Reklama

Reklama

Epizody(14)

Obsahy(1)

Závěrečná etapa výpravy Dana Přibáně a jeho „žlutého cirkusu“ uzavírá cestu kolem světa ve znamení objevování nového i lehce nostalgickou připomínkou starého. Nejdelší „trabantí“ seriál má čtrnáct půlhodinových epizod uzavřených prodlouženým speciálem. Za už tradičním pojetím divácké dokumentární komedie je vyprávěn příběh o rychle se měnícím světě a o tom, že události kolem jsou mnohem blíže, než se někdy zdají být, a mnohem aktuálnější, než vypadají. Příběh je stále o souboji s divočinou, nebezpečí a černočerném humoru, ale i o lidech, o setkáních příjemných i nepříjemných na pětiměsíční cestě dlouhé přes 17 000 kilometrů. Výprava tentokrát vyrazí z nejjižnějšího cípu Indie přes Nepál do Himaláje, kde se pokusí překonat výškový rekord dvoutaktního auta a vyjet do výšky přes pět kilometrů nad mořem. Dál nejistým Pákistánem přes ostře sledovanou Čínu až do Samarkandu, nejvýchodnějšího bodu první cesty a místa, kde trabant poprvé objede svět, a pak ve svých stopách po jedenácti letech od první výpravy konečně zpátky domů. K velkolepému přivítání na nejkrásnějších 1000 kilometrech Slovenskem a Českem. Žlutý cirkus tvoří tradiční dvojice trabantů, maluch a jawa. Z velké části jede sestava z minulé výpravy. V trabantu Egu náčelník Dan Přibáň, kameraman Zdeněk Krátký a fotograf Vojta Duchoslav, sehrané realizační jádro minulého filmu a seriálu. V trabantu Babu první cirkusový hudebník a druhý fotograf Slovák Marek Duranský s nováčkem Lukášem Venclíkem, kavárenským povalečem, který nikdy neřídil auto a nemá moc času se to naučit. Samozřejmostí je nesmrtelný optimista a motocyklista Slovák Marek Slobodník. Polská posádka malucha zůstává velmi dlouho otevřená. Radek zůstal po minulé cestě v Asii, a nikdo neví, kde a co s ním je, a tak je vše na hasiči Honzovi Setvínovi, který sám nachystal malucha a není si jistý, zda se na Radka více těší, nebo se ho děsí. (Česká televize)

(více)

Recenze (33)

nonick1 odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po předchozím zaneřádění zbytku světa čmoudícími východoněmeckými dvoutakty vyrazil Žlutý cirkus do Indie - ono také už ostatně na zeměkouli nezbývá mnoho míst, která by se s jejich výfukovými zplodinami důvěrně neseznámila, snad s výjimkou Antarktidy. Obvykle značně nesourodá parta byla tentokrát ochuzena o oba Poláky, a tak si cirkusáci museli vystačit jen se svérázem náčelníkova dirigování. První dva díly byly vlastně zbytečné – až od třetího dílu se polský Maluch (s českou posádkou), česká Jawa (se slovenským jezdcem) a obě BB* s Danem v čele vydávají na cestu. Oproti poutavé cestě napříč Jižní Amerikou je to v podstatě nuda, potvrzující předpoklad, že jde pouze o další, již několikrát vyvařený guláš. Navíc s posádkou, narychlo doplněnou dvěma nováčky, bez patřičně prostořekých a všeho schopných Poláků, se jedná o One man show letitého trabantového guru Dana Přibáně.  *bakelitové bestie ()

Hpatrik 

všechny recenze uživatele

Asi nejslabší trabantí výprava co se obsahu i posádky týče. Noví i staronoví účastníci mi moc k srdci nepřirostli, a někteří mi byli přímo nesympatičtí, no a ten největší týpek se tam objeví až na konci :). Hodně mě ale překvapilo, že výpravu mezi Kargystánem a Slovenskem pravděpodobně vůbec netočili, a to je škoda. Bylo by zajímavé srovnání, co se za těch deset let v těch zemích změnilo, mohli navštívit nová/jiná místa, nehledě na to, že název z Indie až domů je hodně klamavý. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já jsem po Austrálii Trabanty odpískal, nelíbilo se mě chování některých učastníků, postrádal jsem v tom respekt, pokoru a taky poměrně nešťastný mediální obraz Dana Přibáněho, ale řekl jsem si, nu což neznáš ho osobně tak ho nesuď a parta se obměnila, takže jsem nakonec trabantům tu šanci dal a oni se mě odměnili neskutečným dobrodružstvím, bylo to teď v době karantény, opravdu moc krásný zasnít se o cestách a dobrodružství. Nadchl mě Kašmir, byl jsem v šoku z přechodu hranic, uřednická hrůza v Pakistánu a armádní kontroly v Číně. Čína mimochodem byla jedina země v tom dokumentu, která na mě vůbec nezapůsobila, ty kamery na každým korku a pocit, že o tom jestli a kde si můžu odvlusnout rozhodne strana a vláda to bych se z toho asi posral, ale pravdou je že traboše Čínou jen profrčeli a chci věřít tomu, že i tam by člověk pro svou duši našel nějaký ten doping štěstí. Tentokrát musím pochválit partu, která to jela, kluci byli skvělý a musím říct, že Danovo tvrzení že holky na cesty ne-e (má to důvody ) má svůj smysl. Jsem rád, že jsem viděl seroš. ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Možná to není nejbarvitější série (jako Jižní Amerika), ani nejextrémnější (Austrálie), ale po trochu vlažnějším startu jsem i napotřetí dostal parádní dobrodružství, které stejnou mírou baví jako překvapuje. Je to dobře natočené, člověk tentokrát o něco více nahlédne do kultur jednotlivých zemí, což jsem minule docela postrádal. Kluci jsou fajn, ale občas by se mohli trochu krotit - brát jiné kultury více s respektem a chovat se méně jako Češi. Zdaleka největší sympaťák je tam poměrně tichý Marek Slobodník, který, když už ale jednou za čas něco prohlásil, tak jsem šel do kolen. Je nicméně vidět, že to partu stále baví a jsem zvědavej, kam se podívají (= podíváme) příště. ()

char_t 

všechny recenze uživatele

Velká škoda, že větší minutáž dostal až seriál z té nejméně zajímavé cesty... Za mě Trabanti vyvrcholili Jižní Amerikou, která byla zdaleka nejpestřejší. O chlup méně zajímavá Austrálie to aspoň vynahradila troškou dramatu a netradiční sestavou cestujících... Indie mi přijde jen jako odškrtnutí posledního políčka na checklistu, odbytou povinnost, samozřejmě zachycenou profesionálně a plnou pěkných záběrů (ještě aby ne, napopáté), která ale jinak neobsahuje nic navíc. Škoda. ()

Galerie (126)

Zajímavosti (2)

  • Při opravě auta hraje melodie písničky „Kalinka“ a po ní následuje „Love Whispers“ od Viktora Wronskiho. (Duoscop)

Reklama

Reklama