Reklama

Reklama

Paříž 1991. Mladý detektiv Charlie řeší svůj první případ, vraždu mladé ženy. Při studiu podobných případů odhalí řadu podezřele podobných úmrtí. Dlouhých osm let je jediným, kdo věří v existenci sériového zabijáka. Vražd přibývá, intervaly mezi nimi se zkracují a Charlie se stává architektem jednoho z nejkomplexnějších pátrání, které kdy francouzská policie vedla. Film, inspirovaný skutečným případem zabijáka Guye Georgese, sleduje deset let usilovného vyšetřování. (Film Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (99)

tahit 

všechny recenze uživatele

Není tomu tak dávno, co jsem si zrovna říkal, že francouzské krimi už není to, co bývalo. Nicméně, jejich filmy vždycky měli dobrý zvuk, tak je třeba to poopravit, neboť časy se mění. A na pozicích už nekralují už takové superhvězdy, jako byli nebo jsou Jean Gabin, Alain Delon, Lino Ventura, Jean-Paul Belmondo, ale jejich mladší kolegové. Zdá se, že tenhle celovečerák je příslibem starých dobrých časů francouzského filmu. A každopádně překvapil. A to je dobře. I když na špičku pyramidy to nemá třeba v případě filmu Sicilský klan, lze tedy doufat, že to není jen nějaká výjimka. ()

Tosi 

všechny recenze uživatele

Případ známý jako "Serial Killer 1" a vrah přezdívaný "Šelma Bastily" . První sériový vrah Francie, který byl usvědčen na základě analýzy DNA. Pozornost zblízka zde není věnována vrahovi, ale dlouholetým vyšetřovatelům případu, což samosebou není na škodu, ale nedokázal mě prostě dějově strhnout. Jenže solidních evropských kriminálek je poslední roky jako šafránu a tak mě každé další "Dobrodružství kriminalistiky" zvedne náladu. ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Dvě třetiny filmu je to fajn, lehce syrová, kriminálka, která si s divákem poměrně hezky hraje. V poslední třetině to ale zabila kombinace pitomých pseudopsychologických pseudoanalýz, jakéhosi přiblblého patosu a velmi pochybně podaných kriminálně-soudních procedur. Ve výsledku mě ten takhle propálený potenciál vlastně nasral. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

O prípade som si vopred nič nezisťoval a asi najmä preto som bol prekvapený, akým smerom sa dej vyvinie a kam vlastne po celý čas smeruje. Než o prekvapivé zvraty skôr ide o kriminálku v štýle Dobrodružstiev kriminalistiky kríženej s Dead Man Walking, ale to neberte ako možný spoiler, ako to v skutočnosti bolo zistíte až na konci. Neviem, nakoľko práve tento prípad napomohol vo využívaní DNA pri usvedčovaní vrahov nielen nedávnej minulosti, ale podľa záverečných titulkov výrazne. K dokonalosti mi predsa len niečo chýbalo. Nie nadarmo vidíme v jednom zábere na policajnej stanici na stene mená, ako Alain Delon či Jean Gabin... ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Drsná, syrová a bezútěšná Francouzská krimi sledující 10 letý hon na sériového vraha Guye Georgese! Podobnost s Fincherovým Zodiacem je rozhodně na místě. Film má zajímavý styl vyprávění, sledujeme dvě časové linie. Jedna se odehrává v soudním líčení a v druhé sledujeme práci kriminalistů, kteří se snaží vyřešit čím dál častější přibývající vraždy mladých krásných dívek. Velmi hezky zobrazené, jak to v takové práci chodí a může vypadat. Frustrace, bezmoc, nedostatek důkazů, žádné stopy a žádná spolupráce. Detektivům závidět nebudete. Film má pomalejší tempo, ale díky tématu je velmi poutavý, zahráno je to perfektně a scény ze soudu mají také náboj. Na to, že film je starý 6 let, tak se pořád nedostal lidem do podvědomí, třeba napravit! Příběh****, Akce>Ne, Humor>Ne, Násilí***, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra****, Napětí***. 8/10. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (11)

  • Alex Ursulet (William Nadylam), reálny právnik Guya Georgesa (Adama Niane), odsúdil ústrednú úlohu, ktorú dostala jeho asistentka, biela právnička (Nathalie Baye), a že hlavná obhajkyňa Evelyne Lesieur, ktorá bola čiernej pleti, zo scenára zmizla. (Arsenal83)
  • Režisér Frédéric Tellier chcel čo najviac využiť skutočné kulisy súvisiace s prípadom. Vo filme sa objavuje teda ten istý porotný súd, kde bol súdený Guy Georges: „Všetko bolo také skutočné a z dobrého dôvodu, jednoznačne sme sa chceli vyhnúť dramatizácii. Tá veľká slávnostná miestnosť s presklenou klietkou pre obžalovaného vzbudzovala u nás úprimnosť.“ (Arsenal83)

Reklama

Reklama