Recenze (103)
Suzume (2022)
Shinkai jede opět tu svoji katastrofickou linku. Jenže ta tentokrát dostává oproti Kimi No Na Wa a Tenki No Ko přesah do skutečnosti. V Suzume nás zavede do míst, na která se Japoncům nebude lehce dívat. Na která by nejradši nejspíš zapomněli. I mně bylo u některých scén ve finále úzko, a to jsem ty události z před x let zažil jen skrz televizní obrazovky. Šel jsem na film s očekáváním parádní animace a skvělého vykreslení japonských reálií jako u předchozích dvou snímků, a toho taky jsem se dočkal. V první půlce jsem měl dojem, že to bude jen dobrá fantasy, ale druhá půlka byla hodně intenzivní. Jak bude tento film přijat mimo Japonsko, kde lidem bude částečně chybět kontext, to nevím, za sebe tomu ale zase napálím plný kotel a půjdu si koupit lístek na další promítání.
Šinja šokudó (2009) (seriál)
Midnight dinner rozhodně není show o vaření. Sice se točí kolem jídla, ale to je jen kulisou k jednotlivým mini příběhům. Ty jsou většinou sympatické, a přes určitě nesnáze zpravidla končí dobře. Pohodová show se zajímavými příběhy a příjemnými stálými hosty z této zapadlé izakaye kdesi v Tokiu, doprovázena skvělým soundtrackem. Takže master! Toto je srdcovka!
Samurai Gourmet (2017) (seriál)
Umai! Příjemný pohled do japonské kuchyně a kultury smíchaní s komediální vložkou času samurajů. Takového samuraje občas potřeboval každý z nás.
Půlnoční bistro: Historky z Tokia (2016) (seriál)
Za mě velmi příjemný seriál, sympatický "master" a jeho pravidelní hosté. Zajímavé příběhy, které ovšem nejsou o jídle. Skvělý hudební podtext.
Tracktown (2016)
Pro mě - jakožto běžce - to byl příjemný film o tématice, která mi je hodně blízká.
Pasažéři (2016)
Plná palba za nádhernou Jennifer Lawrence, výborného Micheala Sheena a vůbec za celý ten vesmír :).
Fullmetal Alchemist: Bratrství (2009) (seriál)
Konečně sem můžu hodit těch pět hvězd! Posledních pět dílů jsem dal v tahu ve vlaku z Prahy do Brna. Celkem mi seriál trval rok! První díly byly tak trochu WTF, byl to můj první seriál tohoto typu a některé momenty mi ze začátku přišly trochu přehnané, navíc děj byl zatím těžko pochopitelný, takže to nebylo snadné. Ale tak od pátého dílu už jsem se do toho dostal a s každým dalším dílem to bylo zajímavější a zajímavější. Posledních deset, patnáct dílů byla parádní jízda. No vidím to na repete, tentokrát s učebnicí japonštiny v ruce :) ...
Na sv. Valentýna (2010)
Srovánat tohle s Láskou nebeskou by se mělo trestat zákazem televize do konce školního roku...
Glee (2009) (seriál)
Nejpoliticky nejkorektnější nejseriál... Kýčovitější slátaninu z prostředí třicátníků na střední škole by člověk těžko pohledal. Jedna hvězda za soundtrack.
Twilight sága: Rozbřesk - 2. část (2012)
To je konec.... tjádydádydádydáááá...