Reklama

Reklama

Černá, bílá

  • Česko Černá a bílá (více)
Trailer

Obsahy(1)

Odlehčené akční drama Černá, bílá vypráví o dvou ženách (černošce a bělošce, Pam Grier a Margaret Markov), které se pokusí uniknout z ženského vězeňského tábora na Filipínách. Žena černé pleti jménem Lee Danielsová si ve vězení odpykávala trest za prostituci, zatímco její bílá spoluvězeňkyně Karen Brentová za účast ve skupině radikálů. O útěk se pokusí poté, když už nemohou dále snášet nepříjemnosti v ženském vězení, kde je mimo jiné obtěžují lesbické dozorkyně. A i když jsou stále spoutány řetězem, podaří se jim dostat přes filipínskou džungli do tábora revolucionářů a pašeráků drog. Zde ovšem jejich vytoužený klid nenastává, neboť kontroverzní obyvatelé tábora se vrhají do násilného střetu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (23)

JFL 

všechny recenze uživatele

Braková parafráze na klasiku "Útěk v řetězech" představuje z hlediska obsažených atrakcí a dějových motivů ideální hybrid drive-in béček a blaxploitation, který nabízí stejnou identifikaci s jednou z hlavních hrdinek pro bílé i černošské publikum. Co se týče vyprávění, první třetina snímku obsáhne všechny předpisové prvky filmů z ženských věznic (sprchové sekvence, dominantní lesby, zvrácené vedoucí věznice, kočkování vězeňkyň, hromadná rvačka v jídelně, fyzické tresty). Bohužel zbytek stopáže zabírá útěk titulních hrdinek, který sestává z pouze rámcově záživných, ale nikterak výrazně zábavných či atraktivních béčkových sekvencí pravidelně ozvláštněných generickými přestřelkami. Snad pouze sekvence z budoáru hlavního záporáka nabízejí chvilkové povyražení s nahotou a okázalou zvráceností. Pro Pam Grier to každopádně byl příznačný přechod od filmů z ženských věznic k blaxploitation a spolu s tím od vedlejších rolí ve filipínských produkcích Cormanovy společnosti New World Pictures k centrálním rolím u konkurenčních American International Pictures. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Chick in the chains... where they come from? - This is... FUN! Pam Grierová měla na začátku 70. let velice plodné období a než natočila své asi dva nejznámější filmy, Foxxy Brown a Coffy (nepočítaje mezi to samozřejmě Jackie Brownovou), proslavila se jako "hvězda" WIP - Women in Prison filmů. Zatímco Big Bird Cage a Big Doll House jsou známy pro scény násilí, Black Mama, White Mama si na své konto může připsat nahotu, přestože z Pam Grierové neuvidíme snad ani bradavku. Příběh je jednoduchý, dvě vězenkyně, jedna bílá a jedna černá (hádejte, která je Pam Grierová), utečou spolu z vězení, přestože se nemají příliš v lásce, a lesbická dozorčí a šéfová jim jde po krku. Hudba je neskutečně primitivní, na druhou stranu je patrné, že ji Tarantino užil jako jeden z předělů do Kill Bill Vol. 1, exteriéry a lokace vůbec dostatečně exotické a hlášky taky stojí za to. Když se k tomu připočte "woovská" (prosím, to byla hyperbola, milé děti) závěrečná přestřelka, tenhle klenot žánru blaxploitation a sexploitation má za solidní 4* - ženy si 2* uberou (protože pro ně asi nebude zábava koukat 5 minut na sprchovou scénu z vězení spojenou s masturbací) a ženy-feministky se filmu raději vyhnou velkým obloukem, revolucionáři budou mít určitě radost z jednoho cheguevarovského typu postavy. Ale Big Doll House, Big Bird Cage a černošský remake Get Cartera Hitman jsou lepší, Pam. ()

Reklama

EdaS 

všechny recenze uživatele

Hodně zklamané slabší tři hvězdičky. Trochu zajímavější scény (ve vězení) si odbydeme hned na začátku, s útěkem hlavních hrdinek se začíná pomalu vkrádat nuda (hlavně když holky opustíme a sledujeme jejich pošahané pronásledovatele). Kdyby nebylo Pam Grier (fakt kus!), není nač koukat. Snad mě Coffy pobaví víc. ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

„A terrorist and a hooker. You two should have lots to talk about.“ Stále sme na Filipínach, tentoraz ale viac na úteku, ako vo väzení. Začína sa rovno ženskou väznicou a príchodom nových tvárí na čele s Pam Grier, ktorá sa kvôli pokusu o pomoc bielej newcomerke dostáva do konfliktu s vedúcou dozorkyňou. Okrem nej si vybavuje účty aj s väzenkyňou zavretou a terorizmus. Hrá tu aj Vic Diaz, čo hral gaya dozorcu v The Big Bird Cage. Tu hrá mačistickejšiu úlohu drsného, ale rozumného bossa. Sid Haig sa objaví až po 40. minúte, kedy ho vysokopostavený policajt žiada o pomoc a on si užíva husľové sólo z jukeboxu pri biliarde a s panelom expertov berie veľmi poctivo urologické vyšetrenie. Dá sa baviť na hláškach, dobrodružstve, akcii a manieroch postáv, ktoré predpokladajú uznanie svojej spoločenskej hodnoty u ostatných. Tradične natočené béčko opäť sklame plytkými charaktermi a predvídateľným dejom. Jazykové okienko: What’s your scene?; hold (one's) end up; shooting fish in a barrel. „Hey boss, I think you‘re offbeat.“ –„Four.“ „No!“ „Three and half.“ ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Černá děvka a bílá revolucionářka (ve spodním prádle odpovídajících barev) na společném útěku v řetězech před policií, drogovým podsvětím a jedním vyšinutým lovcem hlav v neodolatelně nesmyslném vyprávění, do něhož tvůrci zamotali ještě „lesbické peklo“ filipínské věznice (kde se to kupodivu jen hemží běloškami) a povedenou partičku partyzánských bojovníků bůhví za co. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama