Reklama

Reklama

Il rosso segno della follia

  • Španělsko Un hacha para la luna de miel (více)
Trailer

Obsahy(1)

John žije vo veľmi energickom vzťahu so svojou manželkou Mildred. Je majiteľom módneho domu, ale nikto z jeho zamestnancov, zákazníkov, ani jeho manželka netušia, že v skutočnosti je to šialenec, vyžívajúci sa vo vraždách neviest. Je len otázkou času, kým na jeho úchylku doplatí aj jeho vlastná žena. Podarí sa inšpektorovi Johna usvedčiť z vrážd alebo bude ten úspešne pokračovať vo vraždení nevinných žien? (Astaroth12)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (18)

giallo 

všechny recenze uživatele

Jsem velký fanda Maria Bavi a považuji ho za člověka, který pomohl definovat mnoho horrorových žánrů a svými postupy v podstatě ukázal všem ostatním jak se to má dělat. Proto mě mrzí, že tohle “giallo” je tak odfláknuté a pod standardem tohoto velikána. Nebavilo mě to, nemá to atmosféru a rozhodně nedoporučuji tenhle kousek. Bava toho natočil spoustu lepšího …. ()

Kusko.t2 

všechny recenze uživatele

Tzv. “giallo naruby“, ktoré sa do talianskej distribúcie a teda ku divákom, dostalo až zhruba po necelých dvoch rokoch od svojho nakrúcania (rok vzniku 1968, distribúcia 1970). A prečo som titul “Il rosso segno della follia“ (Hatchet for the Honeymoon) označil výrazom “giallo naruby“? Jednoducho preto, že typický giallo rámec známy hlavne v neskoršom vývoji talianskej kinematografie a s tým spojeným rozmachom na trhu, získal istý štandard, šablónu postupu až vďaka dlhým zástupom formujúcej “žltej“. Bava ale prichádza so svojou verziou ešte v čase, kedy sa tento špecializovaný útvar krimi hororu iba formuje. Prispieva tak k rozvoju žánru vlastnou inovačnou mierou. Giallo je ešte stále v plienkach. Dnes už typický pilier štruktúry – postava vraha, jeho špecifiká; je aplikovaný odzadu (naruby). John Harrington – sériový vrah, označujúci sám seba za paranoidného šialenca, je známy divákovi vďaka úvodnej scéne vo vlaku nielen vizuálne, ale následne aj formou osobného priznania, výpovede. Je teda jasné kto vraždí, vývojom filmu aj prečo, ale o čo tu prioritne ide a je záhadou je dôvod, vzkriesenie minulosti prinášajúcej odpovede na otázku, ktorá trápi Jona najviac zo všetkého a to - Kto zabil Johnovu milujúcu matku a jeho nevlastného otca o svadobnej noci? John ako malé dieťa u masakry bol, myseľ ale vytesnila tvár vraha a spôsob tragédie. Jasnejší obraz skladačky potrebuje k svojmu vyjasneniu niekoľko impulzov. John - mladý a úspešný manažér korigujúci zo svojej pozície spoločnosť vlastnej ženy Mildred na propagáciu modelov svadobných šiat, je odhodlaný a má dobrú východiskovú pozíciu priamo u zdroja dalo by sa povedať. Cesta k poznaniu si žiada... ()

Reklama

movie 

všechny recenze uživatele

Proto-giallo, které potěší několika výborně natočenými scénami (např. ta, kdy v dialogu vidíme tváře postav jen v odrazu řeznické sekery) a občasnými reflexivními voice overy hlavního hrdiny. Ten byl bezpochyb jedním z inspiračních zdrojů pro AMERICAN PSYCHO. Snímek nedávno vyšel v perfektním remasteru. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Giallo netradičné v tom zmysle, že od počiatku poznáme identitu vraha. Ale aj v tom, kam sa dej uberie v jeho tretej tretine. A zároveň poteší aj prekvapivým zvratom ohľadom identity jednej modelky (nie že by sme to nevideli už x-krát, len som to nečakal) a zároveň aj cynickým záverom. Motivácia vraha, samozrejme ide o traumu z detstva, nie je až tak ohurujúca, skôr je veľmi jednoduchá a nakoniec nechápete, prečo si na tú traumu John dokáže spomenúť až po x zavraždených ženách. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Mysteriozní drama s prvky gialla (dívky jsou zabíjeny sekáčkem na maso, vrah je však znám od začátku) a gothického horroru (rozlehlý dům, snové scény se mísí s realitou a neklidná hudba nevěstí nic dobrého). John nemá dobré vzpomínky na dětství, ale aby si vybavil klíčovou scénu, co způsobuje jeho noční můry, musí najít poslední díly skládačky. Místy poetický film s krásnou kamerou (smysl pro kompozici, detail, světlo a stín i barvy) se v poslední třetině mění v duchařský příběh, který ale diváka nevyděsí. Obecně film není příliš strašidelný, ale dobře se na něj dívá. Vynikající hudba, kdy se střídají klidné pasáže s dechovými nástroji a spinetem a pasáže temné plné tíživých tónů a řezající kytary, je typicky italská. Krásné dívky jsou třešničkou na lehce psychedelickém dortu upečeném klasikem žánru. John jakoby vypadl z povídek E.A.Poa. Z dnešního pohledu je však film spíše pro příznivce kinematografie 60. - 70. let. ()

Galerie (19)

Reklama

Reklama