Reklama

Reklama

Nibelungové: Smrt bohatýra

  • Česko Synové mlhy (více)

Obsahy(1)

Siegfried (Paul Richter), syn kráľa Sigmunda, sa dopočul, že Gunter (Theodor Loos), kráľ Wormsu, má nádhernú sestru Kriemhildu (Margarete Schön). Preto sa Siegfried vydáva na cestu do Wormsu, počas ktorej zabije draka a nájde poklad... (matriosa)

Recenze (15)

Radko 

všechny recenze uživatele

Siegfried, prototyp nordického krásavca, sa zaúča v kováčskej dielni s kreatúrami, výzorom i správaním pripomínajúcimi skôr polodivoké opice ako ľudí. Nečudo, že po ukovaní meča odtiaľ chce zdrhnúť a nájsť si nevestu. Aby zabudol na nedôstojnú a primitívnu spoločnosť. Cestou vykoná pár hrdinských činov, vykúpe sa v dračej krvi, podmaní si ďalšie ohavné kreatúry, tentoraz trpasličie a žijúce ako krty prevažne v podzemí, a zmocní sa ich pokladu. Naložený bielou mágiou, čarovnou silou a zlatom hrdo nakráča k neveste. Ako to tak býva, neschopní kokoti so vznešeným pôvodom vždy bránia schopným, hoci neurodzeným v osobnostnom raste (so zástupom rovnako morálne pochybných, vždy ochotných podrazáckych čurákov v zálohe), pretože cítia svoj možný rýchly pád. Preto strkajú šikovným a múdrym pod nohy polená, či priamo okovy. Vďaka takýmto polenám musí ešte Siegfried podniknúť predsvadbovú cestu na Island. Aby pre neschopného nevestinho brata, inak takto kráľa, zbalil ženu. Všetko sa zadarí. Ale ako veľmi častokrát v živote, zdanlivo jasné a priame životné smerovanie brutálne skomplikujú ženské vrtochy. Jednoducho, za všetkým (namazanou stranou chleba dole) hľadaj ženu. Ženské márnomyseľné ješitnosti v správaní ako závisť, túžba sa pomstiť a na druhej strane neuveriteľná ženská dôverčivosť voči rečiam podrazáckych hajzlov veľmi skomplikujú Siegfriedovu životnú púť. Ohromujúce a výtvarne plastické bájoslovné rozprávanie na špičkovej úrovni. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Režisérsky štýl Fritza Langa bol trochu iný, ako jeho expresionistických kolegov a v Nibelungoch je to značne cítiť. Osová symetria skoro v každom zábere (v každom, kde sú stavby) je rozdiel najväčší. Maximálne statické, ale vizuálne utriedené, držiace pokope s ucelenou atmosférou, s jasným príbehom a niekoľkými úchvatnými davovými scénami. Príťažlivosť filmu je daná aj témou, ale Langovi treba kvitovať, že pred 90timi rokmi natočil príťažlivejší film ako mnoho dnešných historických a fantasy snímok s omnoho prepracovanejšími trikmi. Jemu sa to podarilo bez jedinej bojovej scény. ()

Reklama

belldandy 

všechny recenze uživatele

Expresionistcká báj o hrdinovi Siegfriedovi - od chvíle kdy se vydal do světa po jeho smrt. Fritz Lang, původním povoláním architekt, navrhl pro tento film úžasné kostými i architekturu. Film jsem viděla na Letni filmové škole až po shlédnutí Ivana Hrozného a neubránila jsem se srovnávání. Lang nepracuje s kamerou tak zajímavě jako Eizenstein a nevytváří zdaleka tak působivé záběry. Srovnání je to však nespravedlivé, protože oba filmy dělí dvacet let. Ale i tak si myslím, že Lang dosáhl na svůj vrchol až filmem Metropolis. ()

joehot 

všechny recenze uživatele

No není Nibelungská legenda jednou z nejkrásnějších? V režii Fritze Langa jde o úchvatnou podívanou, kombinovanou skvělým hudebním doprovodem. Samozřejmě, není to pro dnešního líného diváka, akcí se docela šetří, přesto jde o jedno z nejlepších děl 20. let minulého století. K vidění zde: http://www.youtube.com/watch?v=z3AK5LgnlvA i s druhým dílem. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Hollywoodsky se tvářící jízda v německém duchu s ďábelskými FX a překvapivou „outdoor“ výpravou, je bohužel nudnou heroickou fantasy, která dokazuje, že tenhle druh velkovýroby je vlastní spíše zámořským tvůrcům (i když se k nim Lang po emigraci připojil) než našim pedantským sousedům. Pokud nejste extrémní milovníci árijských svalnatců a germánských legend, doporučuji raději zabrousit do arabských končin za jedním potutelným a mnohem více charismatickým zlodějíčkem z Bagdádu. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (4)

  • Drak Fafnir byla osmnáct metrů dlouhá loutka, kterou při natáčení obsluhovalo 17 lidí. (Terva)
  • François Berge, francúzsky filmový kritik, prehlásil o diele: „Kompozícia je základom všetkého. Akýkoľvek obraz tohto filmu by mohol byť zastavený a bola by to úžasne vyvážená maľba vytvorená formou a svetlom. Tiež je to jeden z filmov, ktorý v našej pamäti zanechá jasné predstavy dokonalej a trochu statickej krásy. Avšak ide o niečo viac než o maľbu, je to animovaná architektúra.“ (Biopler)

Reklama

Reklama