Reklama

Reklama

Detour

Trailer 1

Student právnické fakulty a mladý pan dokonalý Harper podezírá svého intrikánského nevlastního otce Vincenta ze zavinění dopravní nehody, při níž jeho matka upadla do kómatu. Když jednoho večera utápí v zaplivaném losangeleském baru svůj žal ve whisky, vyruší ho drsně vyhlížející vidlák jménem Johnny Ray, který mu nabídne, že se o jeho nevlastního otce "postará" výměnou za tučnou sumu ve výši dvaceti tisíc dolarů. Naštvaný, alkoholem povzbuzený Harper, který touží po pomstě, na jeho nabídku přistoupí a stráví zbytek večera popíjením panáků s Johnnym Rayem. Druhý den ráno se Harper probudí s tou největší kocovinou v životě a velmi mlhavou vzpomínkou na to, co se předchozí noc odehrálo. Když pak uslyší klepání na vchodové dveře, ke svému velkému překvapení za nimi najde Raye a jeho krásnou, ale odtažitou přítelkyni Cherry, kteří jsou připraveni vyrazit do Vegas zabít Vincenta. Harperovy námitky, že byl opilý a neměl tušení, co dělá, Johnnyho Raye nezajímají a působí ve studeném denním světle ještě hrozivějším dojmem než kdy dřív. Harper si rychle uvědomí, že není cesty zpět – pokud chce přežít, nezbývá mu než postupovat podle plánu. (HBO Europe)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (43)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Mladý student práva se chce pomstít na svém nevlastním otci kvůli bouračce, vlivem které se dostala jeho matka do kómatu a je to s ní hodně vážné. Lehce postavený žánrový thriller už od samého začátku jasně ukazuje směr následujícího dění oplývající myšlenkou, sem tam nějakého toho zvratu a opravdu mírných humorných situací. Jediné co nepřekvapí je dějová linie, která ani není nijak zvlášť podpořena danými postavami. Jejich charakteristika je slabá, tudíž ta odlehčenost atmosféry konáním skutků vyznívá zase až moc přehnaně. Místy je konce i znát tarantinovský styl, ale zřejmě byla snaha se mu moc nepodobat. Ne, není to špatný film, už kvůli vcelku působivé kameře, ale nelze od toho nic výjimečného očekávat. ()

George Stobbart 

všechny recenze uživatele

Gratulujem režisérovi, že zatiaľ nenatočil zlý film. Ale toto bolo pre mňa skôr rozporuplné, možno aj preto, že rovnomenný, cez 70 rokov starý "Detour" je moja najobľúbenejšia noirovka. A hoci sa tu nejedná o remake, ani nič také, film naň vo viacerých momentoch vyložene odkazuje a dokonca je tu na chvíľu aj použitý. Ináč to vlastne nie je tak celkom NOIR, hoci sa to snaží ako vie, no dokopy to aj tak necvakne naplno. Ale na jedno pozretie v pohode. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Student práv Harper (Tye Sheridan) si vědomě zkomplikoval život. Dost možná, že v budoucnu bude před soudem obhajovat takové týpky, jakým je Johnny Ray (Emory Cohen), sociopat, kterého před nedávnem střetl v baru, a s nímž si dohodl nájemnou vraždu svého otčíma, zodpovědného za kóma jeho matky, do kterého upadla po autonehodě. Nyní bude mít sám na krku vraždu, pokud včas nepřechytračí zabijáka, se kterým se spolu s jeho zjizvenou přítelkyní (Bel Powley) vydal za intrikujícím otčímem do Las Vegas. Film ve své podstatě nedokáže nabídnout čistokrevný thriller, rád by jej povýšil na něco víc, přítomnost psychologických prvků i nechronologického stylu vyprávění, v jehož důsledku se vracíme ve vyprávění o několik hodin zpět, abychom pak plynule navázali na přítomný děj, je v podstatě to jediné, co tenhle film odlišuje od desítky jemu podobných, řekněme rovnou tuctových, míjejících kinodistribuci. Rating R je zde úplně k ničemu, je zcela nevyužitý, drastické i sexuální scény si daly pohov, případně jsou až moc mírně pojaté, pár spoře oděných barových tanečnic se nedá označit za explicitní erotiku. Zkušený britský režisér Christopher Smith, pro kterého je cesta do režisérské elity i po tomto filmu nadále uzavřena, si ve svém scénáři nevyjasnil, jak chce mít svůj film pojatý. Střídaní různých žánrových prvků i odchylek filmu ne úplně prospělo. Začátek navnadí, prostředek je pouštní road movie, dojezd filmu v psychologickém duchu, doplněném o zpomalené záběry, je úplně o ničem. Ke vší škodě se do filmu nepodařilo aplikovat žádné napětí, byť jen zlomek. Nezapomnělo se ani na filmové znalce, v jedné scéně se Harper dívá na film Detour/Objížďka z roku 1945, na nějž režisér odkazuje, když se hlavní hrdina dostane na scestí. Divák může být spokojený s technickou stránkou filmu, kdy vizuál a řada scén jsou pěkné pro oko. Netvrdím, že ve filmu není žádná působivá scéna, jenže když film neústí do kvalitního, zajímavého zakončení, a skončí v mexických sračkách, je výsledný zážitek z filmu v zapomenutelných vodách. Hereckou omladinu si režisér do filmu vybral zdatnou, jen jim ještě příště přihrát i zdatně scenáristicky vypilovaný film. Ne něco, co nasadí tempo, a postupně začne dějově i logicky upadat. 5/10 ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Christopher Smith stál za spracovaním môjho veľmi obľúbeného hororu "Triangle", solídnej "stredovekej" mordovačke "Black Death", či pre mňa neprávom mnohými odsúdenom "Metre". Tento chlapík v mojich očiach skrátka vie. "Detoir" je však v mnohých ohľadoch iný, na iných princípoch vyskladaný, čo len potvrdzuje Smith-ovu všestrannosť. Základným prvkom je pohrávanie sa s mysľou diváka. Najprv všetko stručne "dané", potom akási snaha o vyvolanie zmätku, aby sa to v závere celé vyjasnilo. Nemôžem si pomôcť, no napriek celkovej spokojnosti som predsa len očakával viac. Akcia žiadna, pričom hlavnou formou je prevažne tliachanie hubou. Škoda, že to nie je trošku "záživnejšie" ... ()

Hpatrik 

všechny recenze uživatele

Film pro mě až trestuhodně neuzavřený, bez klasického vypointovaného závěru. Nicméně dokázal strhnout veškerou mojí pozornost svojím netradičním, malinko zmateným přístupem, zajímavými postavami a krásnou kamerou. Přidat tomu ještě 15 minut, a dát tomu dostatečně uspokojivé zakončení, bylo by to super. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • V záverečných titulkoch je vsunutá scéna z festivalu. (SkySkye)

Reklama

Reklama