Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Michael Faraday (Jeff Bridges) je univerzitním profesorem historie a specialistou na problematiku terorismu. Se svým desetiletým synkem žije v domě na předměstí Washingtonu D.C. a jen těžko se vyrovnává s nedávnou ztrátou manželky, agentky FBI, která zahynula při výkonu služby. Nové světlo do jeho rozvráceného života vnese sympatická rodina Langových. Stoprocentní Američan Oliver (Tim Robbins) se s manželkou a dvěma dětmi přistěhoval teprve nedávno a zdá se, že zdvořilostní vztah mezi sousedy brzy přeroste v přátelské pouto. Pak ale Michael přistihne nového známého několikrát při lži a vypraví se po stopách jeho minulosti. Odhalí šokující fakta úzce související s jeho specializací - Oliver Lang je totiž s největší pravděpodobností nebezpečný terorista, který se do Washingtonu přistěhoval v rámci příprav nové akce. Dokáže odborník na otázky terorismu osvědčit své znalosti v praxi a zhatit dokonale promyšlený plán teroristů? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (262)

Kothy 

všechny recenze uživatele

Další z 90kových pecek, o které jsem nikdy neslyšel. Příběh je hezky vystavěný a vy do něj postupně pronikáte. Jeff Bridges hraje otce, který se spolu se svým synem srovnává s tragickou ztrátou ženy. Běžnou rutinu změní jeho nové sousedé. Začne se o ně zajímat a hned mu jsou podezřelí. Sám se konspiracemi zabývá, a tak mu to nedá spát. Čím víc toho ví, tím si je jistý svou teorií. Nikdo mu ale nevěří. Těžko o tom něco prozradit bez spoileru. Jaké tajemství tito sousedé skrývají? Tim Robbins tu má zvláštní roli a hraje to skvěle. Film má vynikající atmosféru. "Můžeš mi někoho proklepnout?" ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Zkrácení tak o dvacet minut by filmu prospělo a stejně tak bych se obešel bezblábolení dotýkajícího se amerických hodnot. Ale to je asi u podobných záležitostí nutnost a je fakt, že pokud by se točilo po 9/11, bylo by to ještě horší. Problém jsem měl i s tím, jak hlavní hrdina získal podezření. Ze zběžného mrknutí do plánů mi to přišlo zcela nedostatečné a spíš to vypadalo, že se tu jedná o paranoika. A tomu i odpovídaly občasné hysterické výlevy, které mi byly z duše protivné, což nemohl zachránit i jinak velmi dobrý Bridges. Ovšem tím, jak příběh nabíral tempo, se dalo ledacos odpustit a hlavně jsem se bavil pokaždé, když se v záběru objevi lRobbins užívající si záporáckou roli. Ze všeho nejvíc mě ale potěšil konec, který jsem vůbec nečekal a který mě nakonec přesvědčil k přehoupnutí se do lepšího průměru. 60% ()

Reklama

kajas 

všechny recenze uživatele

Téměř hororové úvodní titulky mě navnadily na tento pro mě hodně originální film. I když si čtete zdejší komentáře a myslíte si, že ten konec tak drtivý nebude, mýlíte se. Absolutně vás rozseká. Snadno bych si dovedla hlavní hrdiny představit v opačných rolích, ale uznávám, že Robbinsův přátelský obličej s duší teroristy nemá chybu. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„To vozidlo je tu oprávnene. Aj my sme tu oprávnene. Jediný, kto tu nie je oprávnene, si ty.“ V dobe premiéry bolo Miluj blížneho svojho prezentované ako šokujúci komerčný hit, od ktorého to nikto nečakal (vrátane štúdia). Ale ono to napokon nie je až také horúce. Mohlo by sa zdať, že 41 miliónov bola na rok 1999 solídna tržba, ale treba vziať do úvahy, že sa jednak bavíme o celosvetovej tržbe (porovnajme s tiež tohoročným Šiestym zmyslom, ktorý stál 40 a zarobil 670) a jednak rozpočet bol 31, takže by som sa, byť na mieste autorov týchto silných vyhlásení, radšej krotil. Radovému divákovi samozrejme môžu byť zárobky úprimne ukradnuté a ide mu skôr o to, či je Miluj blížneho svojho dobrý film alebo nie. Nuž... je. Režisér Mark Pellington (ktorý neskôr natočil podobne zvláštny mysteriózny triler s Richardom Gereom Proroctvo z temnôt) reflektuje čudnú dobu končiacich 90. rokov a s nimi súvisiacej paranoje americkej spoločnosti, strach zo susedov, o ktorých nič nevedia, obavy z až podozrivo pokojných amerických predmestí (kde sa za drahými domami a dokonale pokosenými predzáhradkami nejeden raz ukrývajú najotrasnejšie tajomstvá), stalkerovstva, neistoty, nedôvery a vzmáhajúcej sa teroristickej doby (do útoku na newyorské Dvojičky zostávali iba dva roky). Čím menej sa hrá s vnútorným napätím (a čím viacej odpovedí na dráždivé otázky tvorcovia ponúkajú), tým viac to ide do hája. Temer dvojhodinová dĺžka tiež neprospieva, skôr naopak. Našťastie čo-to vylepší nečakané finále, ktoré nepatrí do rangu šokujúcich twistov á la Klub bitkárov, ale i tak som si ho užil (scenár napísal Ehren Kruger - Vreskot 3, Kruh, Kľúč). Veľmi dobrá napínavá deväťdesiatková atmosféra s vydareným kastingom (u Tima Robbinsa sa to ku koncu zhoršuje, naopak ku koncu sa situácia so silným hereckým výkonom značne zlepší u jeho kolegu Jeffa Bridgesa, ktorý bol dovtedy priemerný). ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ak bol Mark Pellington predvídateľný v Proroctve z temnôt, tak to určite neplatí o jeho predchádzajúcom filme podľa scenára Ehrena Krugera, ktorý to so záverečnými zvratmi vie. Jemu potom stačí dodať scenáru atmosféru a presvedčiť producentov, že si takýto projekt zaslúži výborných a hviezdnych hercov. Bridges je už veľmi dlho mojim obľúbeným hercom, takže každý film, v ktorom sa objaví v hlavnej úlohe vo mne vzbudí pozornosť. Tento patrí k jeho najlepším. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (3)

  • Scenárista Ehren Kruger se zjevně nechal inspirovat bombovým útokem na Federální budovu Alfreda P. Murraha v Oklahoma City z 19. 4. 1995. (Dinsberg)

Reklama

Reklama