Reklama

Reklama

Komorná

  • Jižní Korea Agasshi (více)
Trailer 5

Šlechtična Hideko žije v ústraní na venkovském panství se svým strýcem a poručníkem. Chlípný strýc vychovává Hideko přísnou rukou a čeká, až dospěje, aby si ji mohl vzít a zmocnit se jejího bohatství. V domě se však objevuje podvodník, který zosnuje příchod mladé komorné Sukhui ve skutečnosti chudé kapsářky, která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Dobře promyšlený plán ale začíná hatit vášeň, která mezi dvěma dívkami zahoří. Brzy navíc přestává být jasné, kdo koho ve skutečnosti podvádí. Příběh bestselleru Zlodějka spisovatelky Sarah Waters do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století převedl jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook a vytvořil dynamický thriller plný zvratů prodchnutý podmanivou erotickou atmosférou. (Aerofilms)

(více)

Videa (8)

Trailer 5

Recenze (268)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Pod rouškou opulentního majestátu a za zdmi monstrózního chrámu se rozehrává velmi zamotaná hra plná falše, pokrytectví, zvrhlosti a těch nejtěžších intrik. Jediné, co zde má skutečnou pravou a nefalšovanou tvář, je bolest a rozkoš. Nejlépe najednou. Excelentní režie ve stejně laděném detailním prostředí, fantastická retrospektiva i celá dějová linie a velmi smyslná podívaná, to jsou atributy, které u mě nakonec překonávají lehce přetažený děj, jenž může u diváka vyvolat i celkově negativní odezvu na tento výjimečný film. [Filmový Klub Citadela-Litvínov]. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Park Chan-Wook je jeden z mojich najobľúbenejších súčasných režisérov, ale určite by som ho radšej videl pri inom žánri, než takejto historickej dráme, kvôli čomu mi bolo jasné, že to nebude jeden z jeho najlepších filmov, čo sa vlastne aj splnilo, ale sklamaný rozhodne nie som, aj tak si to pojal po svojom. Tu už je od začiatku jasné, že to bude o dosť iné, než je pri podobných filmoch zvykom, pôsobí to tak vyspelejšie a určite aj trochu úchylnejšie, ale filmu to všetko len prospieva. A tak táto výrazne nadpriemerná dĺžka nie je ani najmenším problémom, dejovo si ma to získalo a bavilo od samotného začiatku až takmer do konca, práve finále mi už prišlo zbytočne až tak podivne humorné, ale aj tak je to stále slušné. Film v priebehu ponúkne tri zvraty, ktoré ho vždy pohnú trochu iným smerom. Ten posledný je už samozrejmý, keďže je v tom istom štýle, ako tie predchádzajúce, ale hlavne ten prvý som ešte vôbec nečakal a po ňom som mal z filmu hneď ešte lepší pocit. Ale celkovo by to potrebovalo nejaké zapamätaniahodné scény, film celkovo je veľmi kvalitný a dej si neustále udržuje slušný nadpriemer, ale s výnimkou samotných zvratov sa tu na moc scén spomínať nedá. Aj keď priaznivci lezbických scén si možno prídu trochu na svoje, sú dosť odvážne, ale našťastie ani inak vôbec neprekážajú, nie je ich tu zase tak moc, aby to pôsobilo, že film je na nich postavený a navyše pre dej majú význam, takto aspoň vidno, že tvorcovia ukázali všetko, čo potrebovali. Pochváliť môžem aj obsadenie, získalo si ma hlavne výborné ženské duo, ale nesklame ani Ha Jung-Woo a niekoľko známych tvárí, ktoré vždy rád vidím. Jedine postava úchylného spisovateľa ma vôbec nezaujímala, aj keď tu predsa len má svoje miesto. A režijne môžem film očakávane len chváliť, Park Chan-Wook je jednoducho mimoriadny talent a tak film ponúkne aj skvelú vizuálnu stránku, hlavne tú kameru som si miestami nadmieru užíval. A jeho zvyšné špecifické prvky sú samozrejmosťou. Takže celkovo skôr uprednostním väčšinu iných jeho filmov, ktoré mi tématikou sedia viac, ale aj Komorná sa vydarila, po všetkých stránkach je to výrazný nadpriemer, ale znovu ma už neláka, na to by potreboval viac zapamätaniahodných scén. 77% ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Erotický thriller, který přes pomalé tempo ani na chvilku nenudí a ve třech částech odvypráví příběh, ze kterého divákovi od začátku neříká všechno, takže postupně doplněnými záběry mění význam scén. Sice nemám jasno v korejsko-japonských vztazích první poloviny 20. století, takže třeba jen sledovat, kdy postavy mluví korejsky a kdy japonsky, bylo nad mé síly, ale i tak to byla vizuálně velmi dobrá podívaná. ()

kiddo 

všechny recenze uživatele

S konceptem lesbického iniciačního softporna v režii stárnoucího chlapa se neodmyslitelně pojí očekávání jisté voyeuristické uslintanosti. Očekávání byla splněna víc než dostatečně, a pečlivě naaranžované polocelky s důrazem na čisťounkou estetičnost tak jakoukoli úvahu o rozdílu mezi fikčními prasečinkami určenými pro mužskou čumendu a lesbickou realitou zabíjejí hned v kolíbce. Rozmáchlou melodramatičností, které se kdovíjak daří být emocionálně děsně sterilní, mi to nejvíc připomnělo Troškovu blahé paměti Andělskou tvář, jen jak tu naštěstí nebyl za rozervaného milovníka Pomeje, tak se to dalo jakž takž ukoukat. ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Výtvarně perfektní, příběhově spletité, atmosféricky hutné, sexuálně vypjaté, humorově přitmavené....a celkově docela natažené. Chan-wook Park zase jinak ale zase suverénně. Zpracováním nemá konkurenci, příběh je zajímavý svými zvraty a vypočítavostí, ale neříkám, že bych si přál, aby se dál zabýval knižními adaptacemi. Celkově je to pro něj podobný typ filmu, zároveň je ale úplně jiný. Být o něco kratší, byl bych radši, ale i tak můžu Komornou vřele doporučit. Hlavně Parka neznalý divák dostane něco, co nikde jinde neuvidí. 90% ()

Galerie (219)

Zajímavosti (7)

  • Ještě před uvedením do kin byla prodána práva na mezinárodní distribuci do 116 zemí. (Hal_Moore)
  • Originální název 아가씨 (Agasshi) neznamená komorná, ale slečna a vztahuje se na postavu Hideko (Min-hee Kim), kterou tak Sook-hee (Tae-ri Kim) často oslovuje. (Jirka_Šč)
  • Film byl v Jižní Koreji natolik populární, že tisíce fanoušků zaplnily veřejný prostor odznáčky, samolepkami, nášivkami a všemožnými podomácku vyrobenými předměty. [Zdroj: Refresher.cz] (Duoscop)

Reklama

Reklama