• mchnk
    ****

    Film, v němž lze krásně zaznamenat prvopočátky režisérčiných kvalit, které později plně využila ve svých daleko známějších snímcích. Jako vždy perfektní vedení dětských herců a tentokrát i znatelně citlivější příběh. Každodenní pocit vlastního domova, se pro někoho může změnit v obtížné hledání bezpečí, zvláště pak, jde-li o bezbrannou, dětskou duši. Přirozené dobro a ochotu pomoci druhému, tomu malému a bezbrannému, snad už ani hledat nelze. Co je v člověku, musí ven. Ať je to dobro, či zlo, které se snažíme skrývat. I když, po pár skleničkách se každému rozváže jazyk, a nakonec zjistíme, že jde hlavně o člověka, o toho malého obzvlášť. Na tom se shodneme. Vždyť i ten malý občas zlobí a tahá kozu za rohy a tahá jí tak, že se to některým slaboduchým jedincům, kteří na film asi při této scéně zrovna náhodně přepnuli, jeví jako celá podstata filmu. Naneštěstí měl tento odpadový mimoň ještě nutkání zde své zmatené rozčarování, v podobě přehršle natlačených myšlenek do malé kapacity, vyjádřit. Po přečtení je jasné, že i on si zaslouží lítost, neb za své myšlenkové pochody prostě nemůže. Neznámý film, jenž má v sobě všechny kvality režisérčiných známějších snímků. Tohle je prostě Odvážná slečna v mužském poddání.(20.4.2014)

  • Tommassi3
    ***

    "Z jednéj strany ženská ruka je ženská ruka.. Ale z téj druhéj strany ženská huba.. Nech bejt, kamaráde !!" ;)(22.12.2014)

  • Aelita
    ***

    Poetika vesnického dětství nezatíženého dohledem nebo výchovou dospělých přesahujícími rámec základních úkonů a potřebností, ani televizí, počítačem, internetem a jinými moderními a postmoderními vymoženostmi a žrouty času – krátce řečeno lyrický obraz dětství v nostalgickém pojetí dvou režisérek. Řekla bych, že když se po dětech přestala vyžadovat práce v hospodářství nebo ve fabrice a ještě nebylo nutné se stálé učit a zdokonalovat ve škole a na různých kurzech a trénincích a když je ještě nerozdělovaly zdroje pasivní zábavy (TV atd.), tak v tom mezidobí zhruba od 50. do 80. let děti měly pravé dětství plné vlastní fantazie, společných her a samostatného objevování světa. V postmoderně již ani dětství není, co bývalo.(5.8.2013)

  • troufalka
    *****

    Myslím si, že film byl nadsázkou už v době vzniku. Otázkou spíš je, kdo z nás má osobní zkušenost, jak vypadaly děti z děcáku v roce 1968? Rozhodně byly slušnější než ty dnešní. Bohužel ani dnes nejsou výjimkou děti v sociálních zařízeních, co mají jednu maminku a každý jiného tatínka. Jenom v nich bohužel zůstavají. Asi proto, že Tony byl jenom jeden a dneska se sociální pracovnice nedají opít silovicí. Bohužel. . . . insurgentes: Drahoušku, na těch stoličkách byl nejspíš nápis REŽISÉR. Ale nic si z toho nedělej, češtině se dá naučit i v pokročilém věku. Příště se třeba můžeme zaměřit na stylistiku a skladbu rozvitých vět. Pokud miluješ kozy, mohu Ti zajistit bezplatnou brigádu na kozí farmě. Když se ti zdaří přesun kozy do chlívku bez cloumaní za rohy, dostaneš za obměnu kozí jogurt.(20.4.2014)

  • argenson
    ***

    Šel jsem do toho trochu s obavama, páč mě ve filmech děsně iritujou ječící děti. Ale tohle je náhodou docela roztomilej příběh s moc pěknou kamerou a sympatickou hudbou. Jenže dneska už to moc neosloví, dětský filmy ze šedesátých let strašně zestárly.(13.9.2014)

  • - V kočárku se coby roční batole objevuje syn režisérky Věry Plívové-Šimkové Tomáš Šimek. (M.B)

  • - Film byl natáčen, ukončen a schválen v roce 1968, ale v úvodních titulcích je copyright 1969. Zdroj: Český hraný film 1961-1970, NFA 2004. (NFA.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace