Režie:
Terrence MalickScénář:
Terrence MalickKamera:
Néstor AlmendrosHudba:
Ennio MorriconeHrají:
Richard Gere, Brooke Adams, Sam Shepard, Linda Manz, Robert J. Wilke, Stuart Margolin, Richard Libertini, Timothy Scott, Doug Kershaw, John WilkinsonObsahy(2)
Film Nebeské dny, kritiky jeden z nejoceňovanějších filmů všech dob, je dojemným příběhem dvou mužů, kteří milují stejnou ženu. Richard Gere, uprchlík z chudinské čtvrti Chicaga čelí kvůli lásce k Abby (Brooke Adams) plachému, bohatému Texasanovi (Sam Shepard). Mimořádný filmový počin s působivou kamerou a podmanivým zvukem natočil scenárista a režisér Terrence Malick. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (232)
Príroda a jej úžasné vyobrazenie kamerou, no akoby chýbajúci príbeh, ktorý by tomu dodal nejaké emócie. Ak sa niekto vzdá svojho dievčaťa, len aby jej zabezpečil lepší materiálny život, tak je to z tohto hľadiska pre mňa mierne divné a nesprávne, lebo v živote o to nejde. Morricone v hudbe, či Gere ako herec sú výrazné doplnky tohto filmu, no chýba mu poriadna režisérska ruka a ak sa teda na vyše 20 rokov po tomto filme Malick odmlčal a potom prišiel s dielami, ktoré sa mi ozaj páčili, tak asi urobil dobre. Na druhej strane ma mrzí, že nevidieť jeho vývoj a že toho nenatočil viac, lebo zlé filmy to od neho nie sú. Ak sa tu hovorí o prázdnom filme, je to z časti pravda, lebo jeho biblickosť je tu na mňa dosť umelá. Neužil som si ho, skôr ma uspával. ()
Jak tak pořád ze všech stran slýchám, jaký je ten Terrence Malick režijní génius, samovolně jsem tomu uvěřil, přestože jsem od něj zatím viděl jenom Badlands, což se mi sice líbilo, ale určitě nenadchlo. Ovlivněn skvělým trailerem na chystaný The Tree of Life (což je vlastně jediný Malickův film, který by mě sám od sebe tematicky opravdu zajímal) jsem se rozhodl jeho filmografii doplnit a na vlastní oči se přesvědčit, jakýpak to génius se v Terrencovi nachází. Bezprostředně po zhlédnutí Nebeských dnů mám pocit, že pokud se v něm opravdu nachází, tak v sedmdesátých letech musel pouze hluboce dřímat. Days of Heaven je prázdný nabubřelý blábol. Strhující akci jsem nečekal, ale strhující herecké výkony a především nějakou strhující myšlenku ano. A ono kde nic, tu nic. Jenom hodně obilí a otravnej dětskej voiceover. Natočené je to pěkně, ale zůstal jsem tím filmem absolutně nezaujat. 5/10 ()
Člověk je z poloviny anděl a z poloviny ďábel... Filmový kouzelník Malick natočil působivé drama o lásce, těžké práci, životu, a vše doplnil tolika filosofickými úvahami, že člověku plesá srdce nad tím, jak jej zase jednou Hollywood donutil přemýšlet. Nic, na co bysme od tohoto výjimečného pána nebyli zvyklí - a je to dobře. ()
Malick nikdy nikam nespěchal. V Nebeských dnes se ale kromě náletu kobylek nestalo v podstatě VŮBEC NIC a koukat hodinu a půl na toporné pohledy Richarda Gerea mě skutečně neuspokojuje... Měl-li to být impresionistický pokus o implikaci nudy, podařilo se na výbornou.. 4/10 (45. MFF KV) ()
Režijný štýl T. Malicka je cítiť z každého záberu a do dnešného dňa sa ho Malick nepokúsil zmeniť. A myslím, že ani netreba, pretože takýto prístup je ojedinelý a ihneď identifikovateľný. Krásne zábery prírody podfarbené hudbou a dialógov trochu viac ako som zvyknutý v jeho posledných filmoch. Rozprávať zložité a spletité príbehy , to Malick asi ani nikdy nechcel. Dej je jednoduchý , forma ako obvykle víťazí nad obsahom a otázky o zmysle života už jednoducho k Malickovi neodmysliteľne patria. Morriconeho hudba filmu veľmi pomohla. 80%. ()
Galerie (98)
Zajímavosti (33)
- Filmové kopie, zvětšené na 70mm formát pro opětovné uvedení, byly nešťastnou náhodou ztraceny, když byla špatně interpretována interní zpráva společnosti Paramount, která požadovala zničení přebytečných kopií filmu Bouřlivé dny (1990). (Borrtex)
- Kameraman Néstor Almendros během produkce filmu ztrácel zrak. Před každým záběrem tak musel asistent scénu vyfotit a Almendros si fotografii pomocí velké lupy prohlédl. (HellFire)
- Kameraman Haskell Wexler je v titulcích uveden jako pomocný kameraman, přitom natočil více než polovinu záběrů. (HellFire)
Reklama