Reklama

Reklama

Případ Nile Hilton

(festivalový název)
  • Švédsko The Nile Hilton Incident (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Thriller odehrávající se na pozadí revoluce v Egyptě v roce 2011. V ulicích Káhiry to začíná vřít, křesla elit režimu budou brzy povážlivě vratká a detektiv Naredin je přivolán k vraždě krásné zpěvačky. V průběhu vyšetřování se stále těsněji zaplétá do nepřehledné hry nejvyšších pater egyptské politiky, starým ani novým spojenectvím nelze věřit a na své misi je čím dál osamělejší. Tarik Saleh ve svém filmu rekonstruuje revoluční Káhiru, živé a dusivé místo zároveň, je to chaos apokalypsy, ve kterém se hrdina snaží udělat správnou věc, získat spravedlnost pro oběť vraždy, i kdyby ho to mělo stát život. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (52)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Globalizované umění - egyptská neo-noir detektivka pocházející ze Skandinávie, navíc na pozadí Arabského jara. A nejde ani tak o samotnou detektivní rovinu, ta je od začátku víceméně jasná (zápletka v podstatě průhledná), jako o fascinující zprávu o celospolečenské škodlivosti korupce a její prorůstání do všech pater (egyptské) společnosti...(i obecně zemí Blízkého východu a arabského světa) Zajímavá kombinace vjemu naprosté autenticity tamního prostředí a zároveň autentického noir feelingu upomínajícího k atmosféře amerických noir detektivek 40. a 50. let...nečekané prolnutí dvou zcela nesouvisejících světů... ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Fares si od odložených případů odskočil do Egypta, aby tam s neúprosnou zarputilostí vyšetřil případ vraždy zpívající konkubíny. Samotná kriminální linie není příliš zásadní, film se mnohem více soustředí na temnou tvář egyptské policie. S naléhavostí větší, než se podařilo mnoha italským filmům, ukazuje dosah jednoho chapadla chobotnice po druhém. Nar není rytíř na bílém koni, sám bere úplatky, neštítí se okrást mrtvou, ale zatím má své hranice. Hranice, které již někteří jiní posunuli mnohem dále. Naredin se musí rozhodnout, jak daleko chce ve své prohnilosti zajít a zda rozpoutá egyptskou válku prohnilých proti prohnilým. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Možná by mě to celkem bavilo, kdyby měl hlavní protagonista pořádné charisma nebo alespoň uměl zaujmout i něčím jiným, než rekordním počtem vyhulených cigaret během filmu. Možná by se mi to i trochu líbilo, kdybych neznal tvorbu J-P. Melvilla a různé krimi thrillery s neo-noirovou příchutí a zároveň společenským přesahem z francouzské či americké produkce 60.–70. let. Jenomže Melville nebo Friedkin natáčeli filmy s vlastním osobitým rukopisem, pohrávali si ojedinělým způsobem s atmosférou, vkládali do filmů originální nápady, přicházeli s často detailně promyšlenými scénami a taky měli po ruce herce, s nimiž se mohli spolehlivě pustit do různých dlouhých pomalých scén. Zatímco Tarik Saleh se přesně tento styl snaží pouze za každou cenu kopírovat, snaží se vytvářet atmosféru dlouhými záběry v nočních ulicích či na utrápeného detektiva čumícího s cigaretou do prázdna, ale většinou mu to v jeho provedení příliš nefunguje. Alespoň na mě ne. Nudí mě to, těmi enormně nataženými scény, které často nemají co nabídnout, kopírují Melvilla a hrají se na bůhvíjaký hluboký art, to bije strašně do očí a jednoduchý příběh o vraždě a korupci se rozpadá na únavné 2 hodiny. Když pominu netuctové egyptské prostředí, dohromady Případ Nile Hilton vážně nepřináší ohledně překorumpovanosti velkoměstské policie nic tak objevného, abych nadhodnocoval kvůli tématu. Ale tak, chtěl jsem už déle vyzkoušet něco ze současných severských krimi thrillerů, když už z nich poslední dobou tolik lidí šílí... inu, tak mi třeba. Chtěl jsem původně kromě tohoto neo-noiru zkouknout alespoň jeden film z obecně hodně oblíbené série z oddělení Q, ale vzhledem k tomu, jak mě „oslovil“ dvojitý Fares zde, asi se na to teď vykašlu a nebudu dalším filmem tohoto typu ztrácet čas. [40%] ()

Brylin 

všechny recenze uživatele

Arabský noir? Už je to tak! A navíc vůbec ne špatný. Na pozadí vařícího se bahna egyptské společnosti roku 2011, ve kterém se bortí chatrné mosty přes prospast mezi 1% mocných a 99% naštvaných, sledujeme vyšetřování vraždy, jejíž okolnosti vedou mezi nedotknutelné. Kupodivu i ve zkorumpovaném detektivovi Noredinovi se snad pod tlakem kolektivního nevědomí cosi zlomí a slepě chce dotáhnout ožehavý případ bez ohledu na následky. Hlavní devízou filmu je skvělé vykreslení výbušné atmosféry doby, přímo cítíte, že frustrace bezmocných dosáhla vrcholu. Snímek vycházející ze skutečné události z roku 2008 (vražda Suzanne Tamim) působí velmi autenticky i přesto, že egyptská policie těsně před natáčením zrušila povolení a točilo se nakonec v Casablance. Vyzdvihl bych i velmi dobré herecké výkony, z nichž ční ještě o úroveň výš představitel hlavní role Fares Fares. Velmi silné čtyři hvězdičky. P.S. Snad nikdy jsem neviděl ve filmu tolik vykouřených cigaret, a to platí i pro hollywoodské filmy zlaté éry :-) ()

campix 

všechny recenze uživatele

Drsná a bezvýchodná krimi odehrávající se v Egyptě na pozadí Arabského jara, která si nebere servítky ohledně egyptské společnosti plné úplatků s jasným rozdělením jednotlivých vrstev založených na bázi ''něco za něco''. V hlavní roli s Faresem Faresem, kterého můžeme znát z kriminálek Oddělení Q. Zajímavé, špinavé, bezvýchodné. Zkrátka velmi výrazné a trošku i netradiční. Noir detektivka se tu potkává se souciálním dramatem/thrillerem na pozadí velkých společenských změn v roce 2011. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (7)

  • Až po čase od úspěchu filmu jej reflektovala egyptská média. V hlavních státních novinách vyšel nacionalisticky laděný článek, oslavující mezinárodní úspěch egyptského režiséra s filmem odehrávajícím se v Egyptě. Přesto však film kvůli svému tématu nemůže být v Egyptě promítán. [Zdroj: Letní filmová škola] (plo koon)
  • Tarik Saleh se nechal inspirovat reálným případem vraždy libanonské popové zpěvačky Suzanne Tamimové, dlouho propírané egyptskými médii. K ní došlo před necelými deseti lety v luxusním dubajském hotelu a na svědomí ji měl egyptský politický činitel. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Podrobnosti o egyptské policii získával režisér a scénárista Tarik Saleh na facebooku. Nechal se přidat do uzavřených skupin, kde spolu komunikovali egyptští policisté. Obraz nenáviděné zkorumpované instituce si doplnil o romantické příběhy jednotlivých policistů, kteří zde sdíleli tklivé písně nebo fotky z dovolených s partnerkami. [Zdroj: Letní filmová škola] (plo koon)

Reklama

Reklama