Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Ji-yong KimHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Hae-il Pak, Wei Tang, Jeong-hyeon Lee, Yong-woo Park, Kyeong-pyo Ko, Young-sook Jeong, Seung-mok Yoo, Jeong-min Park, Hyun-woo Seo, Yi-seo Jung, Hak-joo Lee (více)Obsahy(2)
Detektiv Hae-joon je povolán k případu úmrtí muže, který se zabil za nejasných okolností při pádu ze skály. Stín podezření ihned padá na čerstvou vdovu, krásnou Seo-rae, která touto skutečností nevypadá vůbec rozhozená. Zdá se však, že chladná byla pouze ke svému manželovi, mezi ní a vyšetřovatelem totiž začíná vznikat nečekané citové pouto. Není však láska pouhou zástěrkou, jak uniknout zraku policie? Park Chan-wook, autor legendárního Oldboye a Komorné, se vrací s mysteriózní detektivní romancí, která vám zamotá hlavu a rozbuší srdce. Pověst dalšího korejského fenoménu po Parazitovi a Hře na oliheň film upevnil ziskem Ceny za nejlepší režii na filmovém festivalu v Cannes. (Aerofilms)
(více)Videa (3)
Recenze (102)
Nejslabší Park co jsem doposud viděl. Vizuální nápady to má jako vždy. Příběh by byl možná taky fajn, ale to by to nesmělo trvat tak úmorně dlouho ( pocitově ještě déle ) a co je pak opravdu úmorné je zbytečná, ale zcela zbytečná zmatečnost. Mohla to být netradiční romance, říznutá detektivkou, nebo naopak. Není to ani jedno bohužel. ()
Taková jihokorejská odpověď na Hitchcockovo Vertigo a Verhoevenův Základní instinkt, z níž se vyklubala důmyslná hra s intuicí a diváckým očekáváním pod neméně důmyslnou režijní taktovkou Park Chan-wooka..... Svéráz korejské kinematografie Park Chan-Wook (který mě před pár roky zklamal Old Boyem jen aby mě pak uzemnil svým strhujícím erotickým thrillerem Komorná) si totiž vzal na paškál neskutečně hravý, zábavný, vzrušující a rafinovaný žánrový koktejl detektivky až Fincherovského střihu a romance ze starý školy, jehož stěžejním motivem je platonické koketování naivního dobrosrdečnýho detektiva trpící nespavostí a zdánlivě charakterově nečitelné vdovy podezřelé z vraždy manžela, jejíž aura podivné femme-fatale je pomyslným středobodem a gró tajemnosti celého snímku. A přestože je tenhle koktejl fakt hutnej a jeho konzumace trvá skoro 140 minut, hekticky sype na diváka jednu informaci za druhou a vy jste doslova nuceni se zorientovat v týhle změti absurdního mysteriózna, tudíž nemáte sebemenší šanci se jakkoliv nudit. Kdekomu pak nemůže být po chuti skákání v ději, překombinovanost, syndrom nespolehlivého vypravěče, anebo balancování na vícero nesourodých žánrových rovinách. Jak už jsem ale zmínil, Parkova nápaditá režie a experimentování s formou (viz. honička, stalkování, jízda autem, horolezectví, finále a mnoho dalšího) to tahá a zastiňuje veškerá negativa, která by znepříjemňovala pachuť na vašem cinefilním jazýčku.... Má to napětí, humor, romantiku, ale i nádech tajuplna – zkrátka všechno, co každá pečeť kvality vyžaduje od áčkovýho bijáku, ať už v rámci či mimo rámec asijského filmu. Mně se tenhle záhadný rébus ještě záhadněji (a zcela subjektivně) trefil do gusta. Kdo se nebojí si zavařit mozkové závity, ten se tu prostě najde. Zlatá Palma za režii naprosto zasloužená.... virtuózní záležitost, která je matoucí a fascinující zároveň. ()
Že Korejci jsou mistři ve funkčním mixování rozmanitých žánrů, není nic nového, přesto mě docela překvapilo, jak moc komediální Podezřelá nakonec byla. Ale i díky tomu to nakonec byly příjemně a svižně strávené dvě a čtvrt hodiny, rozhodně žádná festivalová nuda. Zápletka i rozuzlení mají svou vnitřní logiku pevnou jen do takové míry, do jaké jste vy jako diváci je ochotni přijmout pod vlivem atmosféry snímku, takže pokud se na film v první půlhodině nenaladíte, kdovíjaký zážitek vás asi nečeká. Mně se to naštěstí podařilo. [KVIFF 2022] ()
Esteticky samolibě natočená divnost, která nezná slovo klišé. Mix všude všeho s překrásným finále zaměřujícím se na jednu opodstatněnou větu. U Paka je známo, že jeho snímky jsou přijaty ztěžka, leč jsou cíleně zaměřené na specificky náročnější publikum. V průběhu první projekce jsem byl velice ztížen pocitem bezmoci, protože moje dutka vůbec nechápala, co se vlastně scénárista divákovi snaží říct. Proto jsem si i přes svůj ne-chtíč snímek zopakoval, abych se mohl detailně zaměřit na každý dialog. Přičemž jsem si dopředu v hlavě přehrával již viděné scény z první projekce. A musím uznat, že tohle je téměř masterpiecová záležitost, které chybí akorát lepší herecké obsazení a na dané téma kratší stopáž. Občasně zesílený soundtrack vyloženě křičí věty "Teď dávej pozor. Tohle je sakra důležitý, aby ses neztratil". Jednoduše řečeno se jedná o další kontroverznost z Pakovi dílny hlavolamů. Násilí zde nečekejte. Čisté čtyři hvězdy. ()
Park Chan-wook sa konečne prebral. Po tých posledných troch blbinách, čo natočil, je to konečne niečo, na čo som bola zvyknutá, a prečo ho mám rada. Tento film je v podstate totálne klišé, ale spracovanie skvelé. Old Boy je stále môj najobľúbenejší film. tému pomsty mám asi najradšej, je to zdroj, z ktorého sa dá stále čerpať, ale uspokojím sa aj s romantickou zlátaninou, pokiaľ je od Parka. Aj keby natočil párky v chladničke, tak si to zapnem. ()
Galerie (79)
Zajímavosti (2)
- Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v Južnej Kórei, predovšetkým v meste Pusan. (MikaelSVK)
- Juhokórejskí zástupcovia si zvolili snímku ako svojho kandidáta do boja o nomináciu na 95. ročník Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2023. (MikaelSVK)
Reklama