Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fred (Christopher Lambert) je pronásledován pohunky významného mafiána, kterému uloupil důležité dokumenty. Skrýší se mu stane pařížské metro, kde žije svérázná a fascinující komunita bohémů a bezdomovců, jež ho přijme do svých řad. Při vyjednávání o vrácení materiálů Fred naváže vztah s mafiánovou milenkou Hélénou (Isabelle Adjani), která znuděná životem zbohatlíků přijímá pozvání do snového světa metra a jeho obyvatel. (J.Connor)

(více)

Recenze (80)

Yardak 

všechny recenze uživatele

Hodně zvláštní reklama na metro!:o) Ze začátku filmu mě příběh o neortodoxním zloději (Lambert) a ženě mafiána (Adjani) bavil, avšak časem se z toho vytratil smysl a nezachránil to ani koncert kapely v závěru. Je vidět, že Besson se ještě hledal a tenhle multižánr není pro něho! Nejzajímavější na snímku je však perfektní hudba od Erica Serra. Nakonec tedy průměr, za 3 zastávky francouzské podzemky. ()

Bigrambo 

všechny recenze uživatele

Podivný, ale podmanivý příběh o "obyvatelích" katakomb a temných zákoutí pařížského metra, kteří si žijí svým vlastním životem ve svém vlastním světě. Při automobilové honičce zaparkuje hlavní hrdina své auto u brány do podzemky (jak nám napovídá název filmu) a tak se mu tam zalíbí, že tam společně s ním strávíme celý film. Ještěže nám to temné prostředí, kam nepronikne ani paprsek slunce, zpříjemní svými půvaby Isabelle Adjani, v roli flegmatického policejního šéfa se opět (po kolikáté už) představí Michel Galabru a celému tomu kolotoči udává rytmus za bicími sedící Jean Reno. ()

Reklama

dobytek 

všechny recenze uživatele

Nejlepší části z tohoto filmu jsou, když někdo někoho honí (nehledejte v tom žádný dvojsmysly). Ať už jsou honičky pěší (a na kolečkovejch bruslích) v chodbách a vestibulech metra nebo honička mezi Peugeotem 205 GTi a Mercedesem W126, která je na úplnym začátku. Zbytek je akorát hromada keců a marná snaha o to, aby film vypadal tak nějak umělecky a nezávisle. Jinak Christopher Lambert je dost otřesnej, Isabelle Adjani taky nic moc. Z herců byl asi nejlepší pan štábní Michel Galabru typicky v roli fízla. Můj oblíbenec Jean Reno má jenom vedlejší roli a ještě navíc skoro celou dobu, kdy se vyskytuje na obrazovce, akorát do něčeho bubnuje. Než to vidět znovu, tak snad radši budu 104 minut jezdit metrem. ()

asLoeReed 

všechny recenze uživatele

Bessonův snímek je jako novovlnní U konce s dechem, s tím, že u Godarda je víc poezie. Měl by se taky jmenovat raději Metro, dělá to k tomu cejchu osmdesátých let lepší sound. Parádní je, že hlavní protagonista, takový jarmuschovský typ, je dostatečně výrazný, a baví další známí herci (četníkovský Michel Galabru, Jean Reno, Richard Bohringer z Divy i richardovského Na levo od výtahu). Je to super, když se k tomu člověk uvolní. Film na tmu a na noc. Navíc je docela vtipný. Jestli je to soundtrack pařížského metra, funguje skvěle. ()

Visáč 

všechny recenze uživatele

Triumvirát slobody, nezávislosti a anarchie podľa Bessona prekvitá v zákutiach parížského metra, kde sa poflakujú stratené existencie. Pokiaľ chceme dosiahnuť plnú farebnosť obrazu tejto francúzskej jarmuschovky, nutne potrebujeme Jeana Rena za bicími a nádhernú Isabelle Adjani s účesom zvaným Irokéz. ()

Galerie (9)

Zajímavosti (3)

  • Natáčelo se v přestupní stanici Porte des Lilas pařížského metra. (BMW12)
  • V roličce baskytaristy (Erico) se ve filmu objevil Bessonův "dvorní" skladatel Eric Serra. (rawboy)

Reklama

Reklama