Kamera:
Krum RodriguezHudba:
Hristo NamlievHrají:
Stefan Denoljubov, Margita Goševa, Decho Taralezhkov, Milko Lazarov, Ivan Savov, Georgi Stamenov, Hristofor Nedkov, Alexandra Angelova, Poli Angelova (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Když zaměstnanec železnic Canko Petrov najde na kolejích obrovské množství peněz, rozhodne se celý obnos vrátit na policii. Netuší však, jak fatální soukolí událostí tímto bohulibým činem dává do pohybu. Vděčný stát jej odmění novými náramkovými hodinkami. Pragmatická kariéristka Julia v čele PR oddělení Ministerstva dopravy mu však mezitím omylem ztratí jeho vlastní hodinky, které pro něj mají značnou emocionální hodnotu. A právě zde začíná zoufalá Cankova snaha získat zpět nejen své staré „Slavy", ale i svou důstojnost. (Film Europe)
(více)Videa (4)
Recenze (102)
Společenská kritika po bulharsku. 1) Film výstižně zobrazuje lhostejnost, sobectví, velkopanskou povýšenost, ignoranci. Přesně takové chování jsem v Bulharsku opakovaně zažíval (vedle pozitivních zážitků). 2) Nejhorší je vědomí bezmoci a bezvýchodnosti situace. Ministrovi a spol. ani opozici na poctivosti nesejde. Zloději kradou...ale s platem 350 leva (cca 4 500 Kč) měsíčně bych kradl taky. Není východisko. 3) Spoiler. Ponaučení, které plyne z filmu, je nabíledni. Najdeš-li peníze, rychle je seber a užij si je. Když lidi kolem tebe kradou, zúčastni se také anebo přinejmenším oslepni. A když máš vystoupit na veřejnosti, nenech si vzít své hodinky za žádnou cenu. A pak se můžeš nerušeně věnovat svým králíkům. 4) Film je to působivý. Ale už ho nechci znovu vidět. Ze zobrazovaných skutečností se mi dělá špatně. ()
-5* Tento film byl v mém hledáčku už hodně dlouho, ale až teď jsem se odhodlal a musím uznat že vysoké hodnocení si zaslouží. Sice je to stylově dost minimalistický film, ale obsahově nabízí hodně a zejména nekomerční a festivalový divák by si ho mohl dost užít, tak jako já. Režisérka ve filmu skloubila víc kritických pohledů - jak na společnost, vztahy a média, kde však nepřehlednutelně figuruje sobecká snaha manipulovat druhými. Depresivní a bezvýchodné stavy tu šikovně míchá s drsnou nadsázkou. Byl to pro mě silný zážitek a po několikadenním rozhodování mi to vyšlo na plný počet, zejména za originalitu, smysluplnost a aktuálnost ve všech zemích východního bloku. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 3 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 1 /// ART: 2 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Byrokraticko-egoisticko-kariérní soukolí už semlelo nejednoho inteligenta, natož koktavého ajznboňáka od BČD. Brilantní je vhled do života Julie, která i když ví že by měla a že hodiny už dotikaly, stále není ochotná podřídit svou práci rodině. Ona je hlavní postavou příběhu, nikoliv Canko. Ona je hyenou, která je zvyklá nebrat si s podřízenými servítky, až jí samotné uniklo, že se stala sama sobě podřízenou ve smyslu "tahle osoba není důležitá". Jenomže všechno, co podobní lidé tvoří (a každý z nás pokud se mu někdy daří do tohohle může spadnou), postrádá smysl, když neexistuje ta hranice "a dost". Ale to už bychom mohli citovat Dalajlámu, místo toho si užijte tuhle střízlivou bystře odsýpající zábavu z jižní části EU. ()
Pořád se melu v balastu průměrných evropských dramat, kterým chybí originalita, herecká jedinečnost nebo prostě jen a pouze nápad, až jsem se bál, že dokonalé evropské drama už takřka neexistuje. Bulhaři mě ale přesvědčili o opaku a dokázali, proč je evropský naturalismus ve filmech tak strašně důležitý. Pecka od první minuty do poslední vteřiny. Nemám, co bych více dodal. ()
Sonda do duše obyčajného človeka, ktorý vyznáva podstatne odlišné hodnoty, než zvyšok osadenstva tejto planéty. Príbeh postavený na prísloví: “Za dobrotu na žobrotu”, vystihuje celkový nádych dejovej linky. Postupná zamotanosť a smer, akým sa osud chudobného, jednoduchého “panáčika” uberal, je doslova zarážajúci. Nuž, arogancia moci v mnohých prípadoch nepozná hranice. I keď je v mnohých ohľadoch tento snímok absurdný, za rozuzlenie nemožno udeliť nič iné, ako plnú palbu. ()
Reklama