Reklama

Reklama

Maso a krev

  • Česko Krev a maso (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Na začátku šestnáctého století zuří kdesi v západní Evropě jedna z mnoha šarvátek podporovaných dosud ještě stále netuchající morovou nákazou. Italský šlechtic Arnolfini (Fernando Hilbeck) se snaží za každou cenu dostat zpátky svůj hrad a slíbí bandě žoldáků několik hodin plenění, pokud se jim podaří ho dobýt. Jenže žoldnéři jsou horší jak smečka vlků a tak se rozhodne svůj slib změnit. Odebere jim zbraně i kořist a pár jich pro výstrahu nechá pověsit. Malá skupina z nich vedená Martinem (Rutger Hauer) se ale rozhodne svou křivdu napravit loupením. A jaké je jejich překvapení, když se jim do kořisti připlete i sličná nastávající choť Arnolfiniho syna Stevena (Tom Burlinson) Agnes (Jennifer Jason Leigh). A netrvá dlouho a Martin se zamiluje... (monolog)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (204)

topi 

všechny recenze uživatele

Středověký příběh, který Paul Verhoeven okořenil zvláštní erotikou, jak je u něho již zvykem. Romantickou scénu vyznání lásky vyzdobí na stromě pověšenými dvěma těly rozpadajících se a tlejících mrtvol - jak úžasná romantika, přesně podle mého gusta. Hudební mistr Basil Poleroudis dodal filmu patřičnou tvář (občas jsem zaslechl Conana). K dokonalému prožitku chybí málo, Verhoevenova úderná síla teprve přijde. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

Dobrý film. Hauerovi historické role vždycky sedly, vedle Navarra z Ladyhawke jeho nejlepší role, ve které jsem ho viděl. Naprosto beskrupulózní, egoistický žoldnéř, žádný nagelovaný hrdina, co nám vykládá etický kodex po americku. Už jen pro Verhoevenovu "nepokřivenou" vizi (ono je to relativní) mám tenhle film rád. Ani andělsky vypadající princeznička není nevinná panenka. Film, jehož atmosféra dýchá středověkem i dráždivou erotičností. Nebere si servítky, evidentně si nehraje na film, který chce zachovat dekórum. Takové filmy mám rád. Spolu s velmi dobrou hudbou Basila Poledourise jednoznačně jeden z TOP historických filmů. ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak teda nevim, co na tom bylo tak moc brutalniho, uz sem videl filmy, kde litaly streva a vsechno mozny a to tady neni. Ale atmosfera stredoveku je dobra. Hodne me potesil Rutger Hauer, kteryho vetsinou ve filmu vidim v nejaky mensi roli, je tlustej jak prase a moc mu to nejde. Kdezto tady je to o necem jinym, mladej, hubenej a docela drsnej. Jennifer Jason Leigh je taky dobra, jak dela, ze pomaha Rutgerovi, ale vlastne je proti nemu, ale myslim, ze si lidi budou spis vsimat jejiho obleceni, nez jejiho hereckyho talentu, protoze zadny obleceni vetsinou nema. Pribeh byl hodne jednoduchej, ale docela poutavej a par scen bylo fakt dobrejch, ale nektery byly naopak zbytecny. Hodne me nasrala zaverecna bitva, pride nejakej mladej blbecek a za par hodin postavi neco jako tank, to bylo dost prehnany. A ten konec me taky nastval, fandil sem Martinovi, protoze ten byl podle me kladnej a byl sympatak. Je fakt, ze Verhoeven natocil lepsi filmy, ale za tenhle se stydet nemusi. ()

castor 

všechny recenze uživatele

…mor a kurvy, nabízí se dodat. A samozřejmě zvrácený a cynický Holanďan Paul Verhoeven. Kdyby někdo ve filmové branži zakázal sex a násilí na plátně, skončil by na ulici. Jeho první hollywoodský film představuje tlupu středověkých žoldáků, kteří na svých cestách rádi naráží na zlato, žrádlo a pití a nějakou tu nevinnou ženštinu. Ideálně pak pannu, zvlášť když jde o zaslíbenou synovy šlechtice, který je při poslední štaci zradil. Hysterická Jennifer Jason Leigh a urostlý Rutger Hauer tu tak rozjíždějí středověké orgie plné vizuálních nápadů, odhalených klínů a utrhaných končetin. Přesto nešokují tak, jak by si milovníci o krapet mladšího Verhoevena zřejmě přáli. Chybí i pořádný příběh, zapamatovatelnější momenty a zábavná zvrácenost z jiných režisérových počinů. Hravý Verhoeven bezesporu je, jen si tady hraje s trochu zvláštní látkou!! ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Pořádně šťavnatý flák syrového masa nakládaného v takřka průzračné krvi. Těžistě avizované drsnosti Verhoevenova pseudo-historického filmu nespočivá tolik ve scénách explicitního násilí (jako že i to je zde přítomno v množství větším než malém), nýbrž v postavách samotných. Ty jsou totiž opravdu jen "maso a krev" - o slušném stolování nikdy neslyšely, sex si vynucují násilím a problémy řeší pomocí zbraní. Vyšší cíle neexistují, jste buď živí nebo mrtví, máte plné stoly jídla nebo strádáte v zabláceném tábořišti. Na černé a bílé rozděluje scénář charaktery až v samotném finále, které tak již odkazuje na klasická pravidla žánru a je snadno předvídatelné, což se naštěstí nedá říct o ději předchozím, jehož síla spočívá právě v neotřelosti a neodhatelnosti dalšího vývoje událostí. Zaskočí akorát některé konverzační scény, kdy Verhoeven z neznámého důvodu přepíná do divadelního režimu, ve filmu působícího značně strojeně. Co na jeho režii naopak potěší, je velice zajímavé, dynamické vedení kamery (akorát samotný obraz nevypadá nejlépe, bůhví na jaký materiál to bylo točeno). ..Tenhle krvavý biftek, kořeněný atmosferikckou hudbou Basila Poledourise zkrátka chutná náramně dobře a nevidím důvod, proč je alespoň nezkusit ochutnat. Dobrou chuť...90% ()

Galerie (53)

Zajímavosti (6)

  • Natáčení probíhalo ve španělských městech Belmonte, Cuenca, Cáceres a Ávila. (Terva)
  • Tento film je odpoveďou Paula Verhoevena na romantizujúci pohľad tvorcov na obdobie stredoveku. Chcel divákom ukázať, že toto obdobie bolo presiaknuté brutalitou, rozličnými chorobami, chudobou a biedou a že odchod z tohoto sveta prirodzeným spôsobom bol vzácnosťou. (beso74)
  • Film je částečně založen na nevyužítých scénách a materiálu ze seriálu Floris (1969), ve kterém debutoval režisér Paul Verhoeven a ve kterém také hrál Rutger Hauer. (Terva)

Reklama

Reklama