Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Adelaide Wilsonová (Lupita Nyong'o) přijíždí s manželem a dvěma dětmi na prázdninový pobyt na chatu na kalifornském pobřeží, kde jako malá trávila léto. Na první pohled vyrovnaná a spokojená žena v sobě skrývá velké trauma z dětství a hned po příjezdu v ní řetězec zdánlivě nevinných událostí vyvolává silnou paranoiu a pocit, že rodinná idyla brzy skončí. Předtucha se promění v realitu, když se uprostřed noci na příjezdové cestě k domu objeví čtveřice podivínů, kteří na rodinu záhy zaútočí. Děsivá noční můra je o to strašlivější, že ti útočníci vypadají úplně stejně jako Wilsonovi. Jen mají v rukou zbraně. A neváhají je použít. (CinemArt)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (498)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Není to až tak dobré jako Get Out, ale pořád je sakra poznat, že Peele je obrovský talent, který umí prokládat hororové scény humorem jako málokdo a točit ohromně stylově. Zápletka je opravdu jako z Twilight Zone a možná je trochu přespekulovaná, ale já se dvě hodiny výborně bavil a rád si to dám někdy znova. A budu se samozřejmě těšit na další chod. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Je možné, aby tohle zplodil autor brilantního Get Out?! V žádné rovině nefungující pokus o horor s nějakým (snad filozofickým?!) přesahem, který je sice technicky hollywoodskou špičkou, ale obsahově je k smíchu a k nevíře. Scény, které mají děsit, jsou rozpačité až směšné; dialogy, které chtějí být hláškovitě cool, jsou nepřirozené a hloupé. V odhalení tajemství příběhu cítit pokus o zajímavé existenční podhoubí, ze kterého se ale taky vyklube WTF nesmyslem. Jakoby se zde mělo hrát na sofistikované housle Shyamalanovi ranní originality či námětové osobitosti Stephena Kinga, ale talent vystačil pouze na dětské ukulele s polovinou strun. ()

Reklama

novoten 

všechny recenze uživatele

Že právě Peele přijde po přeceňovaném Uteč s filmem, který rozdělí diváckou obec a u kterého budu bez problémů chápat libovolnou volbu na hodnotící škále, to je překvapení, které mě zaskočilo slušně nepřipraveného. A že právě já budu onen snímek vychvalovat téměř nejvýš? Nevěřil bych. Jenže My jsou pravou ukázkou kombinace nervy drásajících situací, husí kůži vyvolávajících momentů a humoru, který nehraje na první dobrou a naopak výborně doplňuje náladu, navíc ve většině případů i zcela nenásilnou formou. Sociální problematika je tentokrát přítomna tak akorát a navíc skrytě, tudíž je potřeba se k ní (dobrovolně?) prohrabat po svém a ne jí být fackovaný každých pár minut jako se to stálo právě u Get Out. První pointa mě příjemně překvapila tím, jak se žánrově nedrží nijak zpátky, druhá, která některým připadá zbytečná a degradující, u mě naopak ideový veletoč roztočila dvojnásobnou rychlostí. Pátou hvězdu si snad i vzhledem k občasné brutalitě a celkové bezútěšnosti nechávám na teoretické druhé zhlédnutí. Jakkoli mi bylo při sledování téměř celé dvě hodiny tuze ouzko, je souboj na pozadí skladby Pas de deux neslýchanou ukázkou souladu hudby s obrazem, kterou budu chtít vidět znovu. Vytvarovaná hračka, které se nedá nefandit. ()

-OverLord- 

všechny recenze uživatele

Peele je pan scénárista a baví mě. Jeho tvorba je jako závan čerstvého vzduchu, který potřebujeme jako sůl. Takhle originální horor jsem dlouho neviděl a hodně jsem si to užíval. Srovnávání s Get Out je úplně mimo mísu, je to jako srovnávat dvě tarantinovky jen proto, že to napsal a zrežíroval stejný člověk. My jsou sice pro lehce náročnějšího diváka, ale přesně tohle v kině dlouhodobě chybí. Na vysvětlení bychom potřebovali další film, ale aspoň máme o čem přemýšlet, nebo vlastně nemáme, protože to bylo úplně jasný, ne? Ne? Má to pár hustých momentů, úžasný hudební doprovod, skvělou Lupitu v dvojroli a mix žánrů. A ačkoli nejsem fanda humoru v hororech, tady to byla naprostá pecka a já se bavil. A finální zápletka už je jen třešničkou na dortu jinak setsakra sytého menu. Těším se na další kousek! ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Jordan Peele se vrací! Z tohohle bývalého komika se před 2 roky pomocí jeho režijního debutu Uteč stal šikovný režisér a talentovaný scénárista z jehož Uteč se nejenom vyklubal povedený film ale především finanční hit, který si při 4-milionovém rozpočtu došel pro 254 milionů dolarů celosvětově a před rokem získal Oscara za nejlepší originální scénář (kromě scénáře snímek dostal i nominaci za nejlepší herecký výkon v hlavní roli- Daniel Kaluuya-, nejlepší režii- Jordan Peele- a nejlepší film). Na originální horror neskutečná palba, která to navíc dotáhla na Oscary a tak bylo jasné, že se z Jordana Peela dost pravděpodobně v Hollywoodu stane žádané zboží A taky, že jo.... Jordan Peele krátce poté oznámil novinku My, přičemž prohlásil, že se chce držet nízkorozpočtových filmů (rozpočet u My se vyšplhal na 20 mega) a spíše než aby šlo o sociální horror jako to bylo v případě Uteč, půjde spíše o klasičtější horror ve kterém ale pořád bude myšlenka. Do hlavní role navíc byla obsazená vždycky výborná Lupita Nyong'o a postupně z předložených materiálů bylo více a více dáváno najevo, že půjde o filmové žrádlo. A.... je to stejně super jako Uteč. Není to film pro každého, pro klasického diváka (nejen) horrových mainstreamových filmů pravděpodobně půjde o horkou sprchu a film si jen tak neužije, člověk, který ale chce trochu více než jen tupou vyvražďovačku by měl být spokojený. My je filmový zážitek! Obrazovej, příběhovej a vizuálně strhující. Peele si ukousl trochu většího sousta než tomu bylo u Uteč, na druhou stranu ale prodává mnohem komplexnější, děsivější a celkově zajímavější zážitek. Uteč především cílil na afroamerickou komunitu, která se mohla děsit toho, že je opravdu unesou zlí běloši a udělají jim ošklivě věci. U My se ale ve finále budou moci bát všechny rasy. Peele se snaží svým příběhem naznačit, že naším největším nepřítelem jsme mi sami a prodává to velice zajímavým, na první pohled nenápadným pohledem. Celkově je My procpané různými myšlenkami, která se snaží odkázat na věci jako, že je Amerika v současnosti rozdělena a všichni by měli táhnout za jeden provaz a podává je takovou nenásilnou formou, že vlastně vůbec nevadí, když to člověka během promítání nenapadne. My dokáže fungovat i bez zaplého mozku, s ním ale dodává celému filmu velice zajímavější rozměr. Nebál bych se My označit skoro až za téměř mistrovské dílo, které skvěle komentuje sociální situaci Ameriky a kromě děsu donutí se člověka nad sebou samotným zamyslet. Stejně jako Uteč jsou My nepředvídatelní a film se vydává směry, které diváka šokují, protože je prostě nenapadnou. Detaily radši rozebírat nebudu, trochu více se o geniálnosti zvratů (které nevyzradím) rozkecám později. Skoro každý záběr je naplněný detaily, které odkazují nejen na možné odkazy, ale zároveň nastrkují detaily, které můžou napovědět kam se film vydá v dalším vyprávění. I kdyby ale My sledoval sebechytřejší divák, takhle geniální detaily ho prostě stejně nenavedou.... Hudba Michaela Abelse je jinak božská a už úvodní motiv nazvaný Anthem je božská pochoutka pro uši. Po Sikiliza Kwa Wahenga z Uteč se jedná o další boží skladbu od Abelse, kterou si divák může pouštět pořád dokola. Postavy jsou parádní a je vidět krásný vývoj postav. Například hlavní sourozenci se ze začátku úplně nemusí, během filmu se ale mezi nimi naváže pouto a skončí to tím, že už si společně hrdě plácnou a fungují jako rodina. Zvraty jsou opravdu šokující, celkově nepředvídatelný a trailer jej výrazně ignoruje a nevyzrazuje. A herecký výkony... Bože! Každý herec je tak perfektně obsazený, nikdo ale nedokáže překonat Lupitu Nyong'o! Tahle herecká bohyně ve své dvojroli naprosto válí a tipuji, že do konce roku bude těžké najít zajímavější ženský herecký výkon. Lupita už má sice Oscara za 12 let v řetězech, celá Akademie by ale musela být definitivně mimo, kdyby si na Nyong'o za rok nevzpomněli. A dále tipuji fakt, že kromě To 2 se neobjeví žádný horror, který by mohl My vykopnout z trůnu horroru roku 2019. Je pecka prodaná audivovizuálem, božskými hereckými výkony a skvělým myšlenkovým podtextem, která je jen o ždibec slabší než Uteč. Film po kterém si můžete s přáteli sednout a několik hodin celý film rozebírat. Palec hore, Jordan Peele míří na seznam nejvyhledávanějších režisérů současnosti! () (méně) (více)

Galerie (50)

Zajímavosti (21)

  • Píseň, která se rozezní v čase 1:41:42, je směsicí klasické hudby s názvem „Pas De Deux“ od ruského skladatele Petra Iljičiče Čajkovskijho a rapové skladby „I Got 5 on It“ od rapového dua Luniz. (Mahriz)
  • Slova „Get Out“ lze zahlédnout vyrytá u vchodu do zrcadlového bludiště. Get Out (2017) je také název prvního filmu režiséra Jordana Peela. (NiWi)

Související novinky

Kolik si vydělají hollywoodští herci?

Kolik si vydělají hollywoodští herci?

01.05.2019

Magazín Variety vydal čerstvě článek o platech hollywoodských herců a jak se tak zdá, fanoušci streamovacích služeb nejsou jediní, komu dělá Netflix radost. Streamovací gigant totiž razantně navyšuje… (více)

Horor My je obří hit

Horor My je obří hit

24.03.2019

Režisér Jordan Peele (Uteč) se po dvou letech vrací do kin se svým teprve druhým celovečerním filmem a už teď je jasné, že z toho bude další obří hit. Snímek My má totiž po víkendové premiéře v… (více)

Reklama

Reklama