Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1918 a Německo se zmítá v křečích z prohrané války. Byly zveřejněny potupné podmínky versailleské smlouvy a každý správný Němec se stydí za to, že je Němec. A do tohoto všeobecného marasmu přichází do Mnichova desátník Adolf Hitler, mladý, opuštěný muž, člověk, který se po čtyřech letech v zákopech nemá ke komu a k čemu vrátit. Nemá rodinu ani přátele, nemá ani adresu. Má jen své malování, jemuž hodlá zasvětit celý život. A zdá se, že to není tak neuskutečnitelná představa. Protože galerista Max Rothman, který zanechal na válečném poli se svou pravou rukou i vlastní budoucnost malíře, jakoby v tom smutném, zahořklém muži rozeznal zvláštní, svébytný talent. Jenomže není sám, kdo se o tohohle člověka zajímá. A umělecký talent není jediný Hitlerův dar. Tenhle na první pohled nenápadný človíček má i schopnost zaujmout, přesvědčit, strhnout, zfanatizovat svým projevem dav. A tenhle talent v něm objevila armáda, která si dobře uvědomuje, že Německo balancuje na ostří nože. Že může stejně tak dobře padnout nalevo i napravo. A že je třeba využít každé možnosti k tomu, aby znovu jako Fénix povstalo z popela k árijské čistotě a velikosti.
Scenáristu a debutujícího režiséra v jedné osobě Meyjese inspiroval k Maxovi výrok Hitlerova přítele Alberta Speera: "Chcete-li porozumět Hitlerovi, musíte si uvědomit, že původně byl umělcem." Meyjese zaujala představa, že dějiny lidstva mohly být úplně jiné, kdyby se bylo ambicióznímu Hitlerovi podařilo prosadit se na uměleckém poli. Že jeden z největších masových vrahů se v prvopočátcích své "kariéry" mohl stejně tak dobře stát umělcem jako politikem. A že k rozhodnutí věnovat se výhradně politice jej přivedlo zklamání, které zažil jako nepochopený, neuznaný malíř. Meyes o tom říká: "Koneckonců, kořeny fašismu jsou vždy stejné: strach, zlost, závist a frustrace."
K mimořádně působivému vyznění filmu přispívají i vynikající výkony obou protagonistů snímku: Johna Cusacka v roli Maxe Rothmana a Noaha Taylora jako Hitlera. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (31)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Hitler: vzestup zla bylo sice dílko nedokonalé, zatížené jednak ryze televizním vzhledem, jednak zkratkovitostí, nicméně v porovnání s Maxem jde o vyloženě mistrovský kousek. Max je jednak z dramatického hlediska mdlý, nezáživný a klišoidní, jednak je zavádějícím způsobem historicky zreslující. Zdaleka tu nejde o to, že umělecký talent Hitlera byl prokazatelně mizivý, jde spíš o to, že tvůrcům se nepodařilo přesvědčivě a realisticky vystihnout jeho charakter a okolnosti, které formovaly jeho hodnotový žebříček. Dialogy, vkládané do úst filmovým postavám jsou nepřesvědčivé a neodpovídají dobovému myšlení.Celkový dojem: 40 %.. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Ticícikrát škoda!!! . . . Obsahem (tedy nemyslím ani tak námětem, jako spíše jeho uchopením...) polopatistická a laciná, formou pak docela nezáživná "fikce" (no, ještě že to tvůrci přiznávají), vezoucí se na vlně otřepaných klišé, že Hitler byl už z principu prostě jen hloupoučký, netalentovaný, frustrovaný a uřvaný kaprál, který celý život nevěděl kudy kam... Nejsem opravdu fundovaným(!) znalcem výtvarného díla ni osobního života tehdy ještě >utajeného futuristy, politického kariéristy a vizionářského vůdce< , každopádně toto stále dokola opakované >blbečkování< na jeho adresu mi připadá nejen kontraproduktivní, ale i (z hlediska dávno již možného historického odstupu) laciné a ubohé... Ano - "Budoucnost je podvratná..." - vyřčeno jest ve fatálním závěru filmu - tak proč prosím stále někdo musí z minulosti dělat podvraťáka... (?!) - - - P.S. Za tradičně debilní >vylepšující< český dabing (zase jednou spolehlivě degradující atmosféru filmu na nějakou čétévizáckou nedělní inscenaci) pak - být Vůdcem Jiného prostoru - stavím ke zdi... - - - - - (Poprvé viděno 31.3.2009 na ČT2, komentář zde jako první - 31.3.2009) ()

Reklama

LadyVader 

všechny recenze uživatele

Musím souhlasit s komentářem uživatele Deimos, dokonce jsem měla stejnej důvod proč na to koukat jako on, oblíbenou herečku Leelee Sobieski. Bohužel fakt moc prostoru nedostala. Ale dávám tři hvězdy, protože mně to dokázalo udržet vzhůru po odpolední šichtě, i přes úplnou absenci hudby. Jediný co mi dost vadilo bylo že si mladej Hitler psal všechno anglicky... ()

Wormboy 

všechny recenze uživatele

Silno hypoteticke spracovanie nie velmi okukanej temy, ktore celemu "pribehu" Hitlera a jeho smerovania v krkolomnych 20-tych rokoch minuleho storocia dava velmi zaujimavy smrnc. Film inak mohol mat, nebyt vyrazneho televizneho vyznenia, vyssie ambicie, kedze vsetkym pritomnym v podstate niet co zasadne vytknut. Takto je to taka lepsia televizna jednohubka. ()

starbrejkr 

všechny recenze uživatele

Předně jsem čekal od filmu něco malimko jinýho. Program sliboval náhled na alternativní vývoj Adolfa Hitlera, kdyby se stal umělcem. To se zde však neděje, film je hlavně o neustálém balancování této osoby mezi světem umění a politiky a myslím, že nakonec není ani moc vzdálený realitě. Dobou, kdy se odehrává, je mírně podobný Vzestupu zla, za kterým vak poněkud zaostal, protože nedokázal potenciál využít naplno. Ten se proboudí zejména při Hitlerových projevech a malých náznacích věcí budoucích. Jsou to však tak silné momenty, že už tak stačí na dobrý film. Ten pak ještě zvedá konec, kde si scénáristi moc hezky pohráli s faktorem osudovosti....sice nic moc neotřelého, ale mělo to sí. Jinak také výborný Cusack, jak jinak. ()

Galerie (13)

Reklama

Reklama