Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Adaptace povídky Guy de Maupassanta Výlet na venkov. Lyrický obrázek jednoho nedělního odpoledne, které rodinka obchodníka tráví nedaleko Paříže. Zatímco jdou muži rybařit, povede se dvěma místním floutkům svést jak dceru, tak její matku. Nevázaný flirt i hluboký prožitek zasáhne hrdinky i jejich protějšky, které po návratu do města čeká opět rutina denního života. (Letní filmová škola)

(více)

Recenze (28)

major.warren 

všechny recenze uživatele

Úžasná adaptace mé oblíbené povídky z pera Guy de Maupassanta. Filmový mistr Jean Renoir dokázal i z napohled prostinkého příběhu o skrytých touhách měšťanské dívky, její matky a dvou vesnických floutků vykouzlit přenádhernou, impresionistickou poetikou prodchnutou podívanou, kde není ani o jediné filmové okénko navíc. Renoir pod vlivem umění svého otce (slavného malíře Augusta Renoira) podává příběh o střetnutí dvou specifických individualit (počestná dívka x vesnický bonviván) s takovou jemností, že se člověku skoro posteskne, proč se takové filmy už dnes netočí... Výlet do přírody je totiž skutečným filmovým uměním; uměním beze snah o zalíbení a podbízení se divákovi, stejně tak bez samoúčelného šokování či vypomáhání si lacinými efekty. Nedivím se, že snímek patřil k nejzamilovanějším dílům pana režiséra Menzela (odraz Renoirovy poetiky a přístupu k filmu jako umělecké disciplíně je koneckonců znát i v jeho filmech). Je to vlastně tak trochu Rozmarné léto po francouzsku. Ani stáří filmu, ani sevřená stopáž či nedějovost téměř devadesát let od natočení nijak nesnižují jeho údernost a příjemný estetický účinek. Mimo to je znát, že Renoir přistupuje k filmu z každého metru s naprostou profesionalitou i láskou k divákům. A tak to má koneckonců být. Film o ničem a zároveň o všem. ()

joker2 

všechny recenze uživatele

Dokonale poetické dílko, slovem i obrazem. Oslava venkova, aniž je zatracován život měštákův. Jedno odpoledne na venkově a 40 minut délka, a přesto má tento film všechno, co má správný film mít. Skvělé herce, humor, poetiku, úžasnou kameru i závěrečnou pointu. Film, který svou nadčasovost dokáže každému, kdo mu věnuje svůj čas. Scéna na houpačce je pro mě naprosto nepochopitelná, vzhledem k době vzniku, protože kamera jako by se houpala na houpačce taky a přesto vše to působí naprosto přirozeně. "Ne nous derrange pas! Nous sommes extrêmement occupé." (Neruš! Jsme velmi zaneprázdněni. :-)) ()

Reklama

fragre 

všechny recenze uživatele

Poetický a melancholický malý velký film. Krásná a nápaditá kamera a úžasné světlo. Nevím, zda je to světelnou citlivostí tehdejšího filmového materiálu, ale někdy mají přírodní scény těch starých černobílých filmů takové nádherné světlo, které z nich dělá pomalu impresionistický obraz. Zde je to v míře vrchovaté. Ten melancholicky hořký, nedořečený a přece výmluvný závěr jen umocňuje kouzlo tohoto filmu. Nádhera. ()

Ekdahl 

všechny recenze uživatele

Virtuosní miniatura. Staromilec si pošmákne. Takhle nějak si představuju atmosféru belle epoque, než se to v Evropě všechno tak nějak podělalo. Nevinnost a idyličnost - tragično přítomno toliko ve formě nenaplněné lásky. Inteligentní dialogy - na tom se mimochodem pozná dobrý scenárista, že i bezvýznamné klábosení dovede předvést na takovéto úrovni. Dobrý je i ten francouzský nenucený charm, taková ta elegance, šmrnc, esprit, co oni v sobě mají. Uměleckého účinku se zde dosahuje prostými prostředky - žádné efekty, žádné extrémy, "pouze" poctivé řemeslo. A tak to má být. ()

swed 

všechny recenze uživatele

Moje první setkání s tvorbou Jeana Renoira dopadlo podle mých představ. "Výlet do přírody" se soustředí na jedno zdánlivě obyčejné odpoledne na venkově, které se v posledních minutách mění v něco mnohem osudovějšího – nedokončenost filmu (roky mezi úvodním dějstvím a závěrem jsou shrnuty ve dvou větách) paradoxně umocňuje jeho vyznění. Okouzlení poetickým realismem si někdy v budoucnu mile rád zopakuji. 8/10 ()

Galerie (17)

Zajímavosti (4)

  • Film byl natočen v létě 1936, ale uveden byl nakonec až o 10 let později v nedokončené verzi o délce 40 minut. (Zdroj: ČSFD)
  • Jane Marken hrála matku Sylvie Bataille, přestože byla o pouhých 13 let starší. (Snorlax)

Reklama

Reklama