Reklama

Reklama

Maléna

Trailer
Itálie / USA, 2000, 88 min (Director's Cut: 109 min)

VOD (1)

Obsahy(1)

Byla příliš krásná. A on byl příliš malý na to, aby ji mohl ochránit. Psal se rok 1940 a sicilské městečko Castelcuto nadšeně vítalo vstup Itálie do války. Dvanáctiletému Renatovi se však ten den zapsal do paměti ze zcela jiného důvodu. Ten den totiž poznal ji. Malenu. Mladou vdovu, po níž muži šíleli a na níž jejich manželky nenechaly nit suchou. Krasavici, která byla pro místní výrostky nevysychajícím zdrojem erotických představ a předmětem drsných sexuálních žertů. Pro Renata se měla stát bohyní, kterou toužil hýčkat a ochraňovat, první a nejsilnější láskou, jež jej poznamenala na celý další život… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (323)

viperblade 

všechny recenze uživatele

Takhle hnusně nádherný film jsem už nějakou tu dobu neviděl. Malèna začíná jako jednoduchý film, skoro až oslava dospívání a první lásky, který se pak přehoupl do něčeho z čeho vám bude docela smutno. Nejlepší na tomto snímku je fakt, že je univerzální. Prostě a jednoduše si nahraďte "božskou krásu" něčím jiným a výsledek bude stejný - lidé závidí a v některých případech se až bojí jiných, kteří jsou nějakým způsobem výjimeční. Film bojuje proti nenávisti, předsudkům a nejhorším lidským vlastnostem a byť nekončí definitivní happy endem, máte po jeho skončení o něco lepší náladu a víru, že existuje dobro. A Monica Bellucci je opravdu neskutečná. Tohle je definitivně její životní role. 100 %. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Sú tri nespochybniteľné istoty - Tornatore je výborný režisér, Morricone je neuveriteľne invenčný hudobný skladateľ a Bellucci je krásna žena. Napriek tomu spojenie týchto troch kvalít nevytvorilo adekvátny výsledok. Predovšetkým mi nebol jasný zámer filmu, lebo to bol materiál na dva filmy (jeden o dospievaní chlapca a druhý o pokryteckej morálke vidlákov na Sicílii), pričom pozadie vojnových udalostí považujem za neorganicky prilepené a teda zbytočné. Problematika dospievania chlapca bola zvládnutá asi najlepšie. Monika sa polovicu filmu premávala pomedzi davmi slintajúcich samčekov, potom bez bližšieho vysvetlenia skĺzla k prostitúcii, aby bola neskôr v silnej scéne, ktorá však vyznela, ako z iného filmu, miestnymi zodranými a zostarnutými ženami lynčovaná. Pomohlo to iba urýchlenému záveru, v ktorom ju miestna komunita bez väčších výčitiek svedomia váhavo prijíma medzi seba. Paradoxné teda je, že v pomerne chudobnom deji vyznievali niektoré jeho časti ako nadbytočné. Vizuálny a hudobný zážitok bol v poriadku, ale celok môžem považovať iba za priemerný. Škoda. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Siréna Bellucci lákající i dráždící, sexuální fantazie neznající věkové limity, opakovaná poznání, že lidé jsou kurvy, aniž by se živili prostitucí, maestro Morricone a blažený úsměv na rtu, když se malý Renato ke konci zachová tak trochu jako Rick v Casablance.. Nostalgií provoněná půvabnost. Z časů, kdy to měl na Sicílii jakýkoliv malý fetišista těžší, než velký fašista a podobně jako Benigniho La Vita è bella zahalená do závoje přikrášlených dětských vzpomínek. Že opravdovou lásku zažije jen ten, kdo pro ni trpí, vykreslil Tornatore vášnivě i vkusně a to přitom měl director´s cut už velmi blízko k Tinto Brassovi, tzn. více vzedmutých kalhot na obou stranách plátna.. ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Film alá Čokoláda. Avšak tvrdší, temperamentnejší a zachytávajúci povahu jedného národa počas určitého hektického obdobia, kedy sa menili kabáty, prispôsobovali sa povahy a správania, ľudia niekedy aj o 180 stupňov zmenili zmýšľanie. Treba si uvedomiť, že každý človek je iný a preto netreba odsudzovať hlavnú postavu, proste bola dotlačená k múru a skrslo jej na um si s nepriazňou osudu poradiť zlým spôsobom, všetko pod dohľadom mladého chlapca, ktorý sa zamiloval a celý príbeh sleduje. Nikdy však nedosiahne svoj cieľ, ale aspoň sa s tým vyrovná chlapsky, taktiež manžel Malèny a aj ona sama, keď sa vrátila nakoniec domov. Je to príbeh dnes už akoby z dôb minulých, dôb, kedy každý o každom všetko vedel, príbeh o talianskej bláznivosti, ale ono sa to deje aj dnes, len v iných formách. Toto je film, ktorý krásne poukazuje na závisť, tu konkrétne k žene, kedy ženy chceli byť ako ona, ohovárali ju, muži ju chceli dostať a ona sama tak zostala znechutená a krása trpela tým, že vyčnievala veľmi z radu. Teoreticky by sa tým dalo poukázať na ľudí, čo vyčnievajú z radu, ako si často život pretrpia, aký ho majú, aj keď si okolie myslí opak, ťažký a zlý. Veď stále mnohí čítajú bulvár, stále sú tie zlé vlastnosti medzi nami, len to skúsme priznať a postaviť sa tomu. Neschvaľujem to, čo urobil chlapcov otec na konci a aj sám chlapec počas deja, ale treba si uvedomiť, že je to film vlastne aj o pubertiakovi, je to o snoch a realite, podfarbené krásnou hudbou, možno sem tam až priam vulgárne, ale podľa mňa v medziach vkusu, pre dospelých bezpochyby. Čakal som však krajšiu farebnosť, iné prostredie, ale film bol filmom aj tak. Hlavná hrdinka nie je môj typ, ale vidno, že pre mnohých áno, pre mňa to je celkovo tak na 90%. Nepoburuje ma to, ale zároveň tomu chýba štipka krásy, zvláštnosti, ale je to talianske, tak to beriem. ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Originální nápad – film o mladé ženě během 2. světové války, ale podaný očima mladého kluka, kterého rajcovala. Vadila mi přehnaná italská expresivnost a oprsklost. Oproti tomu ji vyvažovaly přirozené – v Hollywoodu nemyslitelné – dialogy. V druhé půlce se začne být děj trochu fraškovitý, ale závěr to zachraňuje. SPOILER: Mj. se v něm ukazuje lidská ubohost a pomstychtivost, podobně jako v Musíme si pomáhat. Závěrečná melodie mi lehce připomínala něco mezi soundtrackem z Jurského parku a Harryho Pottera. # „Pietro, už tři dny nejí!“ „V Sovětském svazu nejedí vůbec!“ # [viděno: d. c. verze, monitor, 5.1] # příběh **** | hudba **** | humor * | akce - | napětí * | pustil bych si znovu *** ()

Galerie (65)

Zajímavosti (4)

  • Představitelka titulní role Monica Bellucci komentovala, že měla se svou postavou určité styčné body díky vlastním zkušenostem z dospívání: "Vyrůstala jsem na malém městečku, takže vím, jaké to je žít někde, kde se všichni navzájem znají, kde když jdete po ulici, tak se za vámi muži ohlížejí a ženy na vás žárlí. Samozřejmě jsem ale jiná než Maléna - už proto, že jsem nezávislá moderní žena. tudíž jí rozumím, ale její příběh není můj. Tehdy měly ženy ve společnosti místo jen jako matky nebo jako manželky. V podstatě se projevovaly jen prostřednictvím mužů. Ženy tedy Malénu nenávidí, protože tolik přitahuje mužskou pozornost. Nepovažuji film jen za portrét sicilské vesničky ve čtyřicátých letech nebo za portrét krásné ženy, ale především za portrét závisti, žárlivosti a nenávisti." (NIRO)
  • Plakát z filmu, na kterém si Monica Bellucci zapíná boty, se stal nejprodávanějším filmovým artiklem toho roku a visel v pokoji milionů teenagerů. (Roman.Ticka)

Reklama

Reklama