Reklama

Reklama

Maso a krev

  • Česko Krev a maso (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Na začátku šestnáctého století zuří kdesi v západní Evropě jedna z mnoha šarvátek podporovaných dosud ještě stále netuchající morovou nákazou. Italský šlechtic Arnolfini (Fernando Hilbeck) se snaží za každou cenu dostat zpátky svůj hrad a slíbí bandě žoldáků několik hodin plenění, pokud se jim podaří ho dobýt. Jenže žoldnéři jsou horší jak smečka vlků a tak se rozhodne svůj slib změnit. Odebere jim zbraně i kořist a pár jich pro výstrahu nechá pověsit. Malá skupina z nich vedená Martinem (Rutger Hauer) se ale rozhodne svou křivdu napravit loupením. A jaké je jejich překvapení, když se jim do kořisti připlete i sličná nastávající choť Arnolfiniho syna Stevena (Tom Burlinson) Agnes (Jennifer Jason Leigh). A netrvá dlouho a Martin se zamiluje... (monolog)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (204)

Shakers 

všechny recenze uživatele

Paul Verhoeven je jeden s tých režisérov, ktorý sa vyžívajú v brutálností, či násilí, ale nesmieme zabúdať na to, že je to aj jeden s tých režisérov, ktorý natočil veľké hity (Total Recall, Robocop, Starship Troopers). A Krutosť a láska je jeden s tých filmov, ktorý sa radí medzi tie lepšie. Okrem spomínaného Verhoevena, tu narazíme na ďalšie zvučne mená, ktoré majú nemali podiel na kvalite - Jan de Bont (kamera), Rutger Hauer (anti-hrdina Martin) a predovšetkým Basil Poledouris, ktorý pre Verhoevena už skladal hudbu v neskoršom Robocopovi, či Hviezdnej pechote a výsledok je pár rokov po nezabudnuteľnom Barbar Conanovi skvelý aj tu. Flesh+Blood okrem dobrých hercov, nepredvídateľného hlavného hrdinu, skvelej hudby a kamery, ponúka predovšetkým aj veľkú dávku násilia, ale hlavne nádhernú výpravu, lokácie a kostýmy. Oblúbený soundtrack: Main Title, Wagon Attack, Martin & Agnes Love Theme, Denouement - End Title. 80% - 4* ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak teda nevim, co na tom bylo tak moc brutalniho, uz sem videl filmy, kde litaly streva a vsechno mozny a to tady neni. Ale atmosfera stredoveku je dobra. Hodne me potesil Rutger Hauer, kteryho vetsinou ve filmu vidim v nejaky mensi roli, je tlustej jak prase a moc mu to nejde. Kdezto tady je to o necem jinym, mladej, hubenej a docela drsnej. Jennifer Jason Leigh je taky dobra, jak dela, ze pomaha Rutgerovi, ale vlastne je proti nemu, ale myslim, ze si lidi budou spis vsimat jejiho obleceni, nez jejiho hereckyho talentu, protoze zadny obleceni vetsinou nema. Pribeh byl hodne jednoduchej, ale docela poutavej a par scen bylo fakt dobrejch, ale nektery byly naopak zbytecny. Hodne me nasrala zaverecna bitva, pride nejakej mladej blbecek a za par hodin postavi neco jako tank, to bylo dost prehnany. A ten konec me taky nastval, fandil sem Martinovi, protoze ten byl podle me kladnej a byl sympatak. Je fakt, ze Verhoeven natocil lepsi filmy, ale za tenhle se stydet nemusi. ()

Reklama

Radyo 

všechny recenze uživatele

Drsný středověký příběh, který sice začíná jako romantická pohádka, ale brzy se zvrhne a díky tomu taky asi docela odpovídá tehdejší realitě. Patřičná dávka krve, trocha odvážné erotiky a výsledkem je kvalitní thriller, který Paulu Verhoevenovi spolu s některými jeho jinými výtvory určitě dělá dobré jméno. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Pořádně šťavnatý flák syrového masa nakládaného v takřka průzračné krvi. Těžistě avizované drsnosti Verhoevenova pseudo-historického filmu nespočivá tolik ve scénách explicitního násilí (jako že i to je zde přítomno v množství větším než malém), nýbrž v postavách samotných. Ty jsou totiž opravdu jen "maso a krev" - o slušném stolování nikdy neslyšely, sex si vynucují násilím a problémy řeší pomocí zbraní. Vyšší cíle neexistují, jste buď živí nebo mrtví, máte plné stoly jídla nebo strádáte v zabláceném tábořišti. Na černé a bílé rozděluje scénář charaktery až v samotném finále, které tak již odkazuje na klasická pravidla žánru a je snadno předvídatelné, což se naštěstí nedá říct o ději předchozím, jehož síla spočívá právě v neotřelosti a neodhatelnosti dalšího vývoje událostí. Zaskočí akorát některé konverzační scény, kdy Verhoeven z neznámého důvodu přepíná do divadelního režimu, ve filmu působícího značně strojeně. Co na jeho režii naopak potěší, je velice zajímavé, dynamické vedení kamery (akorát samotný obraz nevypadá nejlépe, bůhví na jaký materiál to bylo točeno). ..Tenhle krvavý biftek, kořeněný atmosferikckou hudbou Basila Poledourise zkrátka chutná náramně dobře a nevidím důvod, proč je alespoň nezkusit ochutnat. Dobrou chuť...90% ()

topi 

všechny recenze uživatele

Středověký příběh, který Paul Verhoeven okořenil zvláštní erotikou, jak je u něho již zvykem. Romantickou scénu vyznání lásky vyzdobí na stromě pověšenými dvěma těly rozpadajících se a tlejících mrtvol - jak úžasná romantika, přesně podle mého gusta. Hudební mistr Basil Poleroudis dodal filmu patřičnou tvář (občas jsem zaslechl Conana). K dokonalému prožitku chybí málo, Verhoevenova úderná síla teprve přijde. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (6)

  • Natáčení probíhalo ve španělských městech Belmonte, Cuenca, Cáceres a Ávila. (Terva)
  • Tento film je odpoveďou Paula Verhoevena na romantizujúci pohľad tvorcov na obdobie stredoveku. Chcel divákom ukázať, že toto obdobie bolo presiaknuté brutalitou, rozličnými chorobami, chudobou a biedou a že odchod z tohoto sveta prirodzeným spôsobom bol vzácnosťou. (beso74)
  • Film je částečně založen na nevyužítých scénách a materiálu ze seriálu Floris (1969), ve kterém debutoval režisér Paul Verhoeven a ve kterém také hrál Rutger Hauer. (Terva)

Reklama

Reklama