Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1942 a Max Vatan (Brad Pitt) seskakuje padákem do dun marocké pouště s cílem zabít v Casablance německého velvyslance. V městě se setkává s Francouzkou Marianne (Marion Cotillard), která má hrát roli jeho manželky a pomoci mu se splněním jeho mise. Předstírání manželské intimity a zamilovanosti postupně přeroste v opravdovou vášeň, a proto po ukončení operace společně odjedou do Londýna, kde se vezmou, válce navzdory. Jejich rodinné štěstí trvá jen do chvíle, kdy se Max dozví, že i tohle může být jen důmyslná hra, která by ve finále mohla výrazně ovlivnit výsledek Druhé světové války. V tu chvíli začíná jeho zoufalý hon za pravdou a za nadějí, že to, co o jeho ženě tvrdí jeho nadřízení, není pravda. (Cinemart)

(více)

Videa (29)

Trailer 3

Recenze (644)

castor 

všechny recenze uživatele

Jejda, nevtáhlo. Nevěřil jsem oné osudovosti, postavy mi nepřirostly k srdci, nedržel jsem jim palce. A závěrečné vyústění tak nějak přišlo a jeden jakože vášnivý páreček odvály vyběhnuvší titulky. Francouzka a Kanaďan. Setkali se za války, v marocké Casablance měli předstírat manželství, přitom se do té doby vůbec neznali. Cílem jejich snažení je atentát na nacistického důstojníka. Z role nevypadnou, přičemž se do sebe (jak jinak) zamilují. Na první pohled všechno klape. Jenže na druhý záhy odhalíme, že scénárista Steven Knight absolutně zklamal. Z příjemně vypadajícího retra čiší chlad. Ať jsou postavy v posteli, na večírku, s potomkem na dece nebo si to rozdávají v písečné bouři (bože). Výsledek působí strojeně i trochu neupřímně. A hlavně nemá pražádnou tvář. Nedozvíme se nic o jejich motivacích, odveta za útok nepřichází, na předchozí dění zapomeneme a přichází další ze změn žánru odstartovaná křečovitým porodem a pokračující něčím, co se neliší od toho, co oba hrdinové měli předtím pouze předstírat. Přitom (ano, přijde dějový zvrat) by tvůrci mohli v divákovi mnohem umněji šponovat nejistotu, lépe pracovat s dvojsmysly a náznaky. Vedlejší herci prakticky nefungují, děj nikam neposouvají (proč lesbická sestra?). Brad Pitt a Marion Cotillard jsou sice elegantní, ale měli mnohem lepší chvíle, Pitt navíc překvapivě pokulhává s emocemi. Robert Zemeckis si vybírá velmi odlišné látky, a co si budeme nalhávat, přiblížit se Forrestu Gumpovi, Trosečníkovi nebo úžasné trilogii o cestování časem, je sakra těžké. I tak má ovšem na víc, než nás napínat chemickým vzorcem, který nacisty zatraceně zajímá. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

|65%| Viděno v kině. Podle traileru jsem na to původně do kina jít nechtěl. Avšak, kinomaniak jsem velký, tak jsem nakonec zašel. Dopadlo to asi zhruba tak, jak jsem očekával. Žádná velká pecka, ale na druhou stranu to je film, který se nedá moc kritizovat. Bál jsem se, že to bude takové moc přehnané a nereálné. Možná se tu pár takových scén našlo, ale moc jich nebylo. Tato válečná tématika se bude nejspíš furt a furt ve filmovém zpracování opakovat. Ale proč ne? Tento snímek má pomalejší tempo, má dostatek prostoru na rozvinutí hlavních dvou postav – a to mi docela vyhovovalo. Samozřejmě, jsou tu občas scény, které mi moc nevyhovovali, menší nelogické jednání postav apod. Akčních scén tu moc není, ale o to ani nejde. Jsou tu dvě delší a výborně natočeny. Ve finále jen pár přímých zabití. Jako drama to až tak moc dobře nepůsobí, napětí apod – toho je zde minimum. Ale jak říkám, nedá se to moc kritizovat. Úplné finále bylo vcelku rozumné, bál jsem se, že to bude přehnané. Herci jsou výborně zvoleni. Brad Pitt a Marion Cotillard to zvládli dokonale. Hudba rovněž solidní. Tu čtvrtou hvězdu bych rád přidal, ale to by musel scénář obsahovat nějakou dramatickou scénu, něco víc zapamatovatelnějšího a trochu lépe pojato, než aby to bylo takové s nadhledem, jak tomu v tomto filmu bylo. Podruhé už to asi nedám, ale na to jedno shlédnutí, to nebylo zlé. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Allied majú v sebe zvláštne čaro, ktoré ale filmu bráni stať sa nezabudnuteľným. Všetko tu zapadá, skončí istým a aj očakávaným koncom a predsa by ste si želali iný priebeh - možno viac vojenských akcií, väčšie napätie a neisté iskrenie na fronte, zatiaľ čo tvorcovia ho preniesli inde. Akoby na papieri vyzerala látka oveľa príťažlivejšia a po nakrútení prišla o potenciál. Čím sme ďalej, tým je nasadenie väčšie a do deja sa dostávajú aj nečakané akčné či napínavé scény, ktoré vyvolávajú rozmanité pocity - je možné, aby chlapík pod takým tlakom konal také veľké činy alebo je to už filmom prifarbená línia? Nie je tu núdza o napätie či nasadenie, lenže zatiaľ čo prvá polovica je relatívne uveriteľná, druhá tlačí na pílu a zo scenára sa snaží vyžmýkať veľké situácie. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Zjednodušujúce určite, ale v pekných šatoch retro-hollywoodu, ktorému sa to ľahko odpúšťa. Prekvapivo negíčové, napínavé až mrazivé, už samotnou atmosférou temnej doby, do ktorej je ICH PRÍBEH zasadený. Perfektne zrežírované, s chladnou profesionalitou, bez tlačenia na emócie, ktoré by sme od Zemeckisa čakali. A bez veľkých ľúbostných motívov, ktoré by sme čakali od Silvestriho. Pretože takto parádne napísaný scenár s tak silným PRÍBEHOM nič z toho nepotrebuje. Ten záver ma úplne rosekal. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Emocionálně přece jen trochu chladná story, která se paradoxně hlavne z počátku rozjíždí docela pomalu, ovšem Zemeckis si po zpackaném Muži na laně přece jen napravuje svoji reputaci, jelikož Allied možná nefungují tak dobře jako romantické drama, ale určitě fungují jako špionážní film z druhé světové. Pitt samozřejmě, jak už to posledních 10 let býva, patřičně boží a Marion tradičně už podle očního kontaktu správně nevyzpytatelná. Není to ukázková hitovka, ale je to filmařina od tvůrce, který málokdy dokáže natočit opravdu špatně. Má to všechny klasické řežijní rámce které splňují nejménně standard a do toho naprosto opulentní formu s minimálně třemi "over-the-top" natočenými sekvencemi a krásně stylizované Maroko za hudby Silvestriho. ()

Galerie (148)

Zajímavosti (30)

  • Během domácího večírku manželů Vatanových byly roztažené závěsy a otevřené dveře do zahrady. To by bylo v rozporu s válečnými předpisy o zatemnění. (henrycruel)
  • Počas hlučného večierku sa dieťa menom Anna nezobudí a pokojne spí ďalej. Dokonca spí aj po prelete havarujúceho zostreleného lietadla ponad jej detskú izbičku. (JurajKa)
  • Dveře do klenotnictví jsou opatřeny zámkem, který se začal používat až o několik desetiletí později. (henrycruel)

Související novinky

Zemeckis a miniaturní druhá světová

Zemeckis a miniaturní druhá světová

20.06.2017

Legendární Robert Zemeckis (Návrat do budoucnosti, Forrest Gump) se po Vánoční koledě konečně vrátil k hraným filmům. Jeho nová dramata Let, Muž na laně a Spojenci se (alespoň v Česku) dočkala velmi… (více)

Reklama

Reklama