Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Uznávaný režisér a scenárista Olivier Assayas natočil kultovní celovečerní snímek, pojmenovaný podle hrdinky němého filmového seriálu Les Vampires z roku 1915; záludné, démonické i svůdné lupičky šperků. V této zvláštní hře s pravidly a povahou kinematografie do současné Paříže přijíždí skutečná hongkongská herečka Maggie Cheung, aby ztvárnila Irmu Vep v adaptaci upírské klasiky. Tehdejší hvězda akčních filmů je vtažena do chaotického natáčení pod vedením vyhaslého režiséra nové vlny Reného Vidala (Jean-Pierre Léaud). Ten si stejně jako zbytek štábu není zcela jist tím, co a proč dělá, a produkce je od počátku odsouzena k neúspěchu. Assayas vytvořil nejen film o filmu, ale také o stavu a problémech v branži. A zároveň stvořil vizuálně úchvatnou poctu slavnému dílu. (Cinemax)

(více)

Recenze (31)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Tak tohle opravdu nebyl mainstreamový film. Film vlastně o ničem, ale nuda to není. Hodně se mi líbily záběry z toho starýho filmu či seriálu a docela bych ho chtěl i vidět. To nový přetočení s Maggie Cheung mělo taky něco do sebe. A tím se dostávám k hlavnímu kladu filmu. Maggie Cheung je hrozně roztomilá a přirozená, možná proto že to ani zas tak nehrála. Irma Vep určitě není film pro každého a takový Woody Allen by to asi nazval uměleckou masturbací, ale stejně se mi to líbilo. :-)))) ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Film pro intelektuály, jak zazní přímo ve filmu z úst jedné z postav, těm ale dává mnoho. Působivá a přesto velmi různorodá směsice narativních světů i významových rovin - film o vzniku a složitém procesu kreace uměleckého díla (je tu zajímavá spřízněnost s filmem Ve stínu upíra), film o osamění uprostřed cizího prostředí (trochu jako Ztraceno v překladu), film o smyslu umění, film o pornografické podstatě hollywoodské a obecně západní filmové kultury (scéna s vyhledáváním latexového kostýmu v sexshopu pro roli v uměleckém filmu je úchvatná), film o ztrátě smyslu života, film o ztrátě a složitosti nalézání konceptu a v neposlední řadě film o výborné kosmopolitní hudbě - Serge Gainsbourg & Brigitte Bardot, Sonic Youth, Ali Farka Toure... A přesto taky tak trochu film o upírech:-) ... Irma Vep - Vampire ()

Reklama

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Nebyla jsem si jistá, zda mám tenhle film dokoukávat do konce - vesměs průměrná podívaná (třebaže by se tu samozřejmě daly nalézt skryté symboly touhy člověka něco dokázat, atp.) o tom, jak se režisér snaží natočit moderní remake slavného filmu, avšak okolnosti mu nepřejí a nakonec z toho vyleze něco, co by stálo jen za zmačkání a vyhození do koše - a on se psychicky zhroutí. Ovšem ještě před tím, než je odvezen (snad do nějakého ústavu - nepamatuji se), stvoří z natočeného paskvilu něco, co mě nutí zahodit celý předchozí film do hajzlu a mít silné nutkání dát plný počet - ovšem to samozřejmě udělat nemůžu, a tudíž jsou to "pouhé" 4*... ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

Irma Vep je film o smyslu, proč vznikají filmy. Jedná se tedy o velmi paradoxní snímek (rád bych viděl jeho inspiraci - původní film Louise Feuilladea). Nabízí se otázka, proč tedy někdo natočil tento film? Odpověď je možná o pár kapitol dál. O čem dále je tedy Irma Vep? O lidských tužbách, co se nikdy nemohou splnit, o úzkostném stavu při uvědomění si této skutečnosti? Z tohoto pocitu bezmoci a ubohosti ve srovnání s drtivou mocí reality ovšem často plyne inspirace a odhodlání umělců. Nepochopení a beznaděj provází i mnoho režisérů, jejichž vizím svět odmítá porozumět. Nejinak je tomu zde. Hlavní hrdinka (Maggie Cheung, která hraje sama sebe) se coby čínská herečka, obsazená do francouzského filmu "průměrného" režiséra, dostává do komplikovaného soukolí vztahů štábu na natáčení. Potíže začínají už u samotného režiséra Reného (Jean-Pierre Léaud), který je obdařen citem pro pochopení krásy, ale ne talentem pro její zachycení a zobrazení. Od toho se odvíjí celá řada problémů, které nutně zasáhnou každého na pracovišti. Nastává komplikovaný střet zájmů, v jehož středu se nachází právě naše hrdinka, představitelka role odvážné upíří krásky, Irmy Vep. Tady začíná skutečný příběh, který je, jak je nyní patrné, více než o natáčení o lidech a o jejich ubohých cílech a vyšších principech. Mnohé vypráví detailně zaměřená, pohybující se kamera, účelný scénář a výborná práce s hudbou. Ta nezaznívá často, tvůrci rádi experimentují s použitím ticha. Když se dokážete skrze tento způsob vyprávění vžít do chladně vykreslených lidských pocitů a iluzí, dočkáte se i velmi mocné, umělecké a krásné gradace. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Variácia na tému: film o nakrúcaní filmu. Neurotizovaný štáb, ázijská herečka–fetišistka fixovaná na tesný latexový úbor, depresiami zmietaný režisér, roky točiaci priemernosti a vezúci sa na vlne sľubných prvotín. Nápad, ktorý ho má vrátiť na umelecké výslnie je remake podľa úspešnej nemej série „Les Vampires“ od Louisa Feuilladeho z r. 1915. Väčšina štábu sa prispôsobila pracovnej disciplíne diktovanej momentálnym rozpoložením režiséra. Vzájomné vzťahové problémy im tak zapĺňajú čas vyhradený práci. Chaotickosti, neukotvenosti a fáze v stave zrodu sa prispôsobil aj samotný film. Scény sú epizódne roztrúsené, prebieha sa zo štýlu na štýl, vedľajšie obsadenie je nevýrazné a dej často zabŕda do podružností. Veru žiaden filmový zázrak. Maximálne niekoľko tajomným prísľubom dýchajúcich obrázkov („lúpežná výprava“ herečky, záverečné premietanie) + zaujímavo obsadené hlavné úlohy (Maggie Cheungová hrá samu seba, Truffautovo herecké alter ego Jean-Pierre Léaud hrá režiséra – zrejme projekciu samotného Assayasa). ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama