Režie:
Morten TyldumScénář:
Jon SpaihtsKamera:
Rodrigo PrietoHudba:
Thomas NewmanHrají:
Chris Pratt, Jennifer Lawrence, Michael Sheen, Laurence Fishburne, Aurora Perrineau, Andy Garcia, Fred Melamed, Jean-Michel Richaud, Kara Flowers (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Při rutinní vesmírné cestě k novému domovu jsou dva hibernovaní pasažéři kosmické lodi následkem poruchy probuzeni o 90 let dříve, než bylo plánováno. Zatímco se Jim (Chris Pratt) a Aurora (Jennifer Lawrence) smiřují se skutečností, že budou nuceni prožít zbytek života na palubě luxusní lodi, zjišťují, že mezi nimi vzniká cosi více než přátelství...až do okamžiku, kdy odhalí, že se celá loď ocitá v obrovském nebezpečí. Jim a Aurora jsou teď těmi jedinými, kdo může zachránit životy 5000 spících pasažérů. (Falcon)
(více)Videa (12)
Recenze (1 245)
Nejsem už ve věku, kdy mě každé sci-fi dokáže ohromit jen samotným faktem že se odehrává v budoucnosti nebo ve vesmíru a potom musím sledovat laciné interiéry a mdlé herecké výkony nelogicky se chovajících postav. Nic podobného jsem v Pasažérech nenašel. Tvůrci se vybavili jednou z nejzajímavějších hereček současnosti a k ní přiřadili překvapivě více než solidně hrajícího Pratta. Vše klaplo nad očekávání dobře. Loď pluje rozlehlým osamělým vesmírem za svým cílem a něco začíná být špatně .... Kdyby někde v okolí existoval bar, ve kterém by naléval kořalku Michael Sheen, stal by se ze mě asi alkoholik :) 75% ()
Komplexní film, jenž obsahuje několik různorodých částí, které na sebe velmi dobře navazují. Ať jde o proces hledání, smíření se, zamilování se a mnoho dalších, tak se vždy jedná o kousek filmové skládačky, která se do celkové jednotky pasažérů nenásilně přidává a ničí tak lehce očekávaný stereotyp. Perličkou celých dvou hodin jsou pasáže s naprosto úžasným androidem Arthurem, který si každou scénu během pár sekund absolutně získává a svým charismatem naprosto převyšuje jak Chrise Pratta, tak i Jennifer Lawrence. A to je samozřejmě škoda, protože na hlavní protagonisty se sice dobře dívá, ale chemie mezi nimi funguje opravdu jen občas. Nelze opomenout vizuální stránku filmu včetně zpracování interiéru vesmírné lodi Avalon, skrze kterou se utváří dobrá atmosféra společně s efektně budovaným napětím. Škoda posledních několika minut, kdy se režisér nechal chytit do pasti s nápisem „klišé“. Konec tak ztrácí na gradaci a předvídatelnost letí na maximum, což ovšem filmu, jako celku, až tak neubírá a spokojenost s vesmírnou sci-fi romantikou je i přesto zachována. [70%] | Kino ()
,,VZBUDIL JSEM SE PŘÍLIŠ BRZO!“… /// Vysokorozpočtový komorní sci-fi, který je přehlídkou technologických vymožeností kosmickýho programu (budoucnosti) a vnad Jennifer Lawrence (současnosti). Tahle trosečnická story vo topícím, co s sebou může někoho stáhnout si náramně užijou vesmírní a nesmírní romantici, co chtěj poznat život toho druhýho a zároveň se nebojej vejletu do galaktickýho prostoru. Jsem na vážkách… 3* nebo 4*? Jdu vejš, páč bych tam asi taky někomu vyhlásil budíček. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem věčně na cestě. A nikdy nedorazím... 2.) Už mám letenku. 3.) Thx za titule „urotundy@cbox.cz“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()
S blížícím se koncem jsem nevěřil tomu, že Jennifer Lawrence odehraje finále v té mikině. Samozřejmě ji sundala. Ale k důležitějším věcem: zatímco hudební skladatel, architekti nebo výtvarníci předvedli poměrně suverénní práci, hošan ze severu Morten Tyldum se moc nepředvedl. Klouže po povrchu, je uhlazený, nemá žádné velké ambice, až příliš se přizpůsobuje rodinnému publiku. Vesmírná loď veze vzorek obyvatelstva na vzdálený svět, který má osídlit. Jsou ve stavu hibernace, aby 120 let dlouhý let přežili. Technika však není neomylná a jeden smolař se probere. Konce letu se rozhodně nedožije. Co teď? Samotář uprostřed chladných počítačových systémů? Řešením je pohledná spisovatelka, která má zatraceně zajímavé plavky. Chris Pratt není žádný charakterní herec, víc si z dané nezáviděníhodné situace logicky krade Lawrence. Povinné akční finále je místy docela křečí, vizuálně je nicméně vše téměř v pořádku. Když se hlavní hrdinka nemůže vymanit ze spárů vznášející se vodní koule, je to radost. A u Michaela Sheena si každý vzpomene na barmana z Osvícení. Každopádně to není žádné těžké sci-fi, škoda, že Tyldum nepředvedl nějakou syrovou nebo cynickou scénu á la Lovci hlav. Tehdy měl koule. Šanci mu nicméně dám a ty čtyři dietní hvězdy udělím. ()
V řeči filmu CRITICAL FAIL... no, začněme od začátku - navzdory tématu se Pasažéři dlouho tváří jako taková "feel-good" pohodovka, přičemž jí to funguje a všechno je fajn. K tomu adekvátní obsazení ústřední dvojky (tady někdo soutěžil v kategorii "obsaď dva nejpopulárnější herce současnosti") a sem tam pěkná sci-fi momentka. Tím to ovšem končí, jelikož závěrečná část vrazí do zásobníku sladkobolnou munici, infikovanou tim nejsmradlavějším klišé z vod katastrofické rutiny. Chápu, že si SF romance za sto mega nemůže dovolit prodělat, ale sakrakurník, tolik, TOLIK zavražděnýho potenciálu! Chci indie verzi od tvůrců, co se toho nebojej - triky ať dělaj třeba v garáži. ()
Galerie (164)
Zajímavosti (25)
- Fúzní pohon, který ve filmu pohání loď, je ve skutečnosti jednou ze zvažovaných možností pro budoucí použití při meziplanetárních a mezihvězdných letech. Princip spočívá v jaderné fúzi, spojování atomů vodíku za vzniku atomu hélia. V podstatě se jedná o proces, který probíhá v samotných hvězdách. Výhodou je neomezený přísun paliva. Vodíku je všude ve vesmíru plno. (Toshio)
- Jimovi (Chris Pratt) během probuzení automat sděluje, že směřuje na Homestead 2 a zároveň je promítáno několik záběrů přírody z planety. Jedním z nich je i islandský vodopád Seljalandsfoss. (HonzaR.)
- Poté, co Aurora (Jennifer Lawrence) Jima (Chris Pratt) zmlátí v posteli poté, co se provalí pravda o jejím probuzení, tak k ní Jim promlouvá přes „palubní rozhlas“, zatímco Aurora běhá po chodbách. Doběhne na konec chodby, pár vteřin postojí a poté běží zpět. Je zde přitom záběr na Jima, za ním jsou 3 monitory se záběrem Aurory. Prostřední obraz se rozběhne o vteřinu později než obrazy po stranách. (HonzaR.)
Reklama