Reklama

Reklama

Komorná

  • Jižní Korea Agasshi (více)
Trailer 5

Šlechtična Hideko žije v ústraní na venkovském panství se svým strýcem a poručníkem. Chlípný strýc vychovává Hideko přísnou rukou a čeká, až dospěje, aby si ji mohl vzít a zmocnit se jejího bohatství. V domě se však objevuje podvodník, který zosnuje příchod mladé komorné Sukhui ve skutečnosti chudé kapsářky, která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Dobře promyšlený plán ale začíná hatit vášeň, která mezi dvěma dívkami zahoří. Brzy navíc přestává být jasné, kdo koho ve skutečnosti podvádí. Příběh bestselleru Zlodějka spisovatelky Sarah Waters do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století převedl jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook a vytvořil dynamický thriller plný zvratů prodchnutý podmanivou erotickou atmosférou. (Aerofilms)

(více)

Videa (8)

Trailer 5

Recenze (268)

H34D 

všechny recenze uživatele

Pro požitek z tohoto filmu je důležité mít pochopení pro asijskou kulturu. Síla filmu je vystavěna na východním pojetí niternosti citů i nemilosrdnosti pomsty, na nepřekonatelných rozdílech mezi bohatými a služkami a na síle patriarchátu. Navíc dvě hodiny dvacet a takřka hodinový úvod, který jen připravuje půdu pro následující zvraty, toho diváku taky moc neusnadní. Ono nakonec všechno ve filmu do sebe pěkně zapadne a rozhodně to nenechá člověka chladným, ale přišlo mi, že pointy, nebo chcete-li hlavní body filmu, jsme u Chan-wook Parka už viděli... 6/10 ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Místo rafinované erotické hry spíš mělká voyeurská hříčka, která není ani provokativní, ani příliš výstřední. Její excesivnost spočívá v nadužívání sentimentu, melodramatických klišé a naivního herectví. Potenciálně skvělý doubletwist naprosto prošumí ve vyprávění, kterému chybí úspornost a finesa. Subjektivně to trvalo 4 hodiny. Park natočil svůj Sucker Punch s cílem pojmenovat skryté komnaty touhy a chtíče i zničující manipulaci s nimi spojené. Jenže tohle mnohem víc než masochistické hody evokuje červenou knihovnu s pár over the top násilnými scénami. Zklamání... [Cannes 2016] ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Typický Park, ve kterém nelze věřit ani hrnku na kafe opět uchvacuje svou morální rezignací a kouzelně nepatřičným humorem. Tentokrát nic netematizuje za hranou filmu, ale naopak připomíná dítě na pískovišti, co staví hrad z padesáti báboviček, z nichž každá patří jinému zmlácenému dítěti. Na první shlédnutí z toho jde hlava kolem, nejen kvůli pomotané zápletce, ale zejména díky Parkovic trademarku víceplánových záběrů, které solej několik dějových informací naráz a do toho ještě člověk musí stíhat obdivovat jejich neuvěřitelnou mizanscénu a práci s pohybem i ostrostí. ()

Jhershaw 

všechny recenze uživatele

Některé filmy provází hype, Komornou naproti tomu anti-hype a zvěsti o špatném filmu nebo nejhorším Parkovi. Ani jedno není pravda, ale zároven je dobře, že mi to trochu snížilo očekávání. ( I toho sexu jsem tam čekal víc, explicitnosti Adéle to nedosahuje.) Asi se dal čekat film propracovanější (=na maximum) po režisérské či vizuální stránce, takhle mě zaujmul především způsob vyprávění a odkrývání děje. Ocenil jsem, že i divák jako já se ve filmu dokáže orientovat, vše si pospojovat, a přesně si vybavit, jaké náznaky nám Park poodhalil několik desítek minut nazpět. Kvalit trilogie odplaty to nedosahuje, ale nebál bych se Komornou postavit na stejnou úroveň nebo dokonce výš než Stokera nebo Žízeň. ()

Mkqp 

všechny recenze uživatele

Tohle jsem nečekal. Dlouho se mi do Komorné nechtělo a potom z toho vyleze jeden z nejlepších Korejských filmů, co jsem měl možnost vidět. A netvrdím to pouze díky precizně zpracované erotické stránce. Způsob jakým Park pracuje s manipulativním rozvíjením vztahů mě bavil ze všeho nejvíc. Navíc jsem si opět potvrdil, že Jin-Woong Cho je sázka na jistotu. Tady ztvárnil úchylného psychopata a popral se s tím s velkou dávkou osobitosti. Pro mě nejlepší Parkův film už jen z toho důvodu jak pracuje se sebemenšími detaily. ■ Nemůžu si pomoct, ale Yong-Nyeo Lee ve mně vzbuzuje děs. ()

Galerie (219)

Zajímavosti (7)

  • Originální název 아가씨 (Agasshi) neznamená komorná, ale slečna a vztahuje se na postavu Hideko (Min-hee Kim), kterou tak Sook-hee (Tae-ri Kim) často oslovuje. (Jirka_Šč)
  • Během natáčení postelových scén měli všichni muži, účastnící se natáčení, den volna. (Hal_Moore)
  • Ještě před uvedením do kin byla prodána práva na mezinárodní distribuci do 116 zemí. (Hal_Moore)

Reklama

Reklama