poster

Smrtelná kořist

  • USA

    Deadly Prey

Akční / Drama

USA, 1987, 88 min

Režie:

David A. Prior

Scénář:

David A. Prior

Producenti:

David Winters
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • matestlust
    ***

    tuctová béčková záležitost,která neurazí,ale brzy na ní zapomenete.Pár pěkných scén,pár totálně záchodových,tak jak to bývá u absolutně bežného akčního b filmu,kterých je v podobném ražení tuny...(4.4.2008)

  • corpsy
    *****

    Predstavte si čo sa stane, keď samotné, najsmradľavejšie dno otočíte o 180 stupňov z dola nahor. Bude na vrchole, jednoducho špička. A o to tu v tomto prípade ide. O pohľad. Ak máte náladu a chuť obrátiť sa hlavou dolu, dočkáte sa toho najdokonalejšieho príkladu filmu, ktorý je tak ,,zlý, až je dobrý,,. Ale hovorím, záleží od pohľadu.(31.8.2014)

  • JohnMiller
    ***

    Podľa mňa sa tento film nedá poriadne užiť inak ako vo VHS kazetovej kvalite ktorú doprevádza zvuk starého českého dabingu kde sa strieľa hláškami ako s m16. Priznávam sa že ma tento céčkový akčný skvost v detstve, v ére VHS, minul, takže jeho kvality doceňujem až teraz, dalo by sa povedať tak trochu povrchne keďže už mi nie je 10 rokov. Musím však uznať že niečo tak akčne absurdné som nevidel už veľmi dávno. Takto húževnato nelogických strielačiek ktoré som videl, a tomuto sa podobajú, by som mohol spočítať na jednej ruke. Už v úvodných titulkoch kde popri menách protagonistov celí čas nabíjalo, vojaci pakovali zbrane od výmyslu sveta, a ako prvá veta znela "do hajzlu, oni mě chtejí zabít" som vedel že sa to uberie pekelne tvrdím, nekompromisným 80´s štýlom........ a tak to aj bolo. Tajná jednotka je cvičená nelegálnymi praktikami. Vždy unesú nejak nevinnú obeť a potom ju lovia v lese ako zviera. Na smolu však títo vojaci uniesli najlepšieho bývalého vojaka menom Majkl Denton. Pustia ho do lesa bosého v krátkych šortkách mysliac si že pôjde o bežnú rutinu a za 10 minút už bude korisť ulovená. Lov na korisť sa však otočí proti celej armáde pretože tento maník si na zabíjanie vystačí s jednou kudlou.. Samozrejme na konci nastáva ultra masaker ale najviac vrážd je s tou spomínanou kudlou. Miestami je to až tak zlé, že je to zábavné avšak miestami je to tak zábavné, že je to až zlé.. Je to nelogické ale to je aj tento film 2.5*(26.8.2014)

  • Enšpígl
    *****

    Nejlepší film na světě !(2.4.2016)

  • JFL
    *****

    David A. Prior předběhl svou dobu a může dnes být nahlížen jako jeden z průkopníků jednak amerického nezávislého filmu, potažmo i fenoménu "švédování". "Smrtelná kořist" představuje pádný doklad přesvědčení, že aby se kdokoli stal filmařem, stačí vzít do ruky kameru. David se takto spolu s bratrem Tedem vydal do lesů za domem a dali vzniknout vpravdě legendárnímu snímku. Jejich parafráze na osmdesátkové akčňáky s nezdolnými stroji na zabíjení z vietnamské džungle zaujme především revolučním formálním konceptem, který lze nazvat jako absolutní rám. Zatímco jiné filmy se zpravidla snaží navozovat dojem, že rám divákům prezentuje pouze výřez z mnohem většího diegetického světa, zde naopak hranou rámu celá fikce končí; jinými slovy dokud se něco neobjeví v obraze, tak to neexistuje, což v praxi vede k tomu, že postavy jsou náhle atakován protivníky, kteří se doslova před jejich zraky náhle objevují v obraze. "Smrtelná kořist" tento formální postup, převzatý z grotesek Bustera Keatona, využívá k navození krajně klaustrofobní a zneklidňující atmosféry neustálého ohrožení, která utváří nosnou paralelu vůči paranoii a strachu v době konce studené války. Tuto významovou rovinu dále podporuje samotný děj, či chcete-li obsah snímku, kde hrdina navzdory své nezdolnosti, manifestované jeho permanentně napnutým svalstvem, a schopnosti přežít i zabíjet, manifestované nekonečnými haldami padlých nepřátel, ve výsledku stejně nemůže odvrátit utrpení a tragédii svých blízkých. Jeho bolestný závěrečný výkřik pak představuje výmluvnou existenciální tečku za celým vyprávěním. Když ponecháme žerty stranou, představuje "Smrtelná kořist" výmluvný doklad faktu, že bez ohledu na to, co hlásaly piktogramy přístupnosti na kazetách, videotrh a celá direct-to-video žánrová produkce v prvé řadě cílily na dospívající chlapce kolem deseti let. Prior coby trashový Peter Pan skvostně evokuje dětské hry na akční hrdiny či válku, kde se také na prostoru malého lesíka za sídlištěm může odehrát válečný konflikt celosvětového rozsahu, je vypáleno nekonečné množství nábojů a padají zástupy nepřátel, ale stejně jako v dětských hrách i zde je možné si prostě na chvilku jen tak odskočit zase domů, přezbrojit a vrátit se zpět do vřavy. V dnešní kinematografii se těžko najde takováto ohromující podívaná. Inu, opravdová od Priora. Navíc ve vydání na VHS v ČR s nezaměnitelným bonusem dabingu režírovaném příznačně nikým menším než Zdeňkem Troškou.(25.11.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace