

Endavour 

všechny recenze uživatele

Pro fanoušky Pink Floydů dva a půlhodinový hudební orgasmus, pro nefanoušky úchvatná podívaná doplněna zajímavými historickými vzpomínkami z první světové otce a dědy Rogera Waterse. Koncerty byly doladěné do posledních detailů, prase létalo vzduchem a zeď byla ke konci skvěle zničena. Během songů „Comfortably Numb“ a „Run like Hell“ jsem takovou husí kůži již dlouho nezažil. Závěrečný rozhovor Waterse a Masona doplněný odpověďmi na otázky fanoušků z celého světa byl již vtipnou tečkou za tímto dech-beroucím snímkem. Za mně 97% ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Veľmi osobný počin rockovej legendy a protivojnového aktivistu. Roger Waters tú svoju audiovizuálnu šou rozohral naozaj vo veľkolepom štýle, niečo také sa len tak nevidí. Vychádza z albumu "The Wall" (po nepeknom odchode z Pink Floyd a súdnych sporoch mu boli prisúdené práva na celý koncept), pričom jednotlivé skladby sú dosť výrazne upravené. Celkovo mi tento hudobný dokument svojím štýlom príliš nesadol, tie časté pasáže mimo koncertu (najmä Waters v aute) pôsobia dosť nasilu a na efekt (to naozaj nebol za celý, takmer 70-ročný život pri hrobe svojho otca a keď k nemu ide prvýkrát, hneď o tom nakrúti film?). Čo sa koncertu týka, niektoré jeho časti, hlavne v závere, sú skvelé (po hudobnej i obrazovej stránke), ďalšie mi zase pripadali trochu jednotvárne. Takže celkovo hodnotím "iba" ako dobré. ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale z toho všeho co Roger za poslední dekády produkuje, je tahle znovuvzkříšená The Wall zdaleka nejslabší. Nechápejte to špatně. PinkFloydovská The Wall je jedno z nejzásadnějších alb své doby a i dnes dokáže rezonovat jako máloco.. ale přestože se Roger snaží inovovat, přidat song, pozměnit aranže atd, je -z mého úhlu pohledu- nesporné, že koncept legendárního dvojalba je dnes pro Rogera značně svazující. Je evidentní, že značná část motivů, které kdysi skrz album ventiloval, je dnes už cosi z čeho vyrostl (vyřešil si to) a naopak se mu ne vždy úplně daří roubovat na zatvrdlou formu zdi témata která jsou pro něj aktuální dnes. Roger je dnes velmi ostře (a mě blízce) ideologicky (nebo přesněji ideově) vyhraněný a snaží se tyto ideje manifestovat právě skrze Zeď.. To by teoreticky mohlo docela dobře fungovat.. Roger by se ale musel vzdát značné části obrazů neoddělitelně vrostlých do původního (zásadně intimnějšího) příběhu Zdi. To ale nejde. Lidi očekávají ikonické animace a specifickou symboliku a tak se ve výsledku pere staré s novým.. Intimní zpověď s velkými revoltujícími prohlášeními atd.. Problematika sama o sobě je vizuální stránka celé show.. Zeď (ta fyzická, na jevišti) prvotně koncipována jako tupě sterilní bariéra, která vyroste mezi diváky a kapelou a která je až skrz hudbu a příběh stržena se zde stává jen obřím plátnem pro vizuální onanie. Tozn. úplným protikladem původního záměru, a co hůř, i úplným protikladem toho co Roger hlásá. Divák se MUSÍ BAVIT, protože si přece ZAPLATIL a nemůže půl hodiny pronikat skrze zeď pomoci své imaginace, emocí, schopnosti vnímat.. Jakoby chtěl Roger diváky "ubavit k smrti".. a tak promítá na zeď animované akčňáky o tom jak je svět povrchní, jak konzum odvádí pozornost od podstaty, jak lidi málo přemýšlí.. Paradox.. Navíc v průběhu show Roger Zeď několikrát jakože bortí, ohýbá a otevírá (pomoci projekce) což mi taky připadá dost mimo mísu...... Co mu ale zbývá (než dav bavit), když při záběrech do davu člověk vidí stádo ovcí, které na své Ajfouny natáčí koncert přestože okolo lítají desítky profi kamer, které celou show natáčí ze všech možných úhlů, v super kvalitě a se super zvukem..? Néé vole. Zaplatil jsem si, tak se potřebuju, namísto oddání se hudbě, soustředit na to abych měl důkaz o tom, že jsem tady byl.. (nebo já fakt nevím jak takový blb může přemýšlet)... Rogerovo putování za hroby svých předků je pak spíš jen očekávaně pathetickou a poněkud neautentickou vsuvkou. Kdo má Rogera naposlouchaného, toho to asi ani nepřekvapí, ani neurazí, ani nenadchne... Kdybych to měl podtrhnout a sečíst, řekl bych, že celek je takovým nesourodým kočkopsem kde se o místo na jevišti perou perfektní momenty (létající prase "požírané" davem) s momenty které byly myšleny dobře, ale nevynikly (choreografie detí během Abitw) až po bezradné nonsency (velká část projekcí a efektů na zdi).. Navíc, speciálně u Zdi je Gilmourova absence vážně až bolestivá..... Příště až si pustím Waterse, tak určitě nesáhnu po tomhle filmu, ale po jakémkoliv záznamu jeho sólové dráhy.. + s velkým očekáváním vyhlížím Us+Them, kde snad konečně bude moct dát naplno volný průchod všem svým ideím a bude moct kázat i mimo koncepci zdi.. () (méně) (více)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Mylně jsem se domníval, že uvidím hudební film. Místo toho jsem pořád sledoval Rogera Waterse jezdícího autem, filozofujícího a brečícího nad sedmdesát let starým dopisem. Tady má zřejmě hlavní slovo Waters producent, režisér a scenárista a pomocí Waterse herce nám ukazuje Waterse takového, jak si ho máme pamatovat. A nakonec i když dojde na hudbu, tak jakoby měla hlavní slovo videoprojekce a další technické elementy show, a hudba byla jen jejich doplňkem. Nakonec jsou z toho nejlepší přímé výpůjčky ze slavného Parkerova filmu. Pro mne velké zklamání. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Je chyba myslet si, že váleční vůdci nebo dnešní ekonomičtí stratégové jsou bezcitní. Jsou ubozí!" Uši zaslechly skvělou hudbu, oči viděly úžasnou show, srdce aplaudovalo protiválečným myšlenkám a přesto tomu k dokonalosti něco chybělo. Nebo spíše přebývalo, protože Rogerovo cestování, mluvení, truchlení a troubení zabíralo na můj vkus příliš prostoru. Nicméně na pódiu to bylo dokonalé a to píšu přesto, že album The Wall pro mne nepředstavuje srdeční záležitost. ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama