Režie:
Norman JewisonKamera:
Oswald MorrisHrají:
Chaim Topol, Norma Crane, Leonard Frey, Molly Picon, Paul Mann, Paul Michael Glaser, Michele Marsh, Neva Small, Ray Lovelock, Aharon Ipalé, Roger Lloyd Pack (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Muzikál o radostiach a starostiach chudobného mliekara Tovjeho, ktorý žije s manželkou a piatimi dcérami v ukrajinskej židovskej komunite. Zbožný Tovje, ktorý žije v súlade s židovskými tradíciami chce najstaršie dcéry vydať "ako sa patrí", v jeho situácii to však nie je jednoduché. Film bol nominovaný na Oscara v ôsmych kategóriách, napokon získal tri sošky. (STV)
(více)Videa (1)
Recenze (87)
Na tohle se nedokážu dívat nezaujatě. Jewison natočil dva muzikály, na jejichž nejslabší kritiku reaguju vrčením. Kromě geniálního Jesus Christ Superstar je to tahle perla. 3 hodiny, během kterých sedím v embrionální poloze s otevřenou pusou a knedlíkem v krku. Je to částečně tím, že na mě vždycky fungovala východní melodika a klezmerské songy, ale to by samo o sobě nestačilo. Připojte k tomu ještě nostalgii (poprvé jsem to viděl jako malý fracek a už tehdy mě to dostalo), skvělou režii, herecké, pěvecké i choreografické výkony, brilantní, svižný scénář, humor i smutek ... zkrátka - stačí mi už úvodní houslové sólo a jsem naměkko. Jistě, místy z děje trochu okatě vyleze fakt, že jsou to často hrubou nití sešívané židovské anekdoty, ale čert to vem. Tohle je čistá krása filmu a hudby v jednom z nejdokonalejších spojení, jaké kdy zaznamenal celuloidový pás. ()
Jeden z nejlepších muzikálů všech dob! Naprosto mistrovsky zahrané, obsazené, zrežírované, perfektní podmanivá a chytlavá muzika, nádherné kostýmy i kulisy a především naprosto vymakaný příběh!!! Celé tři hodiny jsem pomalu ani nedýchala, jak jsem hltala co všechno se tam děje.. A to ten muzikál nevidím prvně! Naprostá paráda! Miluju ten příběh a písničky si vždycky broukám ještě mnoho dní poté! Ps: Muzikál jako žánr vcelku ne moc dobře snáším.. ()
90% - Můj nejoblíbenější kýč. Hudba Jerryho Bocka v podání Johna Williamse se pyšní dokonalým řemeslem spojeným s láskou k práci. Už jenom fakt, že sólové housle nahrál legendární Isaac Stern svědčí o kvalitě a ambicích hudby v tomto muzikálu. Příběh je dojemný, a já se při jeho sledování vždy rád nechám unést. Nesmrtelný Topolův výkon, který mě vždy dojme zejména úvahami typu "on the other hand...". ()
Snímek, který znám spíše jen z několik na první pohled celkem pozitivních písní. Říkal jsem si, co na něm může asi být, že má dokonce tři hodiny stopáže, ale jak se ukázalo, je ta stopáž naprosto oprávněná a je zajímavé, jak se může průběh snímku z celkem pozitivního, vesnického, změnit na docela depresivní. Skvělá hudba a silný zážitek. ()
"Možná proto pořád nosíme klobouky..." Ohromný muzikál, rozhodně jeden z nejlepších, jaké jsem kdy viděl. Chaim Topol je přesně takový Tovje, jakého jsem měl před očima při četbě Alejchemovy knihy, navzdory několika změnám (něco přibylo, něco ubylo) zůstala zachována i jedinečná atmosféra příběhu tvrdých lidí zkoušených tvrdými ranami, v níž se tak přirozeně mísí humor i dojetí, John Williams udělal z původních chytlavých skladeb skladby nezapomenutelné a Norman Jewison natočil všechna ta pěvecká i taneční čísla s tak nakažlivým elánem, že jsem měl co dělat, abych vydržel sedět a v jednom kuse neposkakoval po pokoji. Tříhodinová stopáž? Komu by vadila, když je to tak skvělé!? ()
Galerie (32)
Photo © United Artists Corporation
Zajímavosti (21)
- Scénograf Robert F. Boyle se dlouze věnoval studiu židovských synagog. Prozkoumal na sto ukrajinských staveb, než navrhl tu, která je vidět ve filmu. (Cherish)
- Celosvětová premiéra proběhla 21. října 1971 v Amsterdamu v Nizozemsku. (Varan)
- Natáčelo se od 10. srpna 1970 do 12. února 1971. Film byl natáčen v tehdejší Jugoslávii, kde ve vesničkách Lekenik a Mala Gorica vznikla filmová Anatevka. Na pár městských záběrů si filmaři odskočili do Záhřebu. Štáb však zaskočila nečekaná nepřízeň počasí, a tak některé záběry musely být dotočeny v britských studiích Pinewood. (Cherish)
Reklama