Recenze (64)
Black Books - Hrozny hněvu (2000) (epizoda)
Nejlepší díl seriálu. Bezkonkurenčně.
Vikingové (2013) (seriál)
Trochu váhám s hodnocením... první tři série byly hodně povedená, ale ta čtvrtá byla dílem krize scénáristy. Vymyslel si toho moc, řádně to zamotal, vyrobil gordický uzel a místo rozseknutí utekl. Posledním dílem čtvrté série jsem byla opravdu velmi zklamaná. Zůstávám na čtyřech hvězdách za předchozí série.
Sherlock: Přízračná nevěsta (2016) (TV film)
Nooo... tak jak by se to. Snaha přesunout se do devatenáctého století by nemusela být marná. Nepovedlo se. Hodně se nepovedlo. Roztříštěnost děje a sny ve snech tady hrají úlohu spíše rušivého elementu, než zajímavého ozvláštnění. Hnutí šílených feministek mě ale alespoň rozesmálo.
Seriózní muž (2009)
Na bratry Coeny pozoruhodně slabý kus...
Hobit: Šmakova dračí poušť (2013)
Ehm, ehm... chudák Tolkien.
Mistr mezi vyděrači (1992) (TV film)
Jsem mile překvapena. Povídka je jedna z nejnevýraznějších, jaké Doyle napsal a udělat z ní celovečerní film, u kterého se člověk nenudí, je mistrovské dílo. Díky tomu přidávám jednu hvězdu navíc...
Sherlock (2010) (seriál)
Jo, Benedict má charisma. Hezká kamera, skvělý střih a svižné, vychytané dialogy. Nicméně pointa není vždy povedená, v mnoha dílech jsou nelogičnosti a mnohé scény jsou buď nedotažené a nebo naopak přitažené za vlasy či překombinované. Vzato kol a kolem, je to dobrý nápad a poměrně hezké zpracování, na kterém by bylo záhodno ještě trochu zapracovat.
Z deníku Sherlocka Holmese - Záhada na Thorském mostě (1991) (epizoda)
Ach ouvej, kdo jen psal obsahy k jednotlivým dílům tohoto seriálu? Shame on him! (Grrrrrrr.......)
Z archivu Sherlocka Holmese - Osamělá cyklistka (1984) (epizoda)
Jde sice o slabší díl, ale Jeremy Brett opět exceluje a navíc povídka sama o sobě je jednou ze slabších Doyleovek. Jen by mě zajímalo, který neomalený idiot napsal obsah... chápu, že je těžké o tom cokoli napsat, ale myslím, že si lze poradit i bez vyzrazení celé pointy případu.
Atlas mraků (2012)
Velmi zvláštní film a z něj vyplývající smíšené pocity. Nad mistrovským propojením příběhů z různých časoprostorů zůstává rozum stát. Několik velmi silných myšlenek a plno dějových zvratů... Na druhou stranu spousta krve a násilí, které zde fungují také jako pojidlo... inu, krev mi nevadí, leč s nutnou nadsázkou, kterou jsem zde postrádala. Výsledek: film, jenž bude každý vnímat jinak a jinak se k němu postaví, přestože "Truth is only one, everything else is mistruth"