Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Affonso BeatoHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Cecilia Roth, Marisa Paredes, Antonia San Juan, Penélope Cruz, Fernando Fernán Gómez, Carmen Balagué, Pedro Almodóvar, Cayetana Guillén Cuervo (více)Obsahy(1)
Estéban tragicky zemřel. Bylo mu čerstvých sedmnáct a poslední řádky v jeho deníku patřily otci, se kterým se nikdy nesetkal, protože matku opustil dřív, než se o existenci svého syna stačil dozvědět. Estébanova matka se proto rozhodne vydat po stopách svého mládí, transvestitu Lolu najít a dodatečně ho spravit o jeho otcovství. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (294)
Každý režisér má film, který ho charakterizuje nejlépe. U Almodóvara je to podle mě právě Vše o mé matce. Všechno, co známe z jeho minulých i budoucích snímku je zde. Vypravěčské mistrovství, řádně spletitý příběh ovšem naprosto přehledný a hlavně postavy, které budete milovat, litovat, fandit jim a většinu času je i nenávidět. Pedro dělá z mužů ženy, z žen štětky, z krasavic feťačky, z ošklivek sexy idoly a z diváků součást filmu, kde je jen na vás, jestli se necháte přetáhnout do jeho barvitého světa. Ty příběhy za to totiž stojí. ()
Ačkoliv jsem nikdy neviděl od Almodóvara žádný film úplně celý, hodně jsem se mu vyhýbal a po tomto snímku vím proč. Nechci tento film strhat, protože co se týká hudby, neobvyklého příběhu, jedinečné režie a především herců, nedá se mu nic vytknout ale mě je prostě režisérův podivný svět plný homosexuálů, transvestitů, transsexuálů a jiných bizardních bytostí prostě cizí a nesympatický a i necelá dvouhodinová návštěva mi přišla nudná. ()
Nevím, možná se mě to jenom zdá, možná jako kluk to vlastně nedokážu ani přesně posoudit, ale v každým případě mě přijde, že Pedro Almodóvar, jako jeden z mála chlapů rozumí ženské duši. To samo o sobě pro mě dělá film nesmírně poutavým, ale on umí navíc skvěle zkomponovat hudební i obrazovou složku a zasadit ji do nesmírně silného příběhu takovým způsobem, že jako celek mě to prostě rozebere na cimpr campr. U filmů Pedra Almodóvara se mě to zatím stalo vždycky a ani film Vše o mé matce nebyl vyjímkou. Dialog matky a herečky v šatně divadla či dialog na pohřbu považuji za extrémně emotivní zážitek. ()
Moje čtvrté setkání s Almodóvarem a opět jsem spokojená. Almodóvar na mě působí jasně evropsky, což myslím pozitivně. Je fajn vidět jednou za čas tak syrový film, takový kontrast k mainstreamu. Vše o mé matce mě celkem zasáhlo, on je to především ženský film o ženách, je až s podivem, jak jim Pedro rozumí. Postavy byly prapodivné, přesto jsem si k nim vcelku lehce našla cestu. A pocta mimo jiné mé milované Bette Davis? Body pro Almodóvara! Barevnost, teatrálnost, ale k tomu pravdivost a opravdovost, to je Vše o mé matce. ()
Trochu zvrátené ako som si už Almodovara zvykol. Sexuálne necitlivé, nepríjemné narážky všade okolo. Pritom má ísť o dielo veľmi senzitívne. Oceňujem ale veľmi príjemnú hudbu. Divím sa, koľko má tento režisér fanúšikov, pretože po vzhliadnutí jeho diela je jasné, že sa veľmi opakuje. Prečo v takmer každom filme musí vystupovať transvestita, to mi je záhadou (hoci v záverečných titulkoch trochu objasnenou). ()
Galerie (67)
Photo © Sony Pictures Classics
Zajímavosti (17)
- Agradův (Antonia San Juan) monolog vychází ze skutečné příhody, kdy jednou v argentinském divadle selhala elektronika a režisér zrušil představení. Herečka Lola Membrivesová se tehdy publiku nabídla, že pokud zůstane, bude jim vyprávět o svém životě. (džanik)
Reklama