Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dnes již klasické dílo Rvačka mezi muži patří mezi nejlepší tzv. Film noir nebo-li žánru černého filmu a stal se vzorem pro mnohé filmy natočené v tomto duchu během dalších desetiletí, a to nejen ve Francii. Režisér Jules Dassin nepotřebuje k vyjádření napětí mnoho slov, černobílý obraz dodává dílu nevšední poezii a syrovost zároveň. Dassin vychází z autentického popisu prostředí pařížského podsvětí. O filmu lze směle říci, že je to vloupání zapsané do filmových dějin. Tony se po pěti letech vrací z vězení a pečlivě naplánuje poslední velkou loupež svého života. Samotné vyloupení klenotnictví proběhne podle plánu, ale pak do hry vstoupí náhoda a nepřátelský gang, který se pokusí všemi prostředky kořist ukrást. Neúprosná válka gangů si vyžádá krvavé oběti. Režisér Jules Dassin, který za svůj film získal v Cannes cenu za režii, si sám zahrál jednoho z gangsterů. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (113)

Rover 

všechny recenze uživatele

No, tak film noir mě nezaujal. Možná jsem filmový neznaboh, ale téměř vůbec mě to nebavilo, vlastně už jsem se těšil na konec. Pardon, jestli jsem vám zkazil hodnocení...HUDBA: Georges Auris - taková typická pro tohle období, bohužel také nic pro mě. Tři hvězdy jsou spíše kvůli tomu, že by to měl být kvalitní film, asi je, ale já ho, zatím, nedokážu ocenit. Ale scéna v klenotnictví se mi taky líbila - připomněla mi Mission Impossible:-) ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Ryfyfy /po nasom Rvacka mezi Muzi/ je genialny film -noir ktory nijako nezaostava za najlepsimi noirmi US proveniencie. Uvod -asi tak 30 az 40 minut je pomalsi, ale rozhodne nie ospaly, divakovi vsak rtreba trpezlivost. A nasleduje vykradacka bez hudby a bez slov - teda tak kvalitnu filmarinu som uz dlho nevidel. Potom atmosfera sa v tomto noir filme da doslova krajat nozom, genialne je temne nasvietenie a potemnela atmosfera celeho filmu. Obdivuhodne su vsak aj herecke vykony od Jeana Servaisa, Roberta Hosseina a Roberta Manuela. Dialogy su prepracovane a maximalne lahodiace, vatovo plane plkani bolo nemilosrdne zlikvidovane na minimum, ak vobec dostalo tuna sancu. Teda dost casto sa stretavam v noir filmoch - napriklad The Scarlet Street 1945 - s vatovo planymi plkmi, ktore sa nedaju pocuvat. Tuna konecne nic take nehrozilo. Rezia je vycibrena, atmosfera na urovni, dialogy, nepredvidatelne charaktery a zo zenskych sala vasen. Presne o tomto je film - noir a presne taketo noiry mylujem : 100 % ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Po všech stránkách silný, i s odstupem více než půlstoletí naprosto funkční film, klasika žánru noir. Pečlivě naplánovaná a provedená loupež, která se po počátečním úspěchu zadrhne a začne se svým strůjcím vymykat z rukou. Základem úspěchu byl precizní scénář, který krok za krokem sleduje vznik bandy, zločinného plánu, přípravu a provedení zločinu. Dlouhé záběry s minimem dialogů, svoji důležitou roli hrají exteriéry starých uliček chudinských i měšťanských čtvrtí Paříže 1.poloviny 50. let, která se teprve tehdy začala díky hospodářskému zázraku měnit, dále černobílý obraz vyhovující příslušnému žánru a především pečlivě volená filmová hudba. Mistrovský kousek, který se zapsal do filmové historie. Film není nijak překombinovaný a přitom je mimořádně silný příběhem i zpracováním. Celkový dojem 95 %. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Samotná scéna heistu je fantastická, ale inak všeobecné nadšenie nezdieľam. Dassin si mohol vo Francúzsku dovoliť odvážnejšie scény, ale (i keď je povojnový Paríž pôsobivý) atmosféra nemá na súdobé americké klasiky. Napriek dvojhodinovej minutáži a prostému priamočiaremu príbehu som sa síce nenudil, ale s výnimkou samotnej lúpeže a tých dvoch hudobných čísel ani veľmi nebavil. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (39)

  • Paralely k zrovnávaniu s dielom Asfaltová džungle (1950) sa natískajú aj skrz postavu Joa (Carl Möhner), ktorého správanie je podobne ako u Dixa motivované „americkým snom“ po lepších zajtrajškoch. Jo vyrastal v skromných pomeroch, a preto najviac túži, aby svojmu synovi mohol dať všetko, o čo jeho detstvo bolo ukrátené. Dixovo súznenie s Docem, spolu s ich vzájomným rešpektom, zodpovedá otcovsko-synovskej väzbe medzi Tonym (Jean Servais) a Joom. Taktiež Cesarova (Jules Dassin) sebadeštruktívna slabosť pre ženy je badateľná i pre postavy Doca a Emmericha, ktorí však majú slabosť na mladé dievčatá. (Biopler)
  • V starších kriminálnych snímkach bola v norme zadná projekcia. Avšak finálna jazda v tejto snímke bola reálne snímaná v aute, lebo sa použil veľký americký kabriolet Oldsmobile Futuramic z roku 1950, v ktorom bol väčší priestor pre kameru. (Biopler)
  • Postavu Cesareho stvárnil samotný režisér, lebo na poslednú chvíľu krachla spolupráca s istým talianskym hercom. (Biopler)

Související novinky

Noir Film Festival 2015 startuje již 20. 8.!

Noir Film Festival 2015 startuje již 20. 8.!

11.08.2015

4 dny, 5 míst, 47 projekcí... Unikátní přehlídka filmů noir na hradě Křivoklát se blíží mílovými kroky! Třetí ročník festivalu, věnující se širšímu pojetí noirového fenoménu, startuje ve čtvrtek 20.… (více)

Al Pacino zlodejom šperkov

Al Pacino zlodejom šperkov

19.08.2005

Režisér Harold Becker si v pripravovanom kriminálnom thrilleri RIFIFI potretíkrát zopakuje spoluprácu s Al Pacinom (na obr.). Pôjde o remake francúzskej noir klasiky z roku 1955 o zlodejovi šperkov,… (více)

Reklama

Reklama