Reklama

Reklama

Epidemie

(festivalový název)
  • Dánsko Epidemic (více)

Obsahy(1)

EPIDEMIE je film o natáčení filmu, který dává nakonec dohromady film. Žánrově zde Trier přirovnává snímek k Felliniho 8 a 1/2, Godardova vášeň nebo k Americké noci. Režisér Lars a scénarista Niels zjistí, že jejich dlouhá práce na scénáři k filmu Komisař a děvka byla zbytečná, scénář byl totiž vymazán z počítače. V rychlosti tedy sepíší nový scénář, který poté prezentují producentovi. Nový projekt nese název Epidemic a hlavním hrdinou v něm je doktor Mesmer (Trier), který se rozhodne vést boj proti zhoubné epidemii, i když ví, že je marný. Doktor je přímým zdrojem nákazy, a zná smutnou pravdu, že cesta do pekla je stavěna dobrými úmysly. Mezitím co v rámcovém příběhu už režisér a scénárista připravují další projekt, začne se Evropou šířit nová epidemie... (Aristes)

(více)

Recenze (45)

Trevor 

všechny recenze uživatele

Nepriek tomu, že Larsa von triera radím medzi jedného zo svojich najobľúbenejších režisérov, film Epidemic ma sklamal. Po Prvku zločinu sa tentokrát ponoril do témy moru, ktorá sužovala Európu v minulosti často a snažil sa vykresliť aj problémy vtedajšej Európy ako mor. Avšak celé to pôsobí akosi nesúrodo, neucelene a opakovaný hurónsky smiech postáv je tak iritujúci, že uberá ešte aj atmosfére, ktorú dodalo čiernobiele spracovanie filmu. Škoda, som zvedavý ako dopadne posledná časť tejto trilógie film Europa, ale Epidémia sa prvku zločinu ani len nepriblížila. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý sa tak trochu hraje s divákom a jeho očakávaniami. Príbeh je zasadený do súčastnosti a sleduje dvoch kamarátov - reálne osobnosti režiséra a jeho scenáristu, ktoré sa snažia napísať film s názvom detektív a prostitútka. Počítač ho ale vymaže a tak sa rozhodnú napísať druhý, dynamickejší a oveľa zlovestnejší film nazvaný Epidemic. Tu sa film rozdeľuje a začíname sledovať pararelu - neďaleká budúcnosť, ľudia zomierajú na epidémiu a idealistický doktor sa vyberá do terénu ich zachrániť, nevediac, že to on sám je nákazou. Toto všetko sa strieda s obyčajnými starosťami a radosťami dvoch tvorcov. Je to taký film o filme, ktorý nikdy nevznikol. Dokumentárny ráz a miera autentickosti je tu splnená na maximum a my veríme, že to všetko čo vidíme sa v skutočnosti aj odohralo. Niektoré dialógy sú zaujímavé, iné zbytočné. Celý film totiž balancuje medzi artovým nezávislým filmom, dokumentom a sci-fi hororom. Najväčší zvrat v príbehu a vlastne to čo si vyslúžilo filmu väčšie hodnotenie je záver, kedy sa fikcia stane realitou. Mystickosť a nadprirodzenosť celého príbehu začne byť naliehavejšou, stiesnujúcejšou a strašidelnejšou. Rozhodne vo mne zanechala veľmi nepríjemný pocit. Rozhodne zaujímavý filmový experiment, ktorý akoby ohraničoval ranné filmové roky Lars von Triera a v určitom smere definuje smer jeho budúcej tvorby. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Neviem či je chyba vo mne, pretože som od Epidémie čakal niečo úplne iné a to aj napriek tomu, že som si prečítal, o čom tento film je. Pôsobí určite viac ako debut než napínavejší Prvok zločinu, ale predovšetkým na mňa pôsobil ako Trierova hra s intelektuálnym divákom, z ktorého si robí srandu. Ale aby bol fér, tak si ju robí aj sám zo seba ako z tvorcu. Ide o film, ku ktorému sa ešte vrátim, aby som si utriedil dojmy. A tubu zubnej pasty rozrezávať nemienim, je mi úplne jedno, čo je vo vnútri. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

„Bylo podivuhodné, že se ty barvy nesmíchaly, ale vytekly najednou spolu tak, jak to Bůh chtěl... bez toho, že by smícháním vytvořily třetí barvu. Zdá se mi, že jsem to viděl u jedné zubní pasty. Nevím, jestli se dá ještě koupit, jmenuje se Signal.“ * * Hmm, může ještě něco výstižněji charakterizovat hloubku a styl tohoto filmu, když napíšu, že výše citované filozofování zde nasleduje z ničeho nic po jedné z atmosféricky temných scén s hypnotizující atmosférou? Jako některé filmy Larse von Triera se mi celkem líbily, ze 7 dosud viděných jsem mu dokonce již třikrát udělil 4 hvězdičky a originální náměty či nekonvenční snímky v rámci žánrů jsou pro mě lákadlem i u nejednoho dalšího Trierova filmu. Ale Epidemie mi přijde jako jeden z dalších režisérových totálních úletů, jejichž klady z větší části začínají i končí u jednoho zajímavého nápadu a výsledkem je takové podivné undergroundové cosi, čemu pořádně rozumí asi jen samotný von Trier s Vørselem a co ocení nejspíš jen opravdu skalní režisérovi příznivci. Líbilo se mi neobyčejné nahlédnutí do zákulisí scenáristické tvorby se samotným Trierem, v některých scénách na mě ta zvláštní atmosféra i působila a úplný závěr má taky cosi do sebe, ale jinak jsem se po většinu času nedokázal naladit na stejnou vlnu, nejednou jsem se nudil a celkově mi zhlédnutí Epidemie moc nedalo, ani nenabídlo žádný výraznější zážitek. Ale jelikož mívám to u Triera doslova jako na houpačce, doufám, že příští vybraný film mi zase sedne víc. Jestli černobílý undergroundový film o scenáristovi a jeho podivném filmu, tak za mě určitě raději Rockwellův Průšvih (1992). [35%] ()

Karamanlis odpad!

všechny recenze uživatele

Ups... môj stret s rannou von Trierovou tvorbou bol bolestivý. Tento otravný, nepozerateľný, chaotický splašok, vyzerajúci ako keby bol nakrútený niekedy v 30. rokoch 20. storočia (nemal som chuť skúmať, či náhodou nebola táto obrazová nekvalita účelová a maestro sa jej prostredníctvom nepokúšal o nejaký "hlbší rozmer" alebo umocnenie dojmu...) niekto fakt považuje za klenot európskej kinematografie a prežíva pri ňom opakované filmové orgazmy? ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama