Reklama

Reklama

Psanec El Topo vyzve na souboj nepřemožitelné Čtyři pány pouště kvůli lásce jedné ženy. Poráží je a dosahuje vyšší úrovně vědomí, zradí ho však jeho žena. El Topo začíná novou existenci jako svatý muž a ujímá se osvobození komunity vyděděnců. (Film Europe)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (150)

Terva 

všechny recenze uživatele

Krtek (El Topo) je zvíře, které kope tunely v podzemí. Nějak jsem to nechápal. Proč se například mrtvoly v kostele houpou? Proč nemá kovboj i dítě nohy od krve, když v ní neustále chodí? Proč je to dítě v poušti nahé? Celá tahle "umělecká" forma příběhu mě nezaujala, nebavila a nelíbila se mi. Uvažoval jsem u jedné hvězdě, ale to bych byl sám proti sobě. Třeba se ještě někdy pokusím o vzkříšení. ()

M.Macho 

všechny recenze uživatele

Totální nářez. Jodorowsky je básníkem a jeho filmy básněmi. Myslím, že vedle Svaté hory jeho nejlepší film. Podivný western plný bizardností, tak jak on to umí - poetické, básnické obrazy v kontrastu s brutalitou a násilím. Westernové vyprávění o nesmiřitelném střelci, který nakonec dojde k osvícení a asketismu. Bravůrní... ()

Reklama

strougy 

všechny recenze uživatele

Apokalyptický western? Náboženské podobenství? Mytologický příběh o iniciační cestě hlavního hrdiny za poznáním sebe sama? Nesmyslný trip zfetovaného režiséra? A nebo taky možná něco jiného... Podivný film pana Jodorowskyho, který nedává žádný klíč k rozšifrování děje a tak se pochopení snímku stává záležitostí každého jednotlivce, který si na základě svých filmových a mimofilmových znalostí vytvoří vlastní, zcela subjektivní obraz toho, co právě viděl. Postmoderna ve filmovém hábitu. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Toto je bizar od zacatku do konce! Neumim si predstavit, ze by dneska nekdo neco podobneho natocil a jeste to jezdilo po festivalech... I kdyz jsem Krtka uplne nepobral, musim rict, ze urcity dojem film po sobe zanechal. Originalitu, vytecnou kameru a osobity styl nezapre. Myslim, ze nemuzu hodnotit jinak. ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Už prvé sekundy filmu mi jasne naznačili, o čo tu vlastne pôjde. Po púšti cvála na čierno odetý pištolník so svojím nahým(!) synčekom. No a čo nasleduje potom sa slovami opísať nedá. Je to tak bláznivé a tak bizarné, že to už má s nejakým umením máločo spoločné. Asi môžem byť rád, že v polovičke 70. rokov skrachovala Jodorowského verzia sci-fi románu Duna. To by už tí, čo kritizujú Lynchovu verziu, asi už neprekusli vôbec. Zhrniem to takto. Poznám človeka, čo by na EL TOPO povedal: ,, Za také filmy by nemali platiť diváci, ale tvorcovia by mali platiť divákom za to, že si ho vôbec pozreli." Keďže som za to nezaplatil a takisto mi za to nezaplatili ani tvorcovia, tak si myslím, že sme si kvit. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (15)

  • Po uvedení filmu se Alejandro Jodorowsky (El Topo) vyjádřil ke kontroverzi, když tvrdil, že scéna znásilnění nebyla objasněna: „Když jsem chtěl natočit scénu znásilnění, vysvětlil jsem Maře Lorenzio (Marah), že ji zmlátím a znásilním. Nebyl mezi námi žádný citový vztah, protože jsem do všech ženských sexuálních scén vložil klauzuli, že se s režisérem ona nebude nikdy milovat. Nikdy jsme spolu nemluvili. Nic jsem o ní nevěděl. Šli jsme do pouště s dalšími dvěma lidmi: fotografem a technikem. Nikdo jiný. Řekl jsem: ‚Nebudu zkoušet. Bude jen jeden záběr, protože nebude možné ho opakovat. Otáčejte fotoaparáty pouze tehdy, když vám signalizuji.‘ A já opravdu... opravdu... opravdu jsem ji znásilnil. A křičela. Pak mi řekla, že byla předtím znásilněna. Víte, pro mě je ta postava frigidní, dokud ji El Topo neznásilní. A má orgasmus. Proto v té scéně ukazuji kamenný falus, který chrlí vodu. Má orgasmus. Přijímá mužské pohlaví. A to je to, co se stalo Maře ve skutečnosti. Opravdu měla ten problém. Fantastická scéna. Velmi, velmi silná scéna.“ (Emo-haunter)

Reklama

Reklama